مقاله: موزه ملی قطر، حافظ میراث و تاریخ این کشور

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رنگی نمای خارجی به زیبایی با رنگ محیط اطراف هماهنگ است و به نظر می رسد این ساختمان از دل زمین بیرون آمده و با آن یکی است.

مقاله: موزه ملی قطر، حافظ میراث و تاریخ این کشور

این موزه 52000 متر مربعی، در نزدیکی کاخ شیخ عبدلله بن جاسم آل ثانی ساخته شده است. این کاخ، منزل خانوادگی و محل سکونت دولت به مدت 25 سال بود. این فرد، پسر بنیانگذار کشوری است که به امروزه به نام قطر می شناسیم.

روش های خلاقانه ارائه آثار در این موزه، مرزها را کنار زده و می تواند باعث هیجان مخاطبین گردد و آن ها را شگفت زده کند. تمام دیوارهای موزه مانند پرده سینما به نمایش تاریخ قطر می پردازند. تاریخ شفاهی این کشور برای بازدیدنمایندگان بیان می گردد و دستگاه های تلفن همراه دستی، مردم را در نمایش های موضوعی مختلف راهنمایی می نمایند.

موزه ملی قطر به وسیله ژان نوول به شکل دیسک های متصل به هم ساخته شده است که از رز کویر الهام گرفته شده است. این موزه مکان ایده الی برای مردم، دانش آموزان و دانشجویان و افرادی است که به موزه ها علاقمند هستند. این موزه نقش یک نهاد فرهنگی را از نو تعریف می نماید و باعث ترویج روح مشارکت و رشد می گردد. موزه ملی قطر علاوه بر گالری ها دارای یک تالار کنفرانس با 220 جایگاه، 2 فروشگاه اوت لت و دو کافه و رستوران، یک انجمن تخصصی غذایی که وظیفه آن حفظ سنت های غذایی است، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه و یک پارک پر از گیاهان بومی است.

منبع مقاله: موزه ملی قطر، حافظ میراث و تاریخ این کشور

انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1930

به "مقاله: موزه ملی قطر، حافظ میراث و تاریخ این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه ملی قطر، حافظ میراث و تاریخ این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید