چگونه برترین کتری برقی مناسب احتیاج خود را انتخاب و از آن مراقبت کنیم؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خرید یک کتری باکیفیت و کارآمد افتخار هر خانواده ای است. امروزه با وجود گزینه های متنوع و بسیار در بازار، خانواده ها طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی خود دارند اما برترین کتری برقی چه ویژگی هایی دارد؟ پیش از خرید این ابزار آشپزخانه، باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ برترین برندهای کتری برقی در سال 2023 کدام اند؟ در این مقاله، پاسخ این سؤالات و هرآنچه را باید برای خرید برترین مارک های کتری برقی بدانید، می خوانید.

چگونه برترین کتری برقی مناسب احتیاج خود را انتخاب و از آن مراقبت کنیم؟

ویژگی های یک کتری برقی خوب

قوری و کتری از اصلی ترین لوازم هر آشپزخانه ای هستند. هر روز صبح اولین وسیله ای که در آشپزخانه سراغ آن می رویم تا صبحانه حاضر کنیم، کتری است. در بعدازظهرهای کسل نماینده ای که در پی یک فنجان چای یا قهوه داغ هستیم هم سراغ این کارمند همیشگی آشپزخانه می رویم و برای اینکه آب سریع تر جوش بیاید کتری برقی برترین گزینه است. بااین حال، هر کتری و قوری برقی برای آشپزخانه شما مناسب نیست. برترین کتری برقی باید 8 ویژگی مهم داشته باشد. به این ترتیب، برترین چای یا قهوه دنیا را نوش جان می کنید تا شاید از رخوت روزهای تکراری کمی کاسته گردد.

1. استیل ضد زنگ

اولین و مهم ترین ویژگی برترین کتری برقی جنس آن است. کتری برقی هایی که از جنس فلز یا استیل ضد زنگ هستند، در مقایسه با سایر انواع کتری برقی طول عمر بیشتری دارند. این کتری را می توان برای جوشاندن آب و دم کردن چای به کار برد. چنین دستگاهی به خوبی طراحی شده، به سادگی تمیز می گردد و زمانی که برای جوشاندن آب به کار می رود، به برترین ابزار آشپزخانه شما تبدیل می گردد.

در حالت ایده آل، یک کتری برقی خوب نباید حاوی پلاستیک باشد. پلاستیک ماده ای شیمیایی به نام BPA دارد که با افزایش دما به سرعت در آب نفوذ می نماید. این ماده می تواند مسائلی مانند اختلال در رشد کودک متولد نشده یا اضافه وزن ایجاد کند. علاوه براین، مصرف آب یا چای که طعم پلاستیک به خود گرفته، مضر است. نوشیدن این آب می تواند مسائلی جدی تر مانند سرطان سینه، ناتوانی در یادگیری و اختلال در یادگیری را در پی داشته باشد. BPA باعث آسم، سرطان پروستات و مسائل قلبی عروقی نیز می گردد.

در نتیجه، در پاسخ به کسانی که می خواهند بدانند که ایا کتری برقی سرطان زاست یا نه، باید گفت هر نوعی از کتری برقی این خطر را ندارد. بلکه کتری هایی که در ساخت آن ها از پلاستیک ساخته شده، این خطر را دارند. برای در امان ماندن از مسائل سلامتی مربوط به کتری برقی بهتر است، سراغ کتری هایی بروید که از فلز یا استیل ضد زنگ ساخته شده اند.

2. کتری با دهانه قابل کنترل

برترین کتری برقی کتری است که بتوانید آب یا مایعات درون آن را به سادگی بیرون بریزید. این کتری باید کاربری آسانی داشته باشد و بتوانید آب یا مایعاتی که از آن بیرون می ریزد را کنترل کنید. کتری با دهانه قابل کنترل این قابلیت را دارد.

3. فیلتر رسوب آهک

یکی از مسائلی که احتمالا شما هم با کتری عادی یا برقی با آن روبرو شده اید، رسوب گرفتن آن است. کتری برقی خوب برای مقابله با چنین مسئله ای، فیلتر رسوب آهک دارد. این فیلتر مشبک معمولا در دهانه کتری تعبیه می گردد. برای در امان ماندن از شر رسوبات کتری، به ویژه اگر در شهری با آب سخت زندگی می کنید، داشتن کتری برقی دارای فیلتر رسوب آهک لازم است.

جدا و تمیز کردن فیلتر رسوب گیر کتری باید ساده باشد. این توری باید به اندازه کافی خوب باشد و به خوبی درون دهانه کتری جا بیفتد تا از ورود هر کونه رسوب آهکی به لیوان شما جلوگیری کند.

4. محافظت در برابر جوش خشک

به هرحال، این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. همه ما گاهی اوقات، فراموش می کنیم که کتری روشن است. در چنین مواقعی، کتری برقی که برای خرید آن دقت بسیاری نموده بودیم، در عرض چند دقیقه نابود می گردد. خوشبختانه، بعضی از انواع کتری برقی در برابر چنین شرایطی سازوکار مناسبی دارند. این کتری برقی ها اگر به اندازه کافی آب نداشته باشند، به طور اتوماتیک خاموش می شوند.

5. درجه بندی توان کتری

قدرت کتری برقی از حدود 2.2 کیلو وات تا 3 کیلو وات متغیر است. کتری هایی که وات بالاتری دارند، قوی تر هستند و آب در آن ها سریع تر می جوشد. بیشتر کتری برقی های موجود در بازار 3 کیلو وات توان دارند. با وجود این، کتری هایی که توان مشابه دارند لزوما آب را با یک سرعت نمی جوشانند و باید موقع انتخاب برترین کتری برقی به این نکته توجه داشته باشید.

6. درجه بندی سطح آب کتری

همه کتری ها دارای درجه بندی اندازه توصیه شده آب برای جوشیدن هستند. اگر قرار است افراد راست دست یا چپ دست از کتری استفاده نمایند، در پی درجه بندی آب در هر دو سمت کتری باشید. اگر زیر دستگیره کتری هم نشانگری وجود دارد، مطمئن شوید که هنگام پر شدن آب روی دستگیره، نشانگر آن همچنان قابل مشاهده باشد.

7. گزینه های دما

برای علاقه مندان به چای و قهوه، این ویژگی بسیار مهم است. بعضی از انواع چای و دم نوش وقتی با آب جوش درست می شوند، طعم بهتری دارند. در مقابل، چای های سبز، سفید و اولانگ با آب با دمای گرم طعم بهتری دارند. حتی برای درست کردن قهوه نیز دمای متفاوت آب نقش معین نماینده ای دارد. گزینه انتخاب دما در همه کتری ها موجود نیست اما اگر برای درست کردن چای یا دم نوش های خود به دمای خاصی فکر می کنید، می توانید از کتری بهره ببرید که گزینه های دمای مختلفی دارد.

8. بدنه دوجداره

برترین کتری برقی حتی موقع جوش آمدن آب هم قابل لمس است. قابلیت لمس بدنه خنک همراه با بدنه محافظ دو جداره امکان پذیر است. ان ویژگی تضمین می نماید که با وجود هر چیزی درون کتری بتوانید بدنه آن را لمس کنید.

نکات مهم برای خرید برترین کتری برقی

برای خرید برترین کتری برقی موجود در بازار، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. مهم ترین این عوامل عبارت اند از:

  • گنجایش کتری: برای خرید کتری برقی یک نفره یا بزرگتر، باید به گنجایش آن توجه داشته باشید. هر چه حجم آبی که کتری در خود نگه می دارد بیشتر باشد، اندازه چای یا قهوه ای که می توانید با استفاده از کتری درست کنید، بیشتر خواهد بود. کتری برقی با گنجایش بیشتر به شما امکان می دهد تا اندازه آب کافی مورد احتیاج خود را یکباره بجوشانید.
  • قیمت کتری برقی: قیمت هر کتری بسته به ماده سازنده آن و ویژگی هایی که دارد، فرق دارد. کتری های باکیفیت معمولا قیمت بیشتری دارند. شما می توانید یک کتری ارزان قیمت خریداری کنید اما این مسئله در بیشتر مواقع به این معناست که باید پول بیشتری را صرف تعمیر آن کنید. برای ایمن بودن و راحتی بیشتر خود، بهتر است یک کتری بهتر با قیمتی ارزان خریداری کنید که برای مدتی طولانی به شما خدمت می نماید. خرید برترین کتری برقی یعنی اینکه در آینده، مجبور نباشید هزینه بسیاری را صرف تعمیر آن کنید.
  • ماندگاری کتری برقی: قبل از خرید هر وسیله برقی، باید مطمئن شوید که این وسیله برای مدت زمان مناسبی برای شما کار می نماید. برترین کتری برقی از برندی معتبر اگر شرایط نگهداری مناسبی داشته باشد، حداقل 3 تا 4 سال دوام می آورد. اگر می خواهید از وجود این ویژگی در کتری برقی مطمئن شوید، باید قبل از خرید، نظرات مربوط به این محصول را با دقت بخوانید.
  • گارانتی: یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که موقع خرید هر وسیله مهمی باید به آن توجه کنید، گارانتی آن محصول است. بیشتر کتری های برقی دارای کارت ضمانت نامه معتبر هستند. در این کارت باید مدت زمان گارانتی محصول و بعلاوه، قطعات تحت پوشش گارانتی را آنالیز کنید. حتی خرید برترین چای ساز یا کتری برقی هم بدون گارانتی کاری عاقلانه نیست.

برترین کتری برقی های سال 2023

موقع خرید کتری برقی باید بدانید که چه ویژگی هایی برایتان مهم است. به طور مثال، اگر چای زیاد درست می کنید، یک کتری با فیلتر مخصوص چای برای شما مناسب است. اگر هم از کتری زیاد استفاده می کنید، باید در پی کتری با قابلیت گرم نگه داشتن مایعات باشید. در ادامه، نام کتری هایی که در 2023 عنوان برترین مارک کتری برقی را به خود اختصاص داده اند را می خوانید.

کتری برقی بوش مدل TWK8611P

این کتری برقی بزرگ طراحی چشم نوازی دارد. رنگ های مشکی، سفید و آبی این کتری نیز آن را مورد پسند هر سلیقه ای می نماید. این کتری قابلیت های مختلف از جمله دمای قابل تنظیم، سهولت استفاده و کیفیتی عالی دارد. بدنه دوجداره آن نیز به سرعت گرم نمی گردد. بنابراین، برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند، انتخابی مطمئن خواهد بود.

کتری برقی راسل هابز مدل 23211-70

کتری راسل هابز انگلیسی از استیل ضد زنگ درست شده و گنجایش 1.7 لیتر آن برای یک خانواده مناسب است. کتری راسل هابز آب را در عرض 55 ثانیه به جوش می آورد. این کتری بدون سروصدا در رنگ های خاکستری، قرمز تیره و مسی موجود است. اگر در پی برترین کتری برقی با قیمتی مناسب هستید، راسل هابز می تواند یکی از برترین گزینه های شما باشد.

کتری برقی فیلیپس مدل HD9339/80

مزیت کتری برقی شیشه ای این است که با یک نگاه می توانید اندازه آب مخزن آن و مدت زمان جوشیدن آب را مشاهده کنید. این کتری برقی از لحاظ کیفیت ساخت، طراحی و عملکرد برترین کتری برقی شیشه ای محسوب می گردد. کتری برقی جادار فیلیپس برای خانواده های میانه تا پرجمعیت مناسب است.

کتری برقی اسمگ مدل KLF03BLEU

اگر در پی برترین کتری برقی با کارایی بالا و رنگ های متنوع هستید، اسمگ را به شما پیشنهاد می کنیم. اسمگ رنگ های متنوعی از رزگلد تا کرم رنگ دارد. این برند ایتالیایی از سال 1948 برندی معتبر در سراسر دنیا است. هر چند این کتری نسبت به سایر انواع کتری برقی قیمت بیشتری دارد اما در ازای پرداخت این مبلغ، یک کتری برقی با کارایی بالا و طراحی زیبا تهیه می کنید.

کتری برقی شیائومی

کتری های هوشمند کمی در بازار هستند که بتوانید آن ها را به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه کنترل کنید اما کتری شیائومی یکی از آنها است. این کتری از برند چینی شیائومی با تلفن های همراه هوشمند شیائومی اندروید و آیفون سازگاری دارد.

به وسیله اپلیکیشن می توانید دمای آب را کنترل کنید یا کتری را خاموش و روشن کنید. این کتری می تواند آب را به مدت 12 ساعت گرم نگه دارد. مخزن آن هم 1.5 لیتر است. بنابراین، این کتری هوشمند فضای زیادی را روی پیشخوان آشپزخانه اشغال نمی نماید.

برترین روش برای تمیز کردن کتری برقی

یکی از مهم ترین نکاتی که موقع خرید هر نوع کتری باید به آن دقت کنید، طریقه تمیز کردن آن است. کتری های مختلف روش های متفاوتی برای تمیز کردن دارند اما برترین روش برای تمیز کردن آن ها به این ترتیب است:

  • به داخل کتری نگاهی بیندازید تا لکه ها و مواد معدنی رسوب گرفته درون آن را با دقت آنالیز کنید.
  • کتری را تقریبا تا نیمه پر از آب کنید و به آن 2 قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک اضافه کنید. می توانید به جای اسید سیتریک از یک چهارم کتری سرکه سفید یا آبلیمو و یک چهارم آب هم بهره ببرید. البته، اسید سیتریک برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی برترین گزینه است. از آن گذشته، پودر اسید سیتریک به اندازه سرکه سفید بو ندارد.
  • فیلتر کتری را درون آن بیندازید و کتری را روشن کنید.
  • وقتی کتری به دمای جوش رسید، آن را خاموش کنید. حالا اجازه بدهید تا محلول درون کتری حدود 20 تا 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند.
  • فیلتر را با استفاده از یک انبر از محلول خارج کنید و کنار بگذارید.
  • رسوبات کتری را آنالیز کنید. اگر بخشی از رسوبات هنوز داخل کتری به جای مانده، آن را با برس مخصوص بطری جدا کنید.
  • محلول درون کتری را دور بریزید و این بار آن را با آب پر کنید.
  • وقتی آب کتری به جوش آمد، آن را دور بریزید. درب کتری را باز بگذارید تا خشک و خنک گردد.
  • سطح خارجی کتری را هم با دستمالی تمیز و مرطوب پاک کنید. بهتر است برای این کار از یک دستمال میکروفایبر بهره ببرید.

کلام آخر

قوری و کتری از جمله مهم ترین ابزارهای هر آشپزخانه ای هستند. در زندگی مدرن و پرسرعت امروزی کاربرد کتری برقی ها بیشتر شده است. شما هم اگر در پی خرید برترین کتری برقی هستید، باید به 8 ویژگی مهمی که در این مقاله خواندید، توجه کنید.

خرید کتری از برندهای معتبر نیز برترین کاری است که می توانید موقع انتخاب این وسیله برقی آشپزخانه انجام بدهید. ممکن است کتری های باکیفیت در مقایسه با سایر محصولات قیمت بیشتری داشته باشند اما از قلم نیاندازید که خرید یک کتری ارزان و بی کیفیت به این معناست که باید هزینه اضافی را خرج تعمیر و نگهداری این کتری برقی کنید. در نتیجه، بهتر است برای خرید کتری برقی سراغ برترین برندهایی که معرفی کردیم، بروید.

در نهایت، این نکته مهم را هم از قلم نیاندازید که حتی برترین کتری برقی دنیا نیز احتیاج به نگهداری مناسب دارد. بنابراین، موقع استفاده از کتری برقی دقت کنید و آن را هر از چند گاهی به روشی که شرح دادیم تمیز کنید. به این ترتیب، برای سال های طولانی یک کتری برقی دارید که می تواند به شما چای و نوشیدنی های گرم هدیه کند.

منبع: InTheKitchen

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2313

به "چگونه برترین کتری برقی مناسب احتیاج خود را انتخاب و از آن مراقبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین کتری برقی مناسب احتیاج خود را انتخاب و از آن مراقبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید