فقط مدل های پرو آیفون 18 با تراشه 2 نانومتری راهی بازار می شوند

به گزارش وبلاگ پریها، با وجود اینکه عرضه جهانی سری آیفون 16 از فردا شروع می گردد، اما از همین حالا حجم خبرها و شایعات مربوط به آیفون 17 و 18 افزایش یافته است. در همین زمینه، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، توییتی منتشر نموده که در آن، برنامه های اپل برای به کار گیری تراشه های نو در سری آیفون 17 و 18 فاش شده است.

فقط مدل های پرو آیفون 18 با تراشه 2 نانومتری راهی بازار می شوند

او نوشته که پردازنده های مدل های آیفون 17 سال 2025 با فرآیند N3P یا همان فناوری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهند شد. پیش بینی می گردد که پردازنده مدل های آیفون 18 سال 2026 از فناوری 2 نانومتری TSMC استفاده کند. با این حال، به علت نگرانی های مربوط به هزینه، ممکن است همه مدل های تازه آیفون 18 به پردازنده 2 نانومتری مجهز نشوند.

اگرچه او صراحتا این موضوع را بیان نکرده است، اما مفهوم واضح این است که تراشه های 2 نانومتری منحصر به مدل های آیفون 18 پرو خواهند بود.

تفاوت تراشه ها

اپل سال جاری نیز به استفاده از پردازنده به عنوان عاملی برای تمایز بین مدل های استاندارد و پرو ادامه داده است، اگرچه به نظر می رسد تفاوت بین A18 و A18 پرو نسبتا ناچیز است. هر دو تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری ساخته شده اند. تنها تفاوتی که اپل ذکر می نماید این است که A18 پرو که به مدل های آیفون 16 پرو داده شده، دارای یک پردازنده گرافیکی 6 هسته ای است، در حالی که مدل های استاندارد و پلاس دارای نوع 5 هسته ای آن هستند.

این تمایز بازاریابی احتمالا برای تراشه های A19 مورد استفاده در آیفون های سال آینده نیز حفظ خواهد شد، اگرچه ممکن است تفاوت ها باز هم ناچیز باشد.

افزایش شکاف عملکردی در سری آیفون 18

این افشاگر بر این باور است که این تغییر به علت ملاحظات مربوط به هزینه صورت می گیرد. با کوچک تر شدن فرآیندهای ساخت، دستیابی به نرخ های بازده قابل قبول - نسبت تراشه هایی که از آزمون های کنترل کیفیت عبور می نمایند - به طور فزاینده ای سخت می گردد. اگر تعداد بیشتری از تراشه ها رد شوند، هزینه هر تراشه افزایش می یابد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1403 بروزرسانی: 29 شهریور 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2333

به "فقط مدل های پرو آیفون 18 با تراشه 2 نانومتری راهی بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط مدل های پرو آیفون 18 با تراشه 2 نانومتری راهی بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید