لزوم واگذاری معادن به افراد بومی در هر منطقه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره ضرورت آنالیز نقاط ضعف و قوت صنایع در سطح کشور، گفت: واگذاری معادن در تمام کشور باید به افراد بومی آن منطقه باشد.

لزوم واگذاری معادن به افراد بومی در هر منطقه

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا صباغیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالین مالی استان یزد برگزار گردید، با اشاره به ضرورت تهیه صورتجلسه ای به منظور رفع دغدغه صنایع، اظهار کرد: نظارت مستمر و دقیق نقش مهمی بر افزایش و تقویت عملکرد واحدهای صنعتی، معدنی و فراوریی کشور ایفا می نماید.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس، آنالیز دلایل وجود بعضی مسائل صنایع را از جمله ضرورت های اجرایی دانست و اضافه کرد: مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با آنالیز جدی نقاط ضعف و قوت، بیش از پیش مسائل این حوزه را رفع نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با اشاره به ضرورت جدی دریافت پرداخت یک درصد معادن، گفت: واگذاری معادن در تمام کشور باید به افراد بومی آن منطقه باشد.

کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: انتظار داریم بحث حمایت از صنعتگران یزدی در ابعاد کلان و ملی مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی توسعه مالی کشور و رفع مسائل صنعتگران را مستلزم تقویت همکاری بین وزارت امور خارجه، وزارت صنعت و اتاق بازرگانی دانست و اعلام کرد: توسعه مالی کشور به وحدت ملی و عزمی جهادی احتیاج دارد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت استان یزد در بحث شرکت های دانش بنیان و نخبه پروری، ادامه داد: توجه به بحث تعاونی یکی از ضرورت های اجرایی برای رفع مسائل صنایع است.

وی ایده پردازی برای ایجاد راهکارهای جدید توسعه ای را از دیگر ضرورت های توسعه ای صنایع کشور و استان یزد دانست و اضافه کرد: در حال حاضر هفت کارخانه فراوری کاشی در یزد دولتی هستند که امیدواریم وزارت صنایع نسبت به واگذاری این واحدها به بخش خصوصی استان یزد اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 235

به "لزوم واگذاری معادن به افراد بومی در هر منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم واگذاری معادن به افراد بومی در هر منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید