قریشی: 7 دهه است هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می نماید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر خارجه پاکستان در ملاقات با رئیس جمهور سریلانکا گفت: هفت دهه است که هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می نماید.

قریشی: 7 دهه است هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان که به سریلانکا سفر نموده است با گوتابایا راجا رئیس جمهور این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

وی در این ملاقات توضیح داد: ما خواستار ارتباطی پایدار و بهتر با سریلانکا هستیم و می دانیم که در زمان دولت جدید این کشور این اتفاق مثبت می تواند رخ دهد.

قریشی ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید سریلانکا پیغام تبریک عارف علوی رئیس جمهور و عمران خان نخست وزیر پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: این برای ما جای خوشحالی است که فردی به عنوان رئیس جمهور سریلانکا انتخاب شده که پیش از این دوره آموزش نظامی خود را توسط نظامیان پاکستانی دیده است.

وزیر خارجه پاکستان ضمن اشاره به اوضاع منطقه گفت: متاسفانه هند 70 سال است آشکارا حقوق بشر را در کشمیر نقض می نماید و این به ضرر تمام کشورهای منطقه است.

قریشی افزود: پاکستان و سریلانکا می توانند ضمن اتحاد با هم علیه تروریسم در منطقه مبارزه نمایند و این پدیده شوم را ریشه کن نمایند.

وزیر خارجه پاکستان سپس با مهندا راجاپاکسا نخست وزیر سریلانکا ملاقات نموده و از وی دعوت کرد تا به پاکستان سفر کند.

قریشی در این ملاقات نیز خواستار گسترش روابط تجاری و استراتژیک میان دو کشور شده و ابراز امیدواری کرد تعاملات دو جانبه افزایش یابد.

لازم به ذکر است سریلانکا کشوری است که در جنوبی ترین نقطه آسیا واقع شده و ارتباط نسبتا خوبی با پاکستان دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 662

به "قریشی: 7 دهه است هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قریشی: 7 دهه است هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید