فرهنگ شهرهای مختلف را با برنامک های بچه ها بشناسیم!

به گزارش وبلاگ مجله پریها، اگر اهل سفر و گردش باشید، احتمالاً دوست دارید به جز جاذبه های باستانی شهرهای مختلف، با فرهنگ یک شهر هم بیشتر آشنا شوید. معمولاً فرهنگی که در تاریخ یک شهر وجود دارد، لذت گردش را هم بیشتر می نماید. فرهنگ یک شهر یا منطقه، به عوامل زیادی وابسته است. ساده ترین بخش یک فرهنگ، غذاهای محلی، نوع پوشش، ساختار معماری بناها، موسیقی و رسم و رسومی است که در این شهرها به جای مانده اند. پیدا کردن این اطلاعات، به تنهایی کار ساده ای نیست و بیشتر اوقات حتی سفر کردن به یک شهر، باعث نمی گردد که این رسم و رسوم و نکته های ظریف فرهنگی را بشناسیم. بنابراین احتیاج به راهی داریم که قبل از مسافرت به یک منطقه، فرهنگ شکل گرفته در آن شهر را بشناسیم.

فرهنگ شهرهای مختلف را با برنامک های بچه ها بشناسیم!

درسابازار، بازاری پر از برنامک های رنگارنگ

ساختار فضای مجازی، محیطی نیست که برای بچه ها طراحی شده باشد. محتوایی که مخصوص به بچه ها باشد یاری زیادی به رشد و پیشرفت آنها می نماید. بخشی از این محتوا را می گردد خارج از فضای مجازی برای بچه ها خریداری کرد. اما از آن جا که مسیر استفاده از گوشی ها و تلفن های همراه برای بچه ها، بازتر از گذشته شده، علاقه آنها به استفاده از این ابزار هم بیشتر شده است. پس احتیاج به فراوری محتوای مناسب برای این مخاطبان کودک و نوجوان هم بیشتر احساس می گردد.

خانواده درسا، با توجه به حساسیتی که در این موضوع وجود داشت، تصمیم به ایجاد فضایی امن و مطمئن برای بچه ها کرد که در بخش های مختلف، از جمله بازی، تفریح، آموزش و حتی گردشگری، اقدام به فراوری برنامک های مرتبط و پرمحتوا کند.

فراوری این برنامک ها به تنهایی کافی نبود و احتیاج بود که محیطی هم برای عرضه این محتواها ارائه گردد. محیطی که برای بچه ها امن باشد و آنها را از محیط های نادرست و آسیب زننده جدا کند. حتی یک جستجوی ساده در موتورهای جستجوی معروف، به راحتی کودک را با محتوای نامناسب روبرو می نماید. اوضاع شبکه های اجتماعی هم که تا حدودی معلوم است. بنابراین احتیاج است که بازاری امن برای بچه ها طراحی و ساخته گردد. نام این بازار اندرویدی مطمئن و بچه هاه: درسابازار است. درسابازار، برنامک های مرتبط با بچه ها و نوجوانان را عرضه می نماید.

مثالی از برنامک بازی و آموزشی

قومشه، فرهنگ های مختلف در یک بازی!

قوشمه نام یک بلوط کوچولو است که بچه ها باید از آن نگهداری کنید. درست مثل یک بچه کوچولو، احتیاج به غذا، لباس، نظافت، بازی و تفریح و البته خواب دارد. کاربر برای آشپزی کردن، دستور پخت های مختلف را یاد می گیرد. به طوری که میزان لازم مواد اولیه به همراه مدت زمان پخت، در این برنامه طراحی شده است. اگر بخواهید به قوشمه غذا بدهید، این مواد اولیه را توی قابلمه می ریزید و در مدتی تعیین، غذا را آماده می کنید.

بخش دوم، لباس های محلی است. قوشمه خوشش می اید که لباس های محلی شهرهای مختلف را بپوشد. پس اگر می خواهید خوشحالش کنید، باید بلوط جمع کنید و با این بلوط ها، لباس و غذا و مایحتاج مختلف قوشمه را بخرید. بلوط جمع کردن در این برنامه، کار جذابی است. یکی از بازی ها را انتخاب می کنید و با رد کردن مراحل مختلف، بلوط ها را جمع می کنید.

موسیقی هم بخش دیگری از قوشمه است. باز هم برای باز کردن قفل موسیقی شهرهای مختلف، از بلوط های جمع شده استفاده می کنید. در حقیقت، در همان زمانی که بازی می کنید، فرهنگ های مختلف را هم می شناسید. بدون این که به این شهرها سفر نموده باشید یا مجبور شده باشید متن های خشک و طولانی را در خصوص آنها بخوانید.

امید به همکاری های بیشتر از طرف برنامه نویسان

فراوری متن و محتوا برای بچه ها، کار حساسی است. شاید شرکت ها و سازمان های زیادی علاقه داشته باشند که در حوزه کودک و نوجوان هم فعالیت جدی داشته باشند، اما از آن جا که جنس این محتوا را نمی شناسند، ممکن است موضوع مناسبی برای فراوری برنامک یا محتوای مناسب پیدا نکنند. مسئله ای که خیلی از فراوریکنندگان داشته اند و هنوز هم با آن دسته به گریبان هستند.

سلسله موضوعات زیادی هستند که خانواده درسا می تواند با توجه به توانمندی های هر شرکت و سازمان، آنها را ارائه بدهد. این موضوعات، پس از تحقیق و پژوهش های طولانی، به دست آمده اند. در بین این موضوعات، گردشگری هم واقع شده است و می تواند به شرکت هایی که در حوزه گردشگری بچه ها، تمایل به همکاری دارند یاری کند. در صورتی که علاقه مند به فراوری برنامک بچه ها در موضوعات مرتبط با گردشگری یا هر حوزه دیگری دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2193

به "فرهنگ شهرهای مختلف را با برنامک های بچه ها بشناسیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ شهرهای مختلف را با برنامک های بچه ها بشناسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید