453 پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس واحد تولیدی در مرکزی صادر شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، محمدرضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری میزان صدور پروانه بهره برداری و جواز تاسیس واحد تولیدی در استان مرکزی نسبت به سال گذشته به ترتیب 23 و 37 درصد افزایش داشته است.

453 پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس واحد تولیدی در مرکزی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه نمود: در مدت مذکور 104 پروانه بهره برداری و همچنین 349 فقره جواز تاسیس واحد فراوریی در سطح استان مرکزی صادر گردیده است.

حاجی پور با اشاره به میزان سرمایه گذاری انجام شده در دو حوزه ذکر گردیده، بیان نمود: در حوزه پروانه بهره برداری بیش از چهار هزار و 600میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری گردیده که این میزان نیز نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو است و با راه اندازی این تعداد واحد های فراوریی در استان بیش از یک هزار و 600 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به صادرات استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر فراوریات صنعتی 50درصد صادرات سالانه استان مرکزی را به خود اختصاص می دهد و پس از آن فرآورده های پتروشیمی در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی پنج میز تخصصی صادراتی آلومینیوم، عایق رطوبتی، گل و گیاه، ماشین آلات صنعتی و انار را در اختیار دارد که به درخواست فراوری کنندگان پیشنهاد گردیده میز تخصصی فراوری سنگ تزیینی به ویژه سنگ تراورتن را هم به استان مرکزی اختصاص دهند، زیرا فراوری سنگ تراورتن استان مرکزی دارای برند کشوری است، همچنین استان مرکزی در عرصه خدمات فنی و مهندسی نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است سال گذشته استان مرکزی یک میلیون و 250هزار تُن صادرات کالا به کشورهای دیگر داشته و براساس آمار گمرک 889 هزار تن کالا به ارزش 670 میلیون دلار صادرات طی سال 96 برای استان مرکزی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 121

به "453 پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس واحد تولیدی در مرکزی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "453 پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس واحد تولیدی در مرکزی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید