نسخ چه پزشکانی سال جاری الکترونیک می گردد؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت از ورود طرح نسخه نویسی الکترونیک به مرحله اجرایی اطلاع داد و گفت: در امسال درصدد تکمیل این برنامه برای بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع هستیم، به خصوص در استان های فارس و مازندران که پزشک خانواده در آن مستقر شده و بیمه شدگان روستایی که از مراکز بهداشتی درمانی به سطوح بالاتر ارجاع می شوند.

نسخ چه پزشکانی سال جاری الکترونیک می گردد؟

دکتر حنان حاجی محمودی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد برنامه های اجرایی برای نسخه نویسی الکترونیک گفت: برنامه پایلوت در استان کرمان صورت گرفته و از اواسط اسفند ماه سال گذشته این برنامه در یک شهرستان از هر استان پیاده سازی شده و در نظر است به تدریج در کل کشور اجرا گردد و ما وارد فاز استقرار شویم.

وی گفت: در امسال درصدد تکمیل این برنامه برای بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع هستیم، به خصوص در استان های فارس و مازندران که پزشک خانواده در آن مستقر شده و بیمه شدگان روستایی که از مراکز بهداشتی درمانی به سطوح بالاتر ارجاع می شوند. البته پزشکانی که تا کنون درگیر این طرح شدند، در بخش خصوصی اشتغال داشتند و عمدتاً در راستا نظام ارجاع کار نمی کردند و نظام پرداخت به آنها به ازای نسخه بوده است.

حاجی محمودی درباره همکاری پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: پزشکانی که تجربه کار با نرم افزارهای مختلف را داشته اند، از این طرح استقبال کردند، اما پزشکانی هم هستند که احتیاج هست وقت بیشتری برایشان صرف گردد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک را در راستای مدیریت اطلاعات نظام سلامت دانست و اضافه نمود: با آغاز و ادامه این طرح یک بانک اطلاعاتی به وجود می آید که می توان علاوه بر رعایت کلیه قوانین و جلوگیری از تخلفات، شاهد بهبود وضعیت درمانی و دارویی بیمار، اطلاع رسانی به بیمه شده و پزشک معالج و شفافیت اقتصادی در انجام تمام خدمات به صورت آنلاین باشیم.

وی اضافه نمود: برای تکمیل قوانین نسخه نویسی الکترونیک در بحث پزشک خانواده، در حال شناسایی و انتساب جمعیت به پزشک خانواده هستیم تا هر پزشک فقط برای بیماران تحت پوشش خود اقدام به نسخه نویسی کند و در همین زمینه بعضی فعالیت های نرم افزاری در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 271

به "نسخ چه پزشکانی سال جاری الکترونیک می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخ چه پزشکانی سال جاری الکترونیک می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید