گوشی های اندرویدی شاید خاتمه یک قابلیت مفید قدیمی آیفون را دریافت نمایند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اگر از کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی هستید، احتمالا بارها و بارها پیش آمده که برای انجام دادن کارهای مختلف از فلش یا چراغ قوه LED گوشی خود استفاده کنید. این فلش علاوه بر یاری به عکاسی در نقاط و محیط کم نور، معمولا به عنوان یک چراغ قوه برای تماشا اشیاء در تاریکی استفاده می گردد. اپل از مدت ها پیش قابلیت تنظیم نور فلش گوشی را در اختیار کاربرانش قرار داده بود، این در حالی است که کاربران گوشی های اندرویدی تنها می توانند این فلش را خاموش یا روشن نمایند. اما اکنون طبق آخرین شایعات منتشر شده قرار است در سیستم عامل اندروید 13 این رویه تغییر کند و کاربران بتوانند اندازه نور فلش گوشی هوشمند خود را بر اساس احتیاج خود تغییر دهند.

گوشی های اندرویدی شاید خاتمه یک قابلیت مفید قدیمی آیفون را دریافت نمایند

سیستم عامل آینده گوگل دو API نو دارد که شامل GettorChstrenghtrenglevel و TurnontorchithTrenglevel خواهند بود. اولی معین سطح روشنایی فلش LED را برای کاربران به ارمغان می آورد در حالی که دومی آن را از حداقل اندازه 1 تا حداکثر معین شده به وسیله سخت افزار تغییر می دهد. باید خاطر نشان کنیم که قبلا اپلیکیشن ها تنها می توانستند فلش LED را با استفاده از API مربوط به SettorChmode خاموش یا روشن نمایند.

گفته می گردد که همه گوشی های اندرویدی نمی توانند از این قابلیت نو سیستم عامل اندروید 13 بهره ببرند، زیرا پشتیبانی از این قابلیت احتیاجمند به روز بودن سخت افزار دوربین است. شایعه هایی هم وجود دارد که این قابلیت تنها در گوشی های پیکسل گوگل ارائه می گردد و گوشی های هوشمند سایر شرکت ها قادر نخواهند بود از قابلیت تنظیم نور فلش بهره ببرند. باید صبر کرد و دید که در آینده چه اطلاعات دیگری در خصوص این قابلیت منتشر می گردد. البته باید خاطر نشان کنیم که اگر از کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ هستید، این قابلیت برای گوشی شما از مدت ها پیش در دسترس است.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که به تازگی گوگل اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد. تسترهای این نسخه پیش نمایش گزارش داده اند که این سیستم عامل تغییرات زیادی را نسبت به اندروید 12 به ارمغان می آورد. یکی از این تغییرات را می توان در منوی تنظیمات این سیستم عامل مشاهده کرد و آن هم نام رمز دسر کلاسیک ایتالیایی تیرامیسو است. به همین دلیل یکی از مسائلی که به شدت به وسیله گوگل تأکید شده، بحث امنیت است. در هر نسخه ی نو اندروید امکانات امنیتی افزایش پیدا می نماید و اندروید 13 هم از این قاعده مستثنا نیست.

اول از همه باید به تقویت حریم خصوصی برای انتخاب عکس ها اشاره کنیم. در نسخه نو اندروید وقتی می خواهید عکسی را در اپلیکیشنی ارسال کنید، این اپلیکیشن فقط به تصاویری که انتخاب می کنید دسترسی پیدا می نماید. خوشبختانه گوگل اعلام نموده که این قابلیت به وسیله آپدیت پلی استور به گوشی های مبتنی بر اندروید 11 و 12 هم راه پیدا می نماید. گفته می گردد که توسعه دهندگان اپلیکیشن ها با اندروید 13 می توانند آیکون های مختلفی را برای اپلیکیشن های خود در نظر بگیرند تا کاربران در این زمینه حق انتخاب داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر حالت تاریک را فعال کنید آیکون اپلکیشن ها به صورت اتوماتیک تیره می شوند. پیش تر هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از ویژگی های نو اندروید 13 سرعت پردازش و لود شدن بازی ها را افزایش می دهد. بر اساس توییت منتشر شده از تحلیلگر باسابقه اندروید یعنی Mishaal Rahman گوگل ممکن است سرعت آغاز بازی ها را با افزایش فرکانس پردازنده گوشی برای لود شدن سریع تر آن ها بالا ببرد.

بعلاوه شایعه شده که گوگل قرار است در اندروید 13 قابلیتی را با نام رمز پانلینگوعال (Panlingual) قرار دهد که نمی دانیم آیا در بیلد نهایی هم همین نام برای این قابلیت در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. با این حال هرچه که هست، این قابلیت قرار است به کاربران این اجازه را بدهد که بدون احتیاج به تغییر زبان سیستم عامل، زبان هر اپلیکیشنی را که بخواهند تغییر دهند. در روز های آینده احتمالا خبرهای بیشتری از قابلیت های نو اندروید 13 منتشر خواهد شد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2055

به "گوشی های اندرویدی شاید خاتمه یک قابلیت مفید قدیمی آیفون را دریافت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های اندرویدی شاید خاتمه یک قابلیت مفید قدیمی آیفون را دریافت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید