تور ارزان گرجستان: 10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، گرجستان از نظر جاذبه های طبیعی معمولا مورد توجه طبیعت دوستان قرار می گیرد. پیاده گردی در طبیعت یکی از برترین کارهایی است که می توانید در گرجستان انجام دهید.

تور ارزان گرجستان: 10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

طبیعت گرجستان بسیار زیبا است و فرصت های فراوانی برای پیاده گردی دارد.

اگر از علاقه مندان به گشت و گذار در طبیعت هستید، حتما در سفر به گرجستان زمانی را برای پیاده گردی در نظر بگیرید. با یاری خبرنگاران می توانید برترین تور گرجستان را جست و جو و بخرید.

تور لحظه آخری گرجستان

فرقی نمی نماید که به طور حرفه ای اهل پیاده روی و طبیعت گردی باشید یا مبتدی باشید. در گرجستان فرصت های زیادی برای پیاده روی در طبیعت وجود دارد. بیشتر این منطقه ها زیبا و تماشای در نقطه هایی دورافتاده از شهر واقع شده اند که برای لذت بردن از آن ها باید شب را در طبیعت اقامت کنید. ولی اگر اقامت شبانه در طبیعت را دوست ندارید، راستاهای دیگری هم وجود دارد که به راحتی در یک روز می توانید آن ها را به اتمام برسانید و نیازی به اقامت شبانه ندارید.

دریاچه های رنگین Abudelauri

دریاچه های Abudelauri در منطقه ای به نام Khevsureti قرار دارند. این منطقه به خاطر سه دریاچه اش معروفیت دارند که هر کدام رنگ متفاوتی دارند و در فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته اند. این دریاچه ها به رنگ های سبز، آبی و سفید هستند و در فصل های مختلف سال، گردشگران زیادی از آن ها بازدید می نمایند. راستا پیاده گردی از روستایی به نام Roshka آغاز می گردد و تا دریاچه سفید ادامه پیدا می نماید. حدود 8 کیلومتر راستا را باید بروید و برگردید. می توانید در مهمان خانه های روستا بمانید و روز بعد به تفلیس برگردید.

کلیسای Gergeti Trinity و یخچال طبیعی Gergeti

روستای Stepantsminda یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از جهانگرد هایی است که به تفلیس سفر می نمایند. چشم اندازهای زیبا و نفس گیر از کوه Kazbegi و کلیسای Gergeti Trinity علاقه مندان به طبیعت و ورزشکاران زیادی را به سوی خود می کشد. راستا به سمت کلیسا از این روستا حدود شش کیلومتر است ولی اگر فکر می کنید که برای شما کافی نیست، می توانید راستا خود را به سمت یخچال ادامه دهید. کل راستا از روستا تا یخچال 22 کیلومتر است و طی کردن رفت و برگشت آن نهایتا 9 تا 10 ساعت طول می کشد.

پارک ملی Borjom-Kharagauli

پارک ملی Borjom-Kharagauli راستاهای پیاده روی متعددی دارد که از منظره ها و چشم اندازهایی بسیار زیبا می گذرد. یکی از مهم ترین راستاهای این پارک، راستا محبوب Footprint Trail است. این راستا 13 کیلومتر طول دارد. در راستا عبور از این راه، درختان قدیمی 800 تا هزار ساله را می بینید و گل ها و گیاهان زیبایی که پوشش گیاهی خاص منطقه هستند.

این راستا بخشی مارپیچی هم دارد که از میان سراشیبی کوهستان می گذرد و چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد. بعد از اینکه به انتهای راستا رسیدید، یک کیلومتر دیگر تا نزدیک ترین روستا فاصله دارید. در این روستا می توانید شب را اقامت کنید و فردا به مبدا خود برگردید.

راستا Ispani در منطقه حفاظت شده Kobuleti

اگر دوست دارید در سواحل دریای سیاه اقامت داشته باشید، منطقه حفاظت شده Kobuleti برترین مقصد براس سفر یک روزه است.

در این منطقه حفاظت شده می توانید از راستا Ispani پیاده گردی کنید که از ساحل هم می گذرد. این راستا بسیار راحت و بسیار کوتاه است ولی ارزش امتحان کردن دارد.

این راستا شما را از ورودی منطقه به سمت یک برج می برد. اگر این راستا برایتان کافی نیست می توانید راهتان را در راستا White Moss ادامه دهید که در این راستا می توانید از تماشا پوشش گیاهی منطقه و حیات وحش متفاوت آن لذت ببرید.

دره Artsivi در Vashlovani

این راستا پیاده گردی از ابدای دره Artsivi آغاز می گردد. در این راستا از کنار صخره های سنگ آهکی عبور می کنید و می توانید گونه های خاص و متنوعی از گیاهان در معرض خطر را ببینید که در صخره ها رشد می نمایند بدون اینکه هیچ گونه خاکی در آن جا باشد. این راستا شما را به نقطه ای می رساند که از آن جا می توانید چشم اندازهای زیبایی بینید و کرکس های گریفن را در حال پرواز مشاهده کنید.

علاوه بر این می توانید از به جای مانده های یک قلعه قرون وسطایی بازدید کنید. یک راستا جنگلی باریک به این قلعه منتهی می گردد و در تابستان مثل یک تونل طبیعی به نظر می رسد. در انتهای راستا یک قلعه قرن پنجمی قرار گرفته است. این منطقه با ماشین هم قابل دسترسی است ولی در نزدیکی قلعه باید پیاده شوید و سایر راستا را پیاده طی کنید. از آن جا چشم اندازهای بسیار زیبایی از کوهستان و دره های اطراف قابل مشاهده است.

دره Truso

دره Truso در منطقه Kazbegi قرار گرفته است و یکی دیگر از مقصدهای عالی برای پیاده گردی های یک روزه در طبیعت است. این دره تقریبا در یک منطقه متروکه واقع شده است و طبیعت بی نظیری دارد. چشمه های آب معدنی، برج های باستانی و سکونتگاه های متروکه از جمله تماشای های این منطقه است. البته از قلم نیاندازید که همه راستا را نمی توانید طی کنید و وقتی به مرز گرجستان رسیدید باید برگردید.

آبشار Ninoskhevi در منطقه حفاظت شده Lagodekhi

منطقه حفاظت شده Lagodekhi چندین راستا برای پیاده گردی دارد که راستا Black Rock Lake از همه مشهورتر است ولی طی کردن آن چندین روز طول می کشد. ولی راستا آبشار Ninoskhevi فقط هشت و نیم کیلومتر است و طی کردن آن حدود شش ساعت طول می کشد. این راستا از کنار رودی به همین نام می گذرد و راستای باریک است. صدای رودخانه، سنگ های بزرگ، آبشارهای کوچک و نسیم خنک دره باعث می گردد که سفر در این راستا، لذت بخش و مجذوب کننده باشد. آبشار Ninoskhevi دارای 40 متر طول است و یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان است.

تنگه Khada

تنگه Khada، دره ای کوچک در منطقه کوهستانی Gudauri است. به خاطر کوچک بودن و پنهان بودن، جهانگرد های کمی دارد و در آن می توانید از تماشا منظره ها خیره نماینده در آرامش کامل لذت ببرید. این منطقه قبلا دارای برج های پاسبانی بوده که هنوز هم چندتایی از آن 60 برج به جای مانده است. یک آبشار زیبا و چند چشمه آب معدنی هم در این منطقه وجود دارد. راستا پیاده گردی از روستای Bedoni آغاز می گردد و فقط هشت کیلومتر است. در این راستا می توانید پیک نیک در دل طبیعت را تجربه کنید و از شهرهای شلوغ فاصله بگیرید.

دریاچه Tbikeli

دریاچه Tbikeli یکی دیگر از جواهرات پنهان پارک Kintrishi است که پیاده گردی تا آن چندین روز طول می کشد. ولی می توانید با ماشین خودتان را به روستای Khino برسانید و شب را آن جا بمانید. می توانید به راحتی به دریاچه برسید و در یک روز دوباره به مبدا خود برگردید. راستا از روستا آغاز می گردد و 12 کیلومتر است و از میان چشم اندازهای سرسبز و زیبای طبیعی می گذرد.

دریاچه Oreti

دریاچه Oreti در منطقه ای به نام Tusheti قرار گرفته است و برترین فرصت برای یک پیاده گردی یک روزه است. این راستا 27 کیلوتری از روستای Kumelaurta آغاز می گردد و تا دریاچه ادامه دارد. برترین زمان برای پیاده گردی در این راستا اوایل فصل تابستان است وقتی سطح آب بالا می آید و طبیعت اطراف آن در زیباترین حالت خود قرار گرفته است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2028

به "تور ارزان گرجستان: 10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید