فرنچ ریویرا فرانسه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در این مقاله از قسمت معرفی دیدنی های اروپا قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای فرانسه یعنی فرنچ ریویرا را به شما معرفی کنیم و آن را مورد آنالیز قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

فرنچ ریویرا فرانسه

فرانسه در سال 2013 با 84.7 میلیون دنیاگرد خارجی محبوب ترین مقصد دنیاگردی دنیا و سومین کشور پر عایدی دنیاگردی لقب گرفت. فرانسه دارای 37 جاذبه دنیاگردی ثبت شده در لیست میراث دنیای یونسکو می باشد. امکانات بالای شهرهای فرهنگی (پاریس، تولوز، استراسبورگ، بوردو، لیون)، ساحل دریا، پیستاسکی و منطقه ها روستایی باعث جذب دنیاگردان شده و استفاده از زیبایی و آرامش طبیعت گردی در فرانسه را لذت قسمت می نماید.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • شهر زیبا و رویایی لیون فرانسه
  • برج ایفل فرانسه Tour Eiffel
  • ویزای فرانسه
  • چگونگی دریافت ویزای فرانسه
  • سوغات کشور فرانسه

فرنچ ریویرا (یا کوت دازور) در جنوب شرقی فرانسه با بیش از 10 میلیون دنیاگرد در سال دومین مقصد توریستی فرانسه بعد از منطقه پاریس است. بر اساس آمار آژانس توسعه مالی کوت دازور، این آژانس از 300 روز آفتابی در سال، 115 کیلومتر خط ساحلی، 18 زمین گلف، 14 پیست اسکی و 3000 رستوران این منطقه عایدی کسب می نماید. هر ساله کوت دازور میزبان 50 درصد از مسافران کشتی سوپریاچ است و 90 درصد از مسافران سوپریاچ حداقل یک بار در طول زندگی خود از منطقه ساحلی بازدید نموده اند.

منطقه ساحلی فرنچ ریویرا در فرانسه در اواخر قرن 18 این منطقه تفریحگاه زمستانی قشر مرفه بریتانیایی بود. با آمدن خط راه آهن به مکانی عالی برای تعطیلات بریتانیایی ها، روس ها و دیگر اشراف زاده ها مانند ملکه ویکتوریا، و پادشاه ادوارد تبدیل شد. در نیمه اول قرن بیستم هم هنرمندان و نویسندگانی همانند پابلو پیکاسو، هنری ماتیس، ادیت وارتون، سامرست موه، و اولدوس هاکسلی به اینجا می آمدند.

منطقه ساحلی فرنچ ریویرا در فرانسه

فرنچ ریوریا cote dazur در سواحل فرانسوی دریای مدیترانه مکانی تفریحی برای انبوهی از دنیاگردان ثروتمند و سلبریتی ها در تور مقرون به صرفه فرانسه می باشد. هر چند این رودخانه به خاط فستیوال فیلم کن، شکوه سنت تروپز و موناکو معروف است، ولی دارای جاذبه های بکر و ناشناخته زیادی می باشد مانند روستای ازه، سنت پل ونیز.. این منطقه ساحلی با آب و هوای معتدل تا گرم و خشک در تمام طول سال، یکی از شمالی ترین سواحل دریای مدیترانه محسوب می گردد.

ریویرای فرانسه در غرب اروپا بین کوه های آلپ و مدیترانه شما را شگفت زده می نماید. به وسیله سفری به جزایر لرین در این منطقه داشته باشید و یا از سواحل شنی ماندلیو بازدی نمایید. در اینجا 13 پارک بزرگ و خیره کننده موجود است که میتوانید در آن به پیاده روی، اسب سواری و دوچرخه سواری ، کوهنوردی و غواصی بپردازید.

در صورتی که تصمیم دارید تابستان سال جاری به جنوب فرانسه سفر نمایید، چندین مکان در این منطقه ساحلی موجود است که نباید از دست بدهید. در اصل فرنچ ریویرا پر از جاذبه های دیدنی و بهشت های گمشده می باشد که انتخاب یکی از آن واقعا سخت است ولی از بین مهمترین آنها میتوان به شهرهای نیس، آنتیبس، کانس، سنت تروپز، کاسیس اشاره نمود. فرنچ ریویرا معروف به کوت دازور، مکانی رویایی در فرانسه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی این کشور محسوب می گردد که پر از روستاهای قرون وسطی، ویرانه های رومی، قلعه های خیره کننده می باشد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2140

به "فرنچ ریویرا فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرنچ ریویرا فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید