نخودی: فکر نمی کردم سال 2021 اینگونه برایم رقم بخورد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، یکی از چهره های جوان و پیروز کشتی آزاد ایران در رقابت های بین المللی سال 2021 دنیا، محمد نخودی ملی پوش وزن 79 کیلوگرم کشورمان بود که توانست در یکسال هم به مدال طلای جوانان دنیا برسد و هم مدال نقره رقابت های بزرگسالان دنیا را از آن خود کند.

نخودی: فکر نمی کردم سال 2021 اینگونه برایم رقم بخورد

این آزادکار 19 ساله ملی پوش ایران در رقابت های دنیای 2021 نروژ خوش درخشید و تا پای فینال پیش رفت، اما در فینال مقابل جردن باروز کشتی گیر افسانه ای آمریکا باخت و به مدال نقره بسنده کرد. البته این جوان آینده دار به تازگی در تازه ترین رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی هم جایگاه خوبی کسب نموده و در رده سوم بهترین آزادکاران وزن 79 کیلوگرم قرار گرفته است.

به همین دلیل محمد نخودی در واکنش به عملکرد خوبی که در سال 2021 داشت گفت: هرگز فکر نمی کردم که سال 2021 با دو مدال طلای جوانان دنیا و نقره بزرگسالان همراه باشد و امیدوارم در رقابت های دنیای سال بعد، رنگ مدالش را از نقره اش به طلایی ارتقا دهم. البته من در دنیای بزرگسالان هم برای کسب طلا به روی تشک رفتم. مربیان هم نکات بسیار خوبی را برای غلبه بر باروز به من گوشزد نموده بودند، اما جردن باروز کشتی بزرگ و قابل احترامی است و باتجربه بالایی که داشت، توانست به نتیجه مطلوب برسد.

وی که حالا یکی از مدعیان اصلی وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد ایران تلقی می گردد ادامه داد: قصد تغییر وزن ندارم و همچنان به حضور در رقابت های دنیای سال آینده در همین وزن فکر می کنم. این در حالیست که بازی های آسیایی در اوزان المپیکی برگزار می گردد و طبیعتاً من هم با این شرایط باید فقط برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در دنیای تمرین کنم.

به گزارش خبرنگاران، محمد نخودی در رقابتهای دنیای 2021 نروژ ابتدا در دور اول 11 بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را شکست داد و سپس در دور دوم 8 بر 4 آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در ادامه 11 بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و در نیمه نهایی هم با نتیجه 6 بر 5 نیکا کنتچادزه از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد. نخودی در این ملاقات به سد مستحکمی به نام جردن باروز قهرمان المپیک و دنیا از آمریکا برخورد و با نتیجه 5 بر 1 شکست خورد و به مدال نقره دنیا دست یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2094

به "نخودی: فکر نمی کردم سال 2021 اینگونه برایم رقم بخورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخودی: فکر نمی کردم سال 2021 اینگونه برایم رقم بخورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید