5 هزار سرباز مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در سال گذشته 5 هزار سرباز وظیفه در پادگان های نظامی استان بوشهر مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند...

5 هزار سرباز مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی اجرا شده با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در سال گذشته 5 هزار سرباز وظیفه در پادگان های نظامی استان بوشهر مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح استان بوشهر با بیان اینکه 475 دوره آموزشی با تنوع 134 حرفه آموزشی در سال گذشته برای سربازان وظیفه اجرا شده است،گفت: دوره سربازی فرصت بسیار خوبی برای افزایش توان مهارتی جوانان است و باید این فرصت در پادگان ها و محل های خدمتی برای جوانان فراهم گردد تا بتوانند مهارت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تعهد مهارت آموزی سربازان برای آموزش فنی و حرفه ای در امسال 3 هزار و 835 نفر است ،افزود: با درایت فرماندهان یگان های نظامی و مشارکت بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه ای این آموزش ها به بیش از 6 هزار نفر در امسال خواهد رسید.

دراهکی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی اجرا شده با وجود محدودیت های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه ای توانسته است با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام های مثبتی بردارد، افزود: دوره های آموزشی اجرا شده برای سربازان در استان بوشهر ایمنی و بهداشت، پیرایشگر مردانه، کاربر رایانه، تعمیر موتور خودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نانوایی نان سنتی، جوشکاری و عکاس دیجیتال و... بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از افزایش حرفه های مهارتی در یگان های نظامی با راه اندازی کارگاه های جدید در امسال اطلاع داد و گفت: آموزش های مهارتی در یگان های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه می گردد که در هر دو حالت مهارت های فنی را به صورت کامل فرا می گیرد.

دراهکی آموزش به سربازان را امری واجب برشمرده و توضیح داد: آموزش فنی و حرفه ای بوشهر آمادگی دارد تا در تمامی شهرستان های استان و متناسب با احتیاج نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی سربازان در محیط واقعی کار و همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در سطح پادگان ها را اجرا کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1676

به "5 هزار سرباز مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار سرباز مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید