مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سوزوکی برندی ژاپنی است که کمتر این فرصت را یافته تا از زیر سایه دیگر رقبای قدرتمند هم وطنش مثل هوندا، تویوتا یا مزدا بیرون آید. در این مطلب، ما سوزوکی کیزاشی را با چند مدل مشابه مقایسه می کنیم تا شما بتوانید تصور بهتری از این خودرو در قیاس با نمونه های مشابه داشته باشید. تا انتها مقاله مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری همراه ما باشید.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

مقدمه ای بر مقایسه سوزوکی کیزاشی

بازار سدان های میانه یکی از پررونق ترین بازارهای خودرو در سطح دنیا محسوب می گردد. این بازار پر از فعالیت دائمی رقبا از کشورها و شرکت های متعدد است که می کوشند سهم بیشتری را از آن خود نمایند. شرکت سوزوکی هم که بیشتر به خاطر فراوری شاسی بلند معروفیت دارد، در این بازار رقبای قدرتمندی را در مقابل خود می بیند. بااین حال این شرکت یکی از برندهای برجسته ژاپنی است و به خودی خود باید از آن به عنوان یک رقیب قدرتی نام برد؛ هرچند هیچ گاه پیروز به کنارزدن برندهایی مانند مزدا یا تویوتا نشد تا محبوبیت بیشتری را در بازار بین المللی برای خود دست و پا نموده اند.

مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا

اولین خودرویی که ما در مقایسه سوزوکی کیزاشی به آن می پردازیم، هیوندای سوناتا است. هیوندای سوناتا یکی از آن مدل هایی است که به خوبی در ایران شناخته شده است و محبوبیت زیادی دارد و در نتیجه بازار خوبی هم برای خود دست و پا نموده است. پس هیوندای سوناتا به خوبی می تواند دل خریداران ایرانی را به دست آورد. بااین حال جدا از معروفیت و محبوبیت برند، شاید بد نباشد سوزوکی کیزاشی را با این رقیب کره ای مقایسه کنیم.

سوزوکی کیزاشی از نمای روبه رو

اگر مقایسه را از موتور شروع کنیم، در مواردی مثل حجم موتور به اعدادی بسیار شبیه و نزدیک می رسیم. حجم موتور سوناتا با رقیب ژاپنی یکسان و برابر 2.4 لیتر است. اگر به قدرت موتور دو خودرو نگاهی بیندازیم، قدرت موتور سوناتای بنزینی تیپ GDI حدود 188 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و قدرت موتور کیزاشی 175 تا 185 اسب بخار در 6500 دور دقیقه است؛ به همین نسبت سوناتا گشتاور 250 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه را دارد که از گشتاور 230 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه رقیب ژاپنی بیشتر است. سوناتا در حالت پایه به گیربکس 6 دنده ای مجهز است و کیزاشی دارای گیربکس CVT است.

در بحث امنیت کیزاشی از رقیب کره ای اش امن تر است و به تعداد بیشتری کیسه هوا مجهز است. بااین حال سوناتا با جایگاه های چرمی با کیفیت زیاد فراوری و عرضه می گردد، ولی رقیب ژاپنی نمی تواند در بخش کیفیت چرم جایگاه به پای رقیب کره ای برسد. اگر به موسیقی گوش دادن علاقه مند هستید، کیزاشی قطعاً گزینه بهتری است؛ زیرا مجهز به 10 بلندگو و یک ساب ووفر است ولی در مقابل، سوناتا که 8 بلندگو دارد و فاقد ساب ووفر است.

قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا

مقایسه سوزوکی کیزاشی با تویوتا کمری

خودروی دیگری که در مقایسه سوزوکی کیزاشی قرار می گیرد، تویوتا کمری است؛ نسل هفتم تویوتا کمری که به خوبی در ایران شناخته شده و پرفروش بوده است. به طور طبیعی این دو رقیب در بازار ژاپن هم با یکدیگر رقیب به حساب می آیند، هرچند نام تویوتا از نام سوزوکی معروف تر است و همین موورد کار سوزوکی را در بازاریابی مشکل می نماید.

نمای داخلی سوزوکی کیزاشی

مقایسه را با موتور شروع می کنیم جایی که کمری با حجم موتوری اندکی بیشتر از رقیب خودنمایی می نماید. تویوتا کمری به پیشرانه ای 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز است که توان فراوری 181 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را دارد. در حالی که کیزاشی از پیشرانه ای 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می گیرد و می تواند 185 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری کنید. تویوتا کمری به جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک مجهز است. در نقطه مقابل، کیزاشی از جعبه دنده ای اتوماتیک CVT بهره می برد. ازنظر مصرف سوخت نیز کیزاشی اندکی از تویوتا کمری کم مصرف تر خواهد بود.

ازنظر امکانات رفاهی هر دو خودرو دارای امکانات قابل قبولی است و رضایت بخش به نظر می رسد؛ اگرچه کیزاشی از امکانات بیشتری بهره می برد. در مباحث مربوط به امنیت سرنشینان هم به نظر می رسد که کمری پیروز به شکست کیزاشی می گردد و با 9 کیسه هوا امنیت بیشتری را برای سرنشینانش تأمین می نماید. بعلاوه که جعبه دنده اتوماتیک با فناوری CVT کمری در مقابل جعبه دنده معمولی کیزاشی قرار می گیرد.

نمای پشتی سوزوکی کیزاشی

اگر دوست دارید حین رانندگی امکانات تفریح بیشتری را تجربه کنید، شاید کیزاشی اندکی بهتر باشد: اولاً کیزاشی به 10 بلندگو مجهز است، ولی کمری 8 بلندگو برای پخش صدا دارد. به علاوه، کیزاشی ساب ووفر هم دارد، درحالی که کمری فاقد این امکان است.

تنها تفاوت این است که کمری در مدل های جدیدتر طبیعتاً با امکانات فنی مثل گوشی های همراه عرضه شده و امکانات اتصال بیشتری را در مقایسه سوزوکی کیزاشی در اختیار شما می گذارد.

قیمت خرید و فروش تویوتا کمری

جمع بندی

در خاتمه امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه سوزوکی کیزاشی در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش سوزوکی کیزاشی

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2111

به "مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سوزوکی کیزاشی با هیوندای سوناتا و تویوتا کمری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید