ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ رینگ را 20 ثانیه جابه جا کرد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ رینگ را برای خودروهای الکتریکی جابه جا کرد. این رکورد 20 ثانیه سریعتر از سریعترین خودرو تسلا در این پیست بود که به وسیله Martin Kodrić راننده کروات شکسته شد. هایپرکار الکتریکی ریمک در زمان ثبت این رکورد از تایرهای میشلن Cup2R استفاده کرد.

ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ رینگ را 20 ثانیه جابه جا کرد

بیت ران - محمد فتح اللهی: ریمک نورا زمان تسلا مدل S Plaid Track Pack در نوربورگرینگ را به کلی محو کرد. ریمک سازنده خودروی کرواتی نورا اظهار داشت که هایپرکار الکتریکی این برند، زمان نوی را برای خودروهای الکتریکی در این پیست معروف به ثبت رسانده است.

رکورد ریمک نورا در پیست نوربرگ رینگ به مقدار 7:05:298 (7 دقیقه و 5.298 ثانیه) بود که تسلا مدل S Track Pack را به مکان دوم در جدول رکوردهای این پیست انداخت.

در مسیر کوتاه تر پیست نوربرگ رینگ که طول آن 20.6 کیلومتر (12.8 مایل) است، نورا زمانی برابر با 7:00:928 داشت. Martin Kodrić راننده کرواتی این خودرو با استفاده از تایرهای میشلن Cup2R توانست این زمان را ثبت کند.

به بیان ریمک (تلفظ صحیح: ری مَتس) دیتاهای زمانی مستقل، TÜV SÜD و تلمتری نصب بر روی خودرو هم زمان اعلامی را تایید کردند.

رکوردهای قبلی پیست نوربرگ رینگ برای خودروهای برقی

تسلا مدل S Track Pack زمان 7:25:231 ثانیه ای را در نوربرگ رینگ ثبت نموده بود. این خودرو پیروز شده بود که رکورددار قبلی یعنی پورشه تایکان توربو اس را بهبود ببخشد. زمانی که تایکان توربو S در نوربرگ رینگ ثبت نموده بود 7 دقیقه و 33 ثانیه و 35 صدم ثانیه اعلام شد. اما زمان ریمک نورا حدود 20 ثانیه هم سریع تر از تسلا مدل S Track Pack است!

بدون شک، ثبت این رکورد برای برند ریمک کاری آسان نبود. Kodrić (راننده نورا در ثبت رکورد) گفت: ما در جلسات تمرینی این هفته با شرایط آب و هوایی متفاوتی روبرو شدیم. انتخاب کردیم که یکی از گرم ترین روزهای تابستان را برای ثبت زمان نورا انتخاب کنیم. او اضافه کرد که نورا که قرار است یک هایپر GT راحت باشد. اما در مسیر مسابقه به شدت سریع است.

Mate Rimac مدیرعامل ریمک در خصوص ثبت رکورد نو خودروهای الکتریکی گفت: به طرق مختلفی، نورا دنیای هایپرکارها را دوباره از نو ساخت. این خودرو فناوری ها، توانمندی ها و سطوح عملکرد نوی را به همراه آورده است. اما ساده ترین راهی که می توانیم قابلیت های آن را نشان دهیم، بیرون رفتن و شکستن رکوردهاست. ما دقیقاً همین کار را در سال 2023 بارها انجام دادیم.

عملکرد موتورهای الکتریکی ریمک نورا

عملکرد نورا بر روی کاغذ غیر قابل باور است. موتورهای آن 1.4 مگاوات برق فراوری می نمایند. یعنی معادل 1914 اسب بخار و 2360 نیوتن متر گشتاور! منشاء این نیرو و گشتاور فوق العاده هم از یک باتری 120 کیلووات ساعتی است.

این خودرو فقط در 1.74 ثانیه از 0 تا صد کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد. رکورد پیمایش مسیر 400 متر هم برای این هایپرکار الکتریکی فقط 8.25 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 412 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

این دستاورد قابل توجهی برای جشن گرفتن کمپانی ریمک است. اما سریع ترین خودروی فراوریی در نوربرگ رینگ Mercedes-AMG One است که در نوامبر 2022 زمانی برابر با 6:35:183 را ثبت کرد.

جالب است که هایپرکار الکتریکی چینی Nio EP9 هم در سال 2017 زمانی برابر با 6:45:90 ثبت کرد که در آن موقع سریع تر از هر خودروی فراوریی دیگری بود. اما تعیین نیست که این زمان آیا به عنوان یک رکورد رسمی در نظر گرفته شد یا خیر.

علت رنگ آمیزی خاص ریمک نورا در زمان ثبت رکورد

گفتنی است که این رکورد ریمک نورا همزمان با معرفی Nevera Time Attack به وسیله ریماک در جشنواره The Quail در هفته ماشین های مونتری در کالیفرنیا افتاد.

فراوری این نسخه ویژه تنها به 12 مدل محدود خواهد شد و بر اساس ثبت رکوردهای متعدد نورا در سال جاری، از جمله ثبت رکورد در جشنواره سرعت گودوود، به نام Nevera Time Attack نامگذاری شده است.

ریمک می گوید که رنگ Time Attack Squadron Black نورا و خطوط مسابقه ای Lightning Green الهام گرفته از پدیده ای هواشناسی است که پس از یک طوفان اتفاق می افتد که ذرات یونیزه در هوا، باریکه هایی از رنگ سبز شفاف به آسمان اضافه می نمایند.

Mate Rimac مدیرعامل ریمک پشت فرمان BMW سری سه خود که به وسیله او به صورت برقی ساخته شد.

این رنگ بعلاوه الهام گرفته از BMW سری 3 برقی مدیرعامل ریمک است که نخستین خودرو برقی ساخته شده به وسیله او در سال 1984 بود.

مرسدس بنز AMG GT نو با 577 اسب بخار قدرت رونمایی شد

کوییک S سایپا آنالیز شد / خالی بند و کم توان!

باز شدن سامانه یکپارچه خودرو تکذیب شد

لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور چه تعییناتی دارد؟ / آنالیز تخصصی و تصاویر

منبع: بیت ران
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2288

به "ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ رینگ را 20 ثانیه جابه جا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریمک نورا رکورد پیست نوربرگ رینگ را 20 ثانیه جابه جا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید