نخستین تماس اشرف غنی با وزیر خارجه آمریکا پس از نامه تحکم آمیز بلینکن

به گزارش وبلاگ مجله پریها، پس از نامه تحکم آمیز وزیر خارجه آمریکا، رئیس جمهور افغانستان به تازگی گفت که با آنتونی بلینکن درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو نموده است.

نخستین تماس اشرف غنی با وزیر خارجه آمریکا پس از نامه تحکم آمیز بلینکن

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در توئیتی اعلام نمود که در تماس با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره فرایند صلح افغانستان و نشست استانبول گفت وگو نموده است.

وی اضافه نمود که در این تماس دو طرف همچنین درباره تماس اشرف غنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفتگو کردند.

این نخستین تماس تلفنی رسمی رئیس جمهور افغانستان با مقامات ارشد آمریکایی پس از نامه جنجالی و تحکم آمیز بلینکن برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان است.

اشرف غنی جزئیات بیشتری درباره این تماس ارائه نکرد اما قرار است فردا (25 فروردین) وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو در یک ویدئوکنفرانس درباره افغانستان گفت وگو نمایند.

این در حالی است که تنها 18 روز به مهلت معین شده برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است و هنوز حدود 3500 نظامی آمریکایی و حدود 7500 نظامی دیگر از کشورهای متحد ناتو همچنان در افغانستان حضور دارند.

اواسط اسفندماه سال گذشته درحالی که سیاسیون افغان سرگرم بحث درباره طرح دولت انتقالی آمریکا برای افغانستان بودند، نامه ای منسوب به وزیر خارجه آمریکا را منتشر کردند که در آن توضیحاتی درباره طرح تازه واشنگتن برای افغانستان ارائه نموده بود.

آنتونی بلینکن در این نامه با لحنی آمرانه توافق صلح، نشست استانبول و بعضی موارد را مطرح نموده بود.

وزیر خارجه آمریکا در این نامه بر ضرورت همکاری اشرف غنی با عبدالله عبدالله، حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف تأکید نموده بود و نسبت به عدم اتحاد بین سران افغانستان هشدار داده بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1627

به "نخستین تماس اشرف غنی با وزیر خارجه آمریکا پس از نامه تحکم آمیز بلینکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تماس اشرف غنی با وزیر خارجه آمریکا پس از نامه تحکم آمیز بلینکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید