یخبندان فراوری در آمریکا را فلج کرد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، بسیاری از شرکت های آمریکایی از فدکس گرفته تا جنرال موتورز مجبور شدند به خاطر بروز یخبندان سراسری در این کشور خطوط فراوری خود را تعطیل نمایند.

یخبندان فراوری در آمریکا را فلج کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، وقوع یخبندان در بخشی از آمریکا باعث کمبود برق و گاز در این کشور شده است و بسیاری از شرکت های آمریکایی از فدکس گرفته تا جنرال موتورز مجبور شدند که موقتا فراوری خود را متوقف نمایند.

طی روز های گذشته شاهد یخبندانی بی سابقه در جنوب آمریکا بوده ایم. همین امر باعث شده تا برق میلیون ها نفر قطع شده و قیمت گاز در این کشور نیز به بالاترین میزان در سه ماه گذشته برسد.

شرکت جنرال موتورز مجبور شده تا تعدادی از شیفت های خود را در کارخانه هایش در تنسی، کنتاکی، ایندیانا و تگزاس تعطیل کند. این خطوط فراوری از جمله خطوطی بودند که پرطرفدارترین محصولات جنرال موتورز را از سیلورادو گرفته تا اسکالاد، فراوری می نماید.

سخنگوی جنرال موتورز در این باره گفت: شیفت نخست این خطوط فراوری تعطیل شده و طی چند ساعت آینده هم در باره تعطیل شدن شیفت دوم آن ها تصمیم گیری خواهد شد. دو شرکت تویوتا و نیسان ژاپن هم شیفت نخست خود را در کارخانه هایشان در آمریکا تعطیل کردند. شرکت استالان پیس که به تازگی از ادغام دو شرکت پژو سیتروئن و فیات کرایسلر نیز شیفت روز خط فراوری خود در اوهایو را هم تعطیل نموده است.

شرکت فورد نیز اعلام نموده که فراوری وانت پرطرفدار F150 را در کارخانه این شرکت در کانزاس به مدت 6 روز متوقف نموده است؛ چراکه این منطقه درگیر کمبود گاز است. بعضی دیگر از کارخانه های فورد در مکزیکو، میشیگان و اوهایو هم تعطیل شده اند.

شرکت فدکس نیز که در زمینه تحویل مرسولات پستی فعالیت می نماید اعلام نموده که بدی آب و هوا باعث شده تا این شرکت نتواند بسته های پستی را تحویل دهد. شرکت طیور سندرسون نیز گفته که فعالیت کارخانه هایش در تگزاس، میسی سی پی و لویزیانا را متوقف نموده است.

سخنگوی شرکت تایسون فودز، که دومین فراورینماینده گوشت مرغ و گوساله در دنیا به شمار می رود اعلام نموده که خطوط فراوریش را در بعضی از کارخانه هایش متوقف نموده است.

یخبندان گسترده باعث شده تا شرکت های نفتی و پالایشگاه ها در آمریکا هم موقتا فعالیت شان متوقف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1500

به "یخبندان فراوری در آمریکا را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخبندان فراوری در آمریکا را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید