چگونه ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنیم؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا ویدیوهایی که در اینستاگرام آپلود می کنم، تار هستند؟ اگر می خواهید یک عکس یا ویدیو با کیفیت بالا آپلود کنید، اما نتیجه منتشر شده یک عکس با کیفیت پایین است، با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید. در این مقاله روشی را به شما آموزش می دهیم که بتوانید ویدیو و ریلز را با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنید.

چگونه ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنیم؟

چرا از ابتدا نمی توانیم ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنیم؟

پیغام رسان های اجتماعی مانند تیک تاک و اینستاگرام عمدا کیفیت عکس ها و فیلم ها را کاهش می دهند. این کار به دو علت اصلی صورت می گیرد: علت اول آن است که پایین آوردن کیفیت ویدیو و عدم استفاده از ویدیو و ریلز با کیفیت بالا، باعث می گردد تا فضای کمتری در پلتفرم ها اشغال گردد. علت دوم اما مستقیما به کاربر مربوط است. کاهش کیفیت ویدیو و عکس باعث افزایش سرعت آپلود می گردد و این امر تجربه کاربری بهتری را برای شما به ارمغان می اورد. خوشبختانه، گزینه پنهان (Upload at highest quality) در منوی تنظیمات وجود دارد که به شما یاری می نماید تا ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنید.

نحوه آپلود ویدیوهای با کیفیت بالا در اینستاگرام

به طور پیش فرض گزینه Upload at highest quality که در منو تنظیمات وجود دارد، غیرفعال است. این غیرفعال بودن باعث شده تا ویدیویی که با کیفیت 1080p ضبط و آپلود نموده اید به صورت تار دیده گردد. برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پس از باز کردن اینستاگرام، از بخش پروفایل روی آیکون سه خط ضربه بزنید.
  • مرحله دوم: Settings and Privacy را پیدا و سپس انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: به پایین اسکرول و راهی گزینه Data Usage and Media Quality شوید.

حالا در مقابل شما دو بخش کلی واقع شده است. با انتخاب حالت Data Saver، آپلود عکس و ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام محدود می گردد. این موضوع بدون در نظر گرفتن اینترنت شما است. یعنی فرقی ندارد شما از اینترنت Wi-Fi بهره ببرید یا اینترنت همراه، در هر دو حالت این محدودیت پابرجاست. حال اگر Data Saver را غیرفعال کنید، ویدیوها با کیفیت بالا آپلود می شوند اما این موضوع مستلزم مصرف بیشتر اینترنت است.

بخش دوم مهم ترین بخش است. اینستاگرام به طور اتوماتیک کیفیت آپلود پایین تر را متناسب با شرایط شبکه تنظیم می نماید. برای بهبود کیفیت عکس ها و ویدیوهای خود، کلید Upload at Highest Quality را فعال کنید. همانطور که گفته شد، با فعال بودن این تنظیم، اینستاگرام همواره عکس ها و ویدیوها را با بالاترین کیفیت آپلود می نماید، حتی اگر آپلود بیشتر طول بکشد. اکنون، بدون در نظر گرفتن اتصال اینترنت خود، همواره ویدیوهای شما با برترین کیفیت آپلود خواهد شد.

نکات دیگر برای بهبود کیفیت اینستاگرام

بحث های زیادی در خصوص چگونگی بهبود کیفیت ویدیو در اینستاگرام وجود دارد. بعضی از کاربران بر این باورند که فقط ویدیوهای افراد پرطرفدار خوب به نظر می رسند، در حالی که پلتفرم، ویدیوهای دیگران را با کیفیت پایین تر آپلود می نمایند. آنچه ما می دانیم این است که اینستاگرام آپلود ریلزهایی با حداقل 30 فریم در ثانیه با وضوح 720p یا بالاتر را پیشنهاد می نماید.

به طور کلی، اگر تمایل دارید تا ویدیو با کیفیت بالا آپلود کنید، برترین گزینه آپلود ویدیوهایی با کیفیت 1080p و نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه و حدود 5 تا 15 مگابایت در هر ثانیه است.

روش دیگر استفاده از گزینه عکاسی با HDR (محدوده دینامیکی بالا) روی تلفن یا تجهیزات دوربین شما است. آیا تا به حال متوجه شده اید که بعضی ویدیوهای اینستاگرام هنگام پخش، روشنایی گوشی شما را افزایش می دهند؟ این موضوع به علت استفاده از ویدیوهایی است که با HDR گرفته می شوند و اینستاگرام این روش را توصیه می نماید. با روشن کردن آپلودهای با کیفیت بالا و ترکیب برترین وضوح، مقدار فایل و HDR، ویدیوها و ریلزهای با کیفیت تری آپلود و مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به آنالیز روشی برای آپلود ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام پرداختیم. استفاده از این روش باعث مصرف بیشتر اینترنت می گردد اما ویدیوهای باکیفیتی نیز برای شما به نمایش می گذارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به وسیله به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2311

به "چگونه ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویدیو با کیفیت بالا در اینستاگرام آپلود کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید