گردشگری مسئولانه، التیام بخش فردای کرونا زده ایران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، بنا بر اظهارات کارشناس سایت دستی بر ایران (www.dastibariran.ir)، می توان از دوران کرونا درس های بسیار گرفت و باید با رعایت مجدانه گردشگری مسئولانه چرخ های صنعت گردشگری را دوباره در ایران به راه انداخت.

گردشگری مسئولانه، التیام بخش فردای کرونا زده ایران

بنا بر اظهارات کارشناس سایت دستی بر ایران (www.dastibariran.ir)، می توان از دوران کرونا درس های بسیار گرفت و باید با رعایت مجدانه گردشگری مسئولانه چرخ های صنعت گردشگری را دوباره در ایران به راه انداخت.

همه روزه شاهد آمار و اخبار مربوط به میزان خسارت های وارده به فعالان این حوزه هستیم. آمار و ارقام بسیار عظیم هستند و حاکی از درس هایی که باید هم در صندلی مسافر و هم در صندلی شرکت های خدمات رسان، به آنها توجه داشته باشیم. اگر هدف ما برقراری گردشگری پایدار است تا مردم به طور همیشگی از آن منتفع گردند، باید مسئولانه در این را گام برداریم.

مسافرانی که در فردای کرونازده ایران رهسپار مقاصد مختلف داخل کشور می شوند تا چند روزی را فارغ از خستگی های ناشی از ماندن در خانه و نظیر آن بگذرانند، احتیاج به اطمینان خاطر دارند. آنها باید مطمئن باشند که کسب و کارهای خدمات رسان به مسافران، پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت می کنند. تنها با رعایت اصول گردشگری مسئولانه است که می توان بخشی از شرایط آسودگی خاطر لازم را برای آنان فراهم آورد.

اهمیت دادن به سلامت مسافران

وسایل حمل و نقل تورها باید سیستم تهویه مطبوع سالم و سرویس شده داشته باشند و راننده به طور دایمی از آن استفاده کند. تعداد مسافران نباید آنقدر زیاد باشد که فاصله گذاری فیزیکی فراموش گردد. مهماندار داخل وسیله نقلیه باید اصول بهداشتی را رعایت کند. موارد مشابه دیگر را نیز باید در نظر داشت.

ضروری است که آژانس های مسافرتی که تورهای داخلی را برگزار می کنند، آموزش های لازم را به پرسنل دفتری و راهنمایان خود بدهند تا اصول گردشگری مسئولانه رعایت گردند. انتظاری که از آنها می رود، فراتر از دوران پیش از کروناست.

هنگامی که اقامتگاه ها پذیرای مسافران کرونازده می شوند، باید به خاطر داشته باشند که آنها شاهد روزهای سخت، ابتلای عزیزان، احتمالا قرنطینه شخصی، و انواع تجربیات سخت بوده اند. بنابراین، میزان تحمل شان کمتر می گردد و سطح انتظارات شان افزایش می یابد. در اینجاست که رعایت کامل اصول بهداشتی در فضاهای عمومی اقامتگاه، اتاق ها، رستوران و چایخانه و ... موجب آرامش خاطر آنها خواهد شد.

تمامی این پروتکل های بهداشتی توسط وزارتخانه های بهداشت و گردشگری در اختیار آنها قرار گرفته اند. کلیه کسب و کارهای خدمات رسان که شامل اقامتگاه ها، غذاخوری ها، کافی شاپ ها، مراکز خرید، و ... می شوند، باید این اصول منطبق بر گردشگری مسئولانه را رعایت کنند.

کسب و کارها باید اطلاع رسانی کنند

سایت گردشگری دستی بر ایران پلتفرمی برای اطلاع رسانی در زمینه گردشگری مسئولانه و بازاریابی است. این سایت تخصصی که صرفا در زمینه میراث فرهنگی، میراث طبیعی، و سفر اطلاع رسانی می نماید، شرایطی را نیز برای تبلیغات گردشگری فراهم آورده است. کسب و کارهایی که آماده ارائه خدمات ویژه برای دوران پساکرونا هستند، می توانند در آنجا اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1466

به "گردشگری مسئولانه، التیام بخش فردای کرونا زده ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مسئولانه، التیام بخش فردای کرونا زده ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید