فناوری پوشیدنی که فشار خون را در هر حالتی اندازه می گیرد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حال حاضر از دستگاهی مخصوص برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود. هرچند این دستگاه بسیار دقیق است اما افراد نمی توانند تمام روز از آن استفاده کنند و همزمان به کارهای روزانه خود بپردازند.

فناوری پوشیدنی که فشار خون را در هر حالتی اندازه می گیرد

درهمین راستا گروهی از محققان دانشگاه موناش در استرالیا گجتی بی سیم و پوشیدنی را برای اندازه گیری فشار خون ساخته اند.

این دستگاه به جای بازوبند شامل یک حسگرCWR (که به جناق سینه می چسبد) و یک حسگر PPG (که به لاله گوش چپ متصل می شود) است. حسگرهای PPG به طور معمول به صورت پالس اکسیمتر عمل می کنند. به عبارت دیگر این حسگر با انتشار نور ، تغییرات در حجم خون را تشخیص می دهد و سپس تجزیه و تحلیل می کند که چه مقدار از آن نور توسط بافت بیولوژیکی بیمار جذب شده است.

دستگاه جدید با کمک دو حسگر می تواند مدت زمانی پمپاژ خون بین دریچه های آئورت قلب و رسیدن آن به اندام های بدن (مانند گوش) را به شکل پالس اندازه گیری کند. دستگاه باتوجه به این اطلاعات می تواند بدون در نظر دریافت مکان یا فعالیت های فرد در هر زمان، میزان فشار خون بیمار را در زمان واقعی خوانش کند.

در آزمایش ها، 43 داوطلب سالم بین 40 تا 65 سال این دستگاه آزمایشی و دستگاه سنجش فشار خون را هنگام خوابیدن، نشستن و دوچرخه سواری (با دوچرخه ثابت) استفاده کردند. دقت دستگاه جدید در خوانش فشار خون افراد در حالت خوابیده 93 درصد و در حالت ورزش 83 درصد بود.

کارشناسان معتقدند با ارتقای این فناوری میزان دقت دستگاه نیز بیشتر می شود.

این تحقیق در ژورنال ساینتیفیک ریپورتز منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 822

به "فناوری پوشیدنی که فشار خون را در هر حالتی اندازه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری پوشیدنی که فشار خون را در هر حالتی اندازه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید