چگونه امنیت خانه را با دزدگیر و جک درب پارکینگ افزایش دهیم؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، با توجه به اینکه روزهای پایانی سال و سفرهای نوروزی نزدیک است، یکی از دغدغه های افراد این است که چگونه از خانه خود در برابر سرقت محافظت نمایند و با خیال آسوده منزل را ترک نمایند.

چگونه امنیت خانه را با دزدگیر و جک درب پارکینگ افزایش دهیم؟

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام گذرکنترل، دزدگیر اماکن و جک درب پارکینگ دو عامل مهم در پیشگیری از سرقت هستند که اگر به درستی انتخاب و استفاده شوند تأثیر زیادی در امنیت ساختمان و منزل دارند.

در ادامه به آنالیز این دو سیستم در افزایش امنیت خانه و نکاتی که هنگام استفاده از آن ها باید توجه داشت می پردازیم.

کدام نوع از دزدگیرهای اماکن مناسب است؟

دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت خانه دارد، توصیه پلیس هم همواره نصب دزدگیر اماکن به علت بازدارندگی بالا نسبت به دیگ ر سیستم های حفاظتی می باشد.

دزدگیر اماکن به سه نوع زیر تقسیم می گردد:

1- دزدگیر ساده و بدون تلفن نماینده

2- دزدگیر با تلفن نماینده شهری (خط ثابت)

3- دزدگیر با تلفن نماینده سیم کارتی

دزدگیرهای اماکن به دو طریق پخش آژیر در محیط و تماس تلفنی هشدار می دهند. اگر از دزدگیرهای ساده و بدون تلفن نماینده بهره ببرید فقط صدای آژیر را خواهید داشت که این ازلحاظ امنیتی چندان مطلوب نیست و توصیه نمی گردد، زیرا ممکن است به صدای آژیر توجهی نگردد.

دزدگیر با تلفن نماینده شهری دارای تلفن نماینده خط ثابت است که به خط ثابت خانه متصل می گردد و به وسیله آن با کاربر تماس می گیرد و پیغامی را پخش می نماید. در این حالت کاربر از سرقت آگاه شده و می تواند اقدام کند، اما در این مدل دزدگیر اگر دزد قبل از سرقت سیم های تلفن ساختمان را که معمولاً از جلو درب می گذرند را قطع کند دیگر تلفن نماینده عمل نخواهد نمود.

بهترین دزدگیر اماکنی که توصیه می گردد، دزدگیرهای با تلفن نماینده سیم کارتی هستند، این دزدگیرها امکانات بالاتری دارند و از کار انداختن آن ها بسیار مشکل است.

این دستگاه ها به وسیله سیم کارتی که داخل آن قرار می گیرد در هنگام سرقت پیغامک و تماس تلفنی برقرار می نمایند و کاربران را آگاه می سازند و همچنین می توان با استفاده از نرم افزار این دستگاه ها را از راه دور کنترل کرد. در تلفن نماینده سیم کارتی دزدگیر علاوه بر تماس و پخش پیغام در هنگام تحریک، شما پیغامک هایی نیز دریافت می کنید که گزارش هایی از قبیل فعال و غیبرطرفال شدن سیستم توسط کاربران دیگر، تحریک سیستم در هنگام سرقت، اعلام زون تحریک شده در محل، قطع جریان برق شهر و...را به شما اطلاع می دهد.

بیشتر سرقت ها در زمان بسیار کوتاه و به وسیله شکستن قفل درب انجام شده اند. جهت برطرف این مشکل می توان از سنسور لرزشی (شوک سنسور) استفاده کرد. شوک سنسور یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که به ضربه حساس بوده و با تشخیص ضربه واردشده، برای دزدگیر سیگنال ارسال خواهد نمود.

اگر از سنسورهای چشمی بیسیم برای دزدگیر اماکن خود استفاده می کنید حتماً قبل از سفر باطری چشمی را تعویض کنید تا دستگاه خودبه خود آلارم ندهد.

در صورت تمایل برای مشاهده نمونه های خوب دزدگیر اماکن به لینک بالای همین صفحه مراجعه فرمایید.

نقش جک درب پارکینگ در امنیت ساختمان:

اولین سدی که در مقابل دزد برای ورود به ساختمان وجود دارد درب ورودی ساختمان است. برای درب ورودی به ساختمان حتماً از قفل برقی کله گاوی بدون شاسی بهره ببرید تا دزد نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای درب توسط چوب دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و درب را باز کند.

با توجه به اینکه بیشتر ساختمان ها امروزه به جک درب پارکینگ مجهز هستند رعایت چند نکته امنیتی هنگام نصب جک پارکینگ مهم است.

از جک درب پارکینگی بهره ببرید که قسمت خلاص کن آن کلیدی باشد تا کسی نتواند به راحتی جک ها را خلاص کند و درب را باز کند، در نمونه های جک پارکینگ با خلاص کن آچاری، جک ها به راحتی خلاص می شوند و امنیت آن ها بسیار پایین است.

هنگام نصب جک پارکینگ حتماً از قفل برقی بهره ببرید تا دزدین نتوانند با هل دادن و فشار، لای درب را بازکرده و وارد شوند. رعایت این چند نکته مهم می تواند امنیت ساختمان و منزل شما را بالا ببرد.

نکته دیگر در خصوص ریموت کنترل جک درب پارکینگ می باشد. از ریموت های هاپینگ کد بجای لرنینگ بهره ببرید.

از ویژگی های این ریموت ها می توان به امنیت بالا و غیرقابل کپی بودن را نام برد، فرکانس این نوع ریموت ها دائماً تغییر می نماید و فقط توسط دریافت نماینده (رسیور) مربوطه قابل شناسایی است؛ اما ریموت های لرنینگ کد جک پارکینگ همواره یک کد ثابت را ارسال می نمایند که قابل کپی روی ریموت های بلوتوثی هستند، بنابراین امنیت پایین تری دارند.

برای مشاهده نمونه های جک پارکینگ وارد لینک بالای صفحه شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 774

به "چگونه امنیت خانه را با دزدگیر و جک درب پارکینگ افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه امنیت خانه را با دزدگیر و جک درب پارکینگ افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید