کدام برند های موبایل بازار آمریکا را تسخیر نموده اند؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در این میان گوشی های پیکسل 3 a. و 3 a. XL پیروز شدند با رشدی 139 درصدی گوی رقابت را از پیکسل 3 بربایند و از آن در میزان فروش و استقابل کاربران سبقت بگیرند.

کدام برند های موبایل بازار آمریکا را تسخیر نموده اند؟

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای تولیدکنندگان موبایل در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است، به تازگی گزارشی از سهم برند های برتر گوشی های هوشمند در این کشور منتشر شده است.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سراسر دنیا از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، گوگل، شیائومی، لنوو، نوکیا و ... همگی همواره در تلاشند تا با ارائه و عرضه گوشی های جدید با قابلیت های جذاب و منحصر بفرد نظر و اعتماد مشتریان را در کشور های مختلف جلب نموده و بدین ترتیب سهم بیشتری را در بازار های مهم دنیا به دست بیاورند.

بازار ایالات متحده آمریکا همواره یکی از مهم ترین و بزرگترین بازار های فروش محصولات مختلف علی الخصوص موبایل و خودرو به شمار می رود که همواره مورد توجه شرکت های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل قرار گرفته است.

بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده در وب سایت counterpointresearch، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت دریافته و اعلام نموده اند که سهم فروش گوشی های اپل در بازار ایالات متحده آمریکا بسیار بیشتر از سایر برند های موبایل فعال در این کشور گزارش و اعلام شده است. همچنین بعد از اپل، سامسونگ توانسته است به عنوان دومین برند برتر و محبوب موبایل صندلی خود را در این بازار به تثبیت برساند.

در مجموع بازار فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده آمریکا با کاهشی دو درصدی در مقیاس سالانه روبرو شده است و این فرایند نزولی استقبال کاربران بیشتر برای گوشی های پرچمدار و بالارده مشهود است.

همانطور که در نمودار و جدول منتشر شده در این گزارش مشاهده می گردد، سهم برند های برتر موبایل در بازه زمانی سه ماهه سوم سال 2018 تا سه ماهه سوم سال 2019 میلادی معین شده است که شرکت های اپل، سامسونگ، ال جی، لنوو به ترتیب صندلی های ثابتی را برای خود در این بازار به ثبت رسانده اند.

اپل که در سومین فصل از سال گذشته سهمی معادل 39 درصد از بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود، در مدت مشابه امسال میلادی پیروز شد این رقم را به 42 درصد افزایش دهد. اپل به لطف معرفی و عرضه گوشی های سری آیفون 11 پیروز شد نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

اما شرکت کره ای سامسونگ بر خلاف رقیب آمریکایی خود، نتوانسته در این مدت سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد و همچنان همان 25 درصدی که در سه ماهه سوم 2018 داشت، را باری دیگر در مدت مشابه سال 2019 نیز تصاحب نموده است. البته این شرکت در نخستین فصل از امسال با پرش به 28 درصد، یک رشد و افزایش سه درصدی را برای خود به ثبت رسانده است، ولی باری دیگر به 25 درصد تنزل پیدا نموده است.

برخلاف بسیاری دیگر از بازار های دنیا، ال جی پیروز شده است صندلی مناسبی را برای خود دست و پا کند و در رتبه سوم بعد از غول های تکنولوژی اپل و سامسونگ قرار بگیرد. هرچند که این شرکت کره ای نیز در افزایش سهم خود در طول این یک سال پیروز نبوده است چراکه سهم آن در سه ماهه سوم سال قبل 17 درصد بوده این در حالیست که سهم آن در مدت مشابه امسال میلادی به 12 درصد تقلیل یافته است.

صندلی چهارم نیز به لنوو که شامل گوشی های برند موتورولا نیز می گردد، اختصاص یافته است که سهمی ثابت و هشت درصدی را از آن خود نموده است.

صندلی پنجم نیز شامل گوشی های برند های دیگر که سهمی بسیار کمتر از موارد ذکرشده داشتند، می گردد که از جمله مهم ترین آن ها گوشی های پیکسل توسعه داده شده توسط شرکت آمریکایی گوگل هستند.

در این میان گوشی های پیکسل 3 a. و 3 a. XL پیروز شدند با رشدی 139 درصدی گوی رقابت را از پیکسل 3 بربایند و از آن در میزان فروش و استقابل کاربران سبقت بگیرند.

همچنین نکته قابل توجه دیگری که در این جداول و آمار ها به چشم می خورد، عدم حضور شرکت های چینی همچون هواوی و شیائومی است که در بازار های دنیای به ترتیب مقام های دوم و چهارم برترین و محبوب ترین گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند، ولی تحت فشار های سیاسی و تجاری و اتهامات جاسوسی دولت آمریکا علیه آنها، از اوایل سال 2018 میلادی به بعد دیگر در بازار ایالات متحده حضور و به تبع آن سهمی ندارند.

منبع: فرادید
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 707

به "کدام برند های موبایل بازار آمریکا را تسخیر نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام برند های موبایل بازار آمریکا را تسخیر نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید