چرخه انتخابی هم موافق دارد هم مخالف، به جای پیغام رودررو حرف بزنید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، علی اشکانی با بیان اینکه هر قانونی در هنگام تدوین و اجرا، مخالفان و موافقان متعددی دارد، به خبرنگاران گفت: تجربه ثابت کرده هرگاه قانونی در عرصه های گوناگون وضع می شود، مخالفان و موافقان مختلفی دارد که هر دسته مطابق با اهداف و خواسته های خودشان به آن قانون واکنش نشان می دهند.

چرخه انتخابی هم موافق دارد هم مخالف، به جای پیغام رودررو حرف بزنید

وی شرح داد: در بحث چرخه انتخابی تیم ملی کشتی نیز اینگونه است و مطمئنا از مرحله تدیون تا اجرا، موافقان و مخالفان فراوانی را به همراه خواهد داشت. از اهالی کشتی و قهرمانان و پیشکسوتان گرفته تا خود ورزشکاران و حتی رسانه ها، جمع بندی و نقطه نظرات خود را در خصوص چرخه انتخابی دارند. در نتیجه ایجاد مشکل در آغاز اجرای چنین قوانینی، واقعا طبیعی و ناگزیر است.

نایب قهرمان رقابتهای جهانی 2005 بوداپست ادامه داد: ما اگر ادعای عدالت محوری و احقاق حق کشتی گیران تا رسیدن به ترکیب تیم ملی را داریم، باید به هر شکل ممکن به اجرای چرخه انتخابی بپردازیم. حتی اگر برخی از افراد با این موضوع ناراحت باشند. خوشبختانه رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی از قهرمانانی هستند که خودشان طعم رقابتهای انتخابی و رسیدن به سطوح بالاتر در این راستا را چشیده اند و می توانند به خوبی در این عرصه نظر دهند.

اشکانی ادامه داد: به عنوان مثال مصاف انتخابی بین علیرضا دبیر و محمد طلایی و همچنین پیکار حمید سوریان با حسن رنگرز را هیچکس فراموش نمی کند. در نتیجه ما هم باید به جوانان و کشتی گیران مستعد خودمان فرصت عرض اندام دهیم تا آنها هم روزی مثل قهرمانان جهان و المپیک برای کشتی ایران افتخارآفرینی کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه نباید کاری کرد که با اجرای چرخه انتخابی، اقتدار و تحکم سرمربی کاهش یابد، گفت: اینکه چرخه انتخابی باید طبق یک قانون مدون اجرا شود، هیچ تردیدی نیست، اما باید کاری کرد سرمربی و اعضای کادر فنی هم نقش و جایگاه معینی در تصمیمات داشته باشند. بطوریکه انتخاب ملی پوشان، هم از طریق چرخه انتخابی و هم با نظر کادر فنی صورت گیرد.

وی در واکنش به این مساله که چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به حواشی کنونی به خاتمه خواهد رسید یا خیر، گفت: مهمترین عامل در شکل گیری و تدوین یک قانون نظیر چرخه انتخابی کشتی، تعامل، همفکری و همدلی است. اینکه در این میان چند گروه مخالف، با توجه به اهداف و نظریات خود بر خواسته شان پافشاری کنند، هیچ قانونی شکل نخواهد گرفت. طبیعتا باید تمامی ارکان تصمیم گیرنده دور یک میز بنشینند و در نهایت با اجماع و همفکری به یک قانون واحد و معین برسند.

اشکانی در خاتمه به برخی حواشی و شایعات اشاره کرد و گفت: به نظر من طرفین این موضوع برای تدوین و بررسی چرخه انتخابی باید در جلسات مختلف حضور یابند و حرف و نظر خود را رودررو به یکدیگر بزنند. اینکه مدام از همدیگر پیغام ببرند و بیاورند، مطمئنا در این میان حرف ها تغییر می کند و به سوء تفاهم و مشکل ختم می شود. متولیان کشتی و سرمربیان تیم های ملی باید رودرروی یکدیگر حرف بزنند و در نهایت به اجماع کلی برسند، چراکه، پیغام و پسغام دادن در این مورد، چیزی به جز حاشیه و منفی بافی بوجود نخواهد آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1032

به "چرخه انتخابی هم موافق دارد هم مخالف، به جای پیغام رودررو حرف بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخه انتخابی هم موافق دارد هم مخالف، به جای پیغام رودررو حرف بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید