پایداری انتقال گاز در خط هشتم سراسری افزایش یافت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، پایداری انتقال گاز در خط هشتم سراسری با تعویض و روزآمد کردن عمل کننده های دو شیر بین راهی در محدوده جغرافیایی منطقه 5 عملیات انتقال گاز افزایش یافت.

پایداری انتقال گاز در خط هشتم سراسری افزایش یافت

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، پیمان خضرایی، مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز گفت: در طول راستا خطوط فشار قوی انتقال گاز برای افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات، تعدادی شیر و عمل کننده اتوماتیک نصب شده که در صورت شکست خط یا هرگونه افت فشار ناگهانی، به صورت اتوماتیک بسته شوند و مانع هدررفت گاز و کاهش پیامدهای مربوطه باشند.

وی به حساسیت نامطلوب و عملکرد نامناسب سیستم آشکارساز شکست، در ایستگاه شیر پس از یکی از تأسیسات تقویت فشار گاز در خط هشتم سراسری اشاره نمود و ادامه داد: این حساسیت سبب بسته شدن ناخواسته شیر هنگام بروز نوسانات جریان گاز در خط ناشی از توقف های واحدهای توربوکمپرسوری و تغییرات فلو و فشار خروجی تأسیسات تقویت فشار گاز می گردد.

به گفته مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز، این موضوع می توانست سبب بروز چالش عملیاتی به ویژه در شرایط حساس اوج مصرف گاز گردد و پیامدهای نامطلوبی را در شبکه انتقال گاز کشور ایجاد کند که نیازمند اقدام عملی برای برطرف این معضل بود.

خضرایی با بیان اینکه امکان تغییر در سیستم آشکارساز شکست و عمل کننده به واسطه خارجی بودن تجهیزات و تحریم ها وجود نداشت، توضیح داد: کارشناسان این منطقه با تغییراتی در عمل کننده های موجود دیگر بخش های منطقه و انجام بهسازی و بومی سازی برخی قطعات، امکان جایگزینی و نصب سیستم بهسازی شده را روی شیر خط هشتم سراسری فراهم آورده و با آزمایش های میدانی از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کردند.

وی یادآور شد: تأمین و خرید عمل کننده خارجی، بسیار مشکل است که با بومی سازی و بهینه سازی اجرا شده ضمن افزایش شاخص های پایداری انتقال گاز و کاهش خطرپذیری ناشی از بسته شدن ناخواسته شیر بین راهی، صرفه جویی قابل توجهی در برداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1517

به "پایداری انتقال گاز در خط هشتم سراسری افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایداری انتقال گاز در خط هشتم سراسری افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید