چای و قلیان رایگان برای هواداران بوکسور آمریکایی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، قهوه خانه از دیرباز یکی از پاتوق های سنتی ایرانی ها بوده است. مردم در قهوه خانه دور هم جمع می شدند و در حین خوردن چای و کشیدن قلیان، در خصوص موضوعات مختلف روز با هم به بحث و تبادل نظر می نشستند.

چای و قلیان رایگان برای هواداران بوکسور آمریکایی

علاوه بر بحث و گفتگو، مردم در قهوه خانه ها از تفریح هایی چون نقالی، شاهنامه خوانی و دیدنی هنرهای نمایشی لذت می بردند. با ورود تلویزیون به ایران این پاتوق اجتماعی و فرهنگی محبوب تر از گذشته شد. در آن روزگار که تلویزیون هنوز همه گیر نشده بود مردم برای دیدنی برنامه های مجذوب نماینده و پرطرفدار به قهوه خانه ها می رفتند. یکی از این برنامه ها مسابقه محمدعلی کلی، بوکسور مسلمان آمریکایی، با جو فریزر، رقیب سرسختش، بود.

ناگفته پیداست که کلی به علت مسلمان بودن و منش پهلوانی اش محبوب ایرانی ها بود و از این رو این مسابقات برای مردم اهمیت بسیار داشت. در آن روزها قهوه خانه ای در تهران ابتکار به خرج داد و اظهار داشت مشتریان می توانند مسابقه این بوکسور مسلمان با رقیب مشهورش را از تلویزیون این قهوه خانه دیدن نمایند. تا اینجای کار، شاید نکته عجیب و غریبی را برای شما نگفته باشیم، اما جالب است بدانید، چنان که در تصویر می بینید، صاحب قهوه خانه مذکور اضافه نموده که اگر محمدعلی برنده گردد چای و قلیان، میهمان قهوه خانه خواهید بود.

می توان حدس زد که در روز مسابقه قهوه خانه شلوغ بوده و علاقه مندان به دیدنی هنر این بوکسور آمریکایی با هم قرار گذاشتند 5 صبح در قهوه خانه باشند و کله پاچه ای بخورند و بعد با طیب خاطر و شکم پُر به دیدنی مسابقۀ بوکس بنشینند و دلخوش باشند به این که اگر محمدعلی، فریزر را ناک اوت کرد، چای و قلیان سفارش دهند و پولی هم نپردازند.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2236

به "چای و قلیان رایگان برای هواداران بوکسور آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای و قلیان رایگان برای هواداران بوکسور آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید