فرایند افزایشی کرونا در 2 استان ، پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون کل وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط بیماری کرونا در کشور، درباره چرایی خیز بیماری در خوزستان شرح داد.

فرایند افزایشی کرونا در 2 استان ، پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی گفت: به دلیل ورود ویروس انگلیسی کرونا و عدم رعایت دستورالعمل ها و افت قابل توجه رعایت آنها، شرایط فعلی برای کشور اتفاق افتاده است. البته اکنون در بعضی شهرستان ها رعایت دستورالعمل ها بهتر شده ولی چاره کار رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه ها از سوی مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت ها از طرف کارگزاران است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تست های کرونا بویژه در استان خوزستان، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در این استان عدم قرنطینه مناسب بیماران شناسایی شده است. یعنی پس از انجام تست و مثبت شدن پاسخ آن، درصدی از افراد پروتکل ها را به درستی رعایت نمی نمایند که این موضوع باید جدی تر گرفته گردد.

معاون کل وزارت بهداشت درباره پیشنهاداتی که پیرامون قرنطینه استان خوزستان وجود دارد، بیان نمود: خوشبختانه مقامات استانی تا به امروز اقدامات مناسبی انجام دادند، اگر بیماری گسترش بیشتری داشته باشد حتما در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.

وی در مورد پیش بینی ها از شرایط روزهای آینده بیماری، توضیح داد: شرایط فعلی کشور به گونه ای است که بیشتر استان ها یا فرایند ثبات دارند و یا فرایند نزولی را تجربه می نمایند. فقط در استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری فرایند افزایشی داریم. البته استان خوزستان پیک سوم را تجربه ننموده بود و الان در حال تجربه پیک سوم بیماری با ویروس انگلیسی است.

حریرچی گفت: امیدواریم با رعایت مردم ان شاءلله افزایش موارد بیماری را شاهد نباشیم؛ چراکه خصوصیات ویروس به شکلی است که کوچک ترین بی احتیاطی می تواند ویروس را شعله ور نموده و کشور را دچار مشکل کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1522

به "فرایند افزایشی کرونا در 2 استان ، پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی کرونا در 2 استان ، پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید