مدیرعامل فولکس واگن: اپل می تواند به یک خودروساز تاثیر گذار تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آقای دیس به ثروت زیاد شرکت اپل و دسترسی بدون محدودیت آن به منابع مختلف اشاره نموده و توانمندی های آن را تحسین نموده است.

مدیرعامل فولکس واگن: اپل می تواند به یک خودروساز تاثیر گذار تبدیل گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، مدت هاست که شایعاتی مبنی بر فراوری یک خودروی پیشرفته توسط کمپانی اپل تحت پروژه تایتان به گوش می رسد. اگر چه در مقاطعی این شایعات تکذیب شدند، اما به نظر می رسد کوپرتینویی ها تصمیم خود را گرفته و بالاخره وارد بازار خودرو نیز خواهند شد.

هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن اعتقاد دارد ورود اپل به عرصه خودروسازی چالش های بزرگ تری را پیش روی این کمپانی قرار داده و در مقایسه با دیگر رقبای سنتی، دردسرهای بیشتری را ایجاد خواهد نمود. آقای دیس در مصاحبه اخیری که با بلومبرگ داشته با اشاره به این موضوع گفته ما منتظر رقبای جدیدی هستیم، رقبایی که فرایند تغییر صنعت خودرو را شتاب بیشتری بخشیده و مهارت های تازه ای را مطرح خواهند کرد.

آقای دیس در ادامه صحبت های خود به ثروت زیاد شرکت اپل و دسترسی بدون محدودیت آن به منابع مختلف اشاره کرده و توانمندی های آن را تحسین کرده است.

مدیرعامل 62 ساله فولکس واگن از تغییرات موجود در پروفایل مهندسین حاضر در لینکدین و جابجایی های اتفاق افتاده نیز صحبت کرده است. وی این مساله را نشان دهنده تمایل غول های تکنولوژی برای ورود به صنعت خودرو می داند.

اما آقای دیس اظهارنظر بسیار جالب دیگری داشته و افزوده من قبلا هم گفته ام، با ارزش ترین شرکت دنیا باز هم یک شرکت فعال در حوزه حمل و نقل خواهد بود. حال این شرکت ممکن است تسلا باشد، یا اپل یا فولکس واگن.

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، پروژه تایتان احتمالا در سال 2024 به بار خواهد نشست و شاهد معرفی نخستین خودرو با نشان اپل خواهیم بود. آنطور که رویترز پیش بینی کرده، باتری این خودرو طراحی مونوسل خواهد داشت تا از فضای پک باتری به بهترین شکل ممکن استفاده گردد.

با رای اعتماد مجددی که آقای دیس این ماه از هیئت نظارت دریافت کرده، وی با آزادی عمل بیشتری خواهد توانست روی توسعه مدل های برقی سری ID، آئودی e-tron GT و پورشه تایکان کراس توریسمو تمرکز کند. ناگفته نماند با توجه به تاسیس گیگافکتوری تسلا در برلین، آقای دیس طرحی را در راستای تقویت کارخانه ولفسبورگ و تبدیل آن به رقیب مستقیم گیگافکتوری ارائه کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که پس از رسوایی بزرگ دیزل گیت، فولکس واگن به ناگهان تغییر جهت داد و تمرکز خود را برای توسعه مدل های برقی معطوف نمود، این تغییر رویکرد باعث شد تا فولکس واگن نسبت به سایر خودروسازان بزرگ دنیا (به خصوص تویوتا و جنرال موتورز) از فزونی زمانی برای عرضه مدل های برقی و رقابت با تسلا و اپل برخوردار گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1425

به "مدیرعامل فولکس واگن: اپل می تواند به یک خودروساز تاثیر گذار تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل فولکس واگن: اپل می تواند به یک خودروساز تاثیر گذار تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید