سقف کاذب گریلیوم چیست؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سقف کاذب پوششی دکوراتیو است که بر روی سقف اصلی سازه نصب می گردد. هدف از اجرای این سقف ایجاد فضای مناسب برای نورپردازی، ساخت احجام تزیینی، کاهش میزان سر و صدا در محیط، جلوگیری از اتلاف دما، پوشش تاسیسات تعبیه شده در زیر سقف اصلی و … است. سقف های کاذب وزن بسیار سبکی دارند و در صورت بروز حادثه به اهالی ساختمان آسیب وارد نمی کنند. آن ها امکان دسترسی به تاسیسات زیر سقف را فراهم می کنند و در صورتی که اشکالی در عملکرد تاسیسات به وجود آید به راحتی می توان اقدام به تعمیر آن ها نمود.

سقف کاذب گریلیوم چیست؟

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن در ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سقف کاذب از متریال های مختلف نظیر چوب، پی وی سی، شیشه و گچ و در انواع سقف کاذب PVC، کناف، چوبی، ترکیبی، طلقی، رابیتس، آکوستیک، گریلیوم و مجازی ساخته و در مکان های مختلف نصب می شود. قیمت سقف کاذب در مقایسه با سقف های اصلی ارزان تر است زیرا وزن آن سبک می باشد و به راحتی می توان آن را با کمترین هزینه جا به جا نمود. بعضی از این سقف ها به صورت پیش ساخته و بعضی در محل مورد نظر ساخته و نصب می گردند، اما در هر صورت اجرا و نصب آن ها مقرون بصرفه است و علاوه بر اینکه نوعی عایق صوتی محسوب می شوند، از هدر رفت گرما نیز ممانعت می نمایند. در نوشته های پیشین ما به معرفی مدل های مختلف سقف کاذب پرداخته شد، هم اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی یکی دیگر از این سقف ها تحت عنوان گریلیوم بپردازیم. با ما همراه باشید.

سقف گریلیوم

سقف های گریلیوم نوعی سقف کاذب محسوب میشوند که در رده سقف های دکوراتیو قرار دارند. جنس این نوع سقف از ورقه های آلومینیوم, آهن و آلیاژ میباشد و به صورت سقف های متحرک و باز طراحی می شود. گاهی اوقات میتوان سقف های گریلیوم را با دیگر سقف های آلومینیومی ترکیب نمود. این سقف ها جزء سقف های کاذب سلولی به شمار می آیند و نمای آنها به صورت خانه های مربع و مستطیل شکلی است که به طور مرتب در کنار هم قرار گرفته اند. گریلیوم در انواع ساختمان ها از جمله بیمارستان ها,نمایشگاه ها, اماکن تجاری و اداری, رستوران ها و.. کاربرد دارد.

از ویژگی های سقف گریلیوم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی و امکان نصب در محیط های مرطوب
  • قابلیت شستشو
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • نصب اسان و سریع
  • امکان نصب هواکش و لامپ
  • مقامت در برابر آتش سوزی
  • وزن سبک
  • قابلیت تعمیر و تعویض

سقف های گریلیوم به دلیل ساختار و مونتاژی که در حین نصب آنها صورت می گیرد, با هر نوع دیواری قابل انطباق هستند. این سقف ها در مقایسه با سقف های تایل که مختصاتشان دو بعدی است با تنوع رنگ بیشتری فراوری می شوند و میتوان از تمام حجم پشت آنها استفاده نمود. از سقف های گریلیوم میتوان برای پوشاندن تاسیسات کاربردی سقف استفاده نمود به نحوی که با نصب این سقف متعلقات سقف مانند دریچه ها و کانال ها قابل رویت نیستند. از دیگر مزایای این نوع سقف این است که میتوان آن را با سقف های کاذب دیگر ترکیب کرد و با نورپردازی های مدولار آن را زیباتر نمود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 741

به "سقف کاذب گریلیوم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف کاذب گریلیوم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید