هواوی با گذر از سامسونگ، بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش موسسه Counterpoint Research، هواوی توانست با گذر از سامسونگ، بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل (13 فروردین-11اردیبهشت) شود.

هواوی با گذر از سامسونگ، بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل شد

در سال 2016، هواوی از برنامه بلند مدت خود برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا پرده برداشت. این شرکت گفت برای پشت سر گذاشتن اپل و سامسونگ، تنها به 5 سال زمان نیاز دارد و اتفاقا در سال 2018 با گذر از اپل به بخش بزرگی از خواسته های خود دست پیدا کرد.

در همان زمان بود که غول چینی گفت در سال 2020، سامسونگ دیگر بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند دنیا نخواهد بود اما در همین حین توسط دولت ترامپ تحریم شد تا رسیدن به آنچه که در سر داشت سخت تر از همیشه شود.

اما هواوی هیچوقت دست از تلاش برنداشت و به ساخت گوشی های هوشمند با کیفیت ادامه داد و اکنون با توجه به گزارشات جدید، ظاهرا این شرکت چینی، هرچند احتمالا برای مدت زمان کوتاه، اما توانست سامسونگ را پشت سر بگذارد.

فروش گوشی های هواوی به دلیل تحریم آمریکا و در نتیجه عدم بهره مندی از برنامه ها و سرویس گوگل در اروپا کاهش یافت و بعد از مدتی هم شیوع ویروس کرونا شرایط کلی بازار گوشی های هوشمند را آشفته کرد.

اما با این حال، به گزارش موسسه Counterpoint Research، هواوی توانست در ماه آوریل (13 فروردین-11 اردیبهشت) با در اختیار داشتن 21.4 درصد از سهم بازار، بزرگ ترین فروشنده گوشی هوشمند در دنیا شود.

میانگین قیمت گوشی های سامسونگ به بیشترین رقم در 6 سال گذشته رسید

یکی از بزرگ ترین دلایلی که هواوی را به این جایگاه رساند، درخشش بی سابقه آن در کشور چین بود. جایی که مدت زمان زیادی است دسترسی به سرویس های گوگل امکان پذیر نیست و لذا تحریم جدید آمریکا تفاوت خاصی در شرایط بازار آن ایجاد نکرد.

سامسونگ اما به خاطر قوانین شدید قرنطینه در هندوستان و اروپا، به شدت از لحاظ فروش آسیب دید، در حالی که بازار چین در ماه آوریل تقریبا در حال بازگشت به شرایط خوب خود بود. غول کره ای در ماه یاد شده، 19.1 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت که این میزان به نسبت آمار این شرکت در ماه مارس، 29 درصد افت داشت.

موسسه Counterpoint Research همچنین در گزارشات خود به این نکته نیز اشاره کرد که آمار فروش گوشی های سری اس 20 سامسونگ به نسبت پرچم داران سری اس 10 افت قابل توجهی داشت.

متاسفانه آمار دقیق فروش این گوشی ها معین نشد اما گزارشاتی که از گذشته منتشر شده بود، از کاهش 30 درصدی فروش گوشی های جدید سامسونگ به نسبت قبل حکایت داشت.

با 100 اپلیکیشن محبوب و سازگار با HMS آشنا شوید

در مجموع در ماه آوریل، یعنی در بازه زمانی 13 فروردین تا 11 اردیبهشت، 69.37 میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر دنیا به فروش رسید که افت سالانه 41 درصدی را نشان می دهد. البته این کاهش فروش تا حد زیادی به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده و انتظار می رود بعد از اتمام آن، شرایط بازار نیز به حالت قبل برشود.

هنوز گزارشی در این رابطه که هواوی چه میزان گوشی هوشمند در ماه می (12 اردیبهشت-11 خرداد) به فروش رسانده منتشر نشده اما این شرکت می تواند فصل دوم سال جاری را هم به عنوان بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند به اتمام برساند.

اگرچه بازار چین در حال بازگشت به حالت عادی است اما در همین حین میزان تقاضا در اروپا، آمریکای شمالی و هندوستان بسیار پایین آمده. این در حالی است که بازارهای یاد شده برای سامسونگ بسیار حائز اهمیت هستند و به همین خاطر احتمالا هواوی می تواند از شرایط پیش آمده به نفع خود استفاده کند.

پیش بینی می شود با گذر از دوره بیماری و بازگشت بازارهای بزرگ به شرایط عادی، بار دیگر سامسونگ به صدر جدول برشود چون هواوی به خطر فشار آمریکا، نه تنها از طرف گوگل بلکه از طرف شرکت های سازنده چیپ هم تحریم شده و در شرایط بسیار بدی قرار گرفته است.

نبود سرویس های گوگل در گوشی های HMS هواوی برای ایرانیان چقدر اهمیت دارد؟

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1078

به "هواوی با گذر از سامسونگ، بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی با گذر از سامسونگ، بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند جهان در ماه آوریل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید