کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، نسخه های خطی 13 هزار کتاب را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس همگان قرار داد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تصاویر تمامی 12 هزار و 950 نسخه خطی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به طور رایگان در اختیار همگان نهاده شد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، نسخه های خطی 13 هزار کتاب را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس همگان قرار داد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل فوق لیسانس در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

این دسترسی محدودیت زمانی ندارد و برای همواره خواهد بود.

متقاضیان می توانند با ثبت نام و احراز هویت (بر اساس هدایت که در وب سایت آمده)، نسخه های درخواستی را دریافت نمایند.

اعلام شده که زمانی برای تأیید هویت اشخاص متقاضی ضروری است و پس از احراز هویت که با ایمیل اطلاع داده می گردد، امکان دانلود فراهم می گردد.

همچنین گفته اند فعلاً محدودیت دانلود روزانه دو نسخه دارند، اما به تدریج این محدودیت نیز برداشته خواهد شد.

راهنمای دانلودِ نسخه ها

منبع خبر: خوابگرد

به نظر من اقدام بسیار نیکویی است، اما همان طور که در متن خبر خواندید فرایند کار ممکن است اندکی زمان بر باشد و محدودیت دانلود از شدت خوشحالی ما کم می نماید. این علاقه داخلی ها به قضیه احراز هویت ، حتی در بحث کتاب، سؤال برانگیز است.

مسائل دیگری که وجود دارد طراحی خارج از مد روز سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران است.

ضمن اینکه بهتر بود صفحه ای به پیشنهاد کتاب های خطی ارزشمند در کتگوری های مختلف اختصاص داده می شد تا کاربر متوجه غنای این کتابخانه در بخش های مختلف بگردد.

به هر حال این کار اقدام نیکویی است و امیدواریم که توسط کتابخانه های دیگر هم تکرار گردد.

در شرایطی که با جستجو در تعداد زیادی از کتابخانه های فرنگی، تعداد زیادی از عکس ها، اسناد و کتاب های فارسی را می توان به سادگی هر چه تمام تر پیدا کرد، کتابخانه های داخل کشور باید آن سخت گیری ها و بوروکراسی قدیمی را فراموش نمایند و اندیشه ها را نو نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1107

به "کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، نسخه های خطی 13 هزار کتاب را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس همگان قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، نسخه های خطی 13 هزار کتاب را به صورت رایگان و آنلاین در دسترس همگان قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید