راه اندازی دپارتمان ملی تخصصی معدن در نهبندان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از راه اندازی دپارتمان ملی تخصصی معدن در شهرستان نهبندان اطلاع داد.

راه اندازی دپارتمان ملی تخصصی معدن در نهبندان

به گزارش از ، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ملاقات با فعالان مالی خراسان جنوبی گفت: امروز نقش فعالان مالی در مقابله با تحریم ها نمایان است و اثر کوشش فعالان مالی امروز عزت زا است، چرا که در مقابل هجمه ها ایستادگی می نمایند.

هاشمی با بیان اینکه حدود 70 درصد از صنعت خراسان جنوبی را مربوط به حوزه معدن است، گفت: سازمان فنی و حرفه ای به جهت حمایت از فعالان بخش معدن، دپارتمان ملی معادن را به صورت تخصصی و با تمام زیر بخش ها و خوشه های مرتبط به ویژه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زینتی را در خراسان جنوبی راه اندازی می نماید.

وی با اشاره به اینکه توانمند کردن نیرو های کارگری، کارشناس و نقش آفرین مدیریتی در حوزه معدن جزو اهداف ما است گفت: تمام مربیان و کار آموزانی که نیازمند کسب مهارت در بخش معدن هستند، به وسیله این دپارتمان به اهداف خود می رسند.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این آمادگی را با همکاری با استانداری خراسان جنوبی داریم که مسابقات المپیاد ملی معادن را در خراسان جنوبی برگزار کنیم.

  • 85 درصد فراوری زعفران متعلق به ایران است/ برای جلوگیری از خام فروشی اتاق بازرگانی ورود کند

هاشمی با بیان اینکه سال آینده سال بهار آکادمی های آزاد است گفت: سال آینده افرادی که به عنوان مربی مدرک صلاحیت دار بگیرند، در اولویت دریافت مجوز آکادمی های آزاد قرار خواهند گرفت.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش های مختلف صادراتی، کشاورزی، معدن و مرز پتانسیل فراوانی دارد گفت: منابع طبیعی، معادن و در کلان کشور نفت به تنهایی نمی تواند خلق ثروت کند، بنابراین در کنار این ها باید به منابع انسانی به نفع احسن توجه گردد.

نخعی با بیان اینکه یکی از قابلیت های ارزشمند خراسان جنوبی هم مرزی با جمهوری افغانستان است، گفت: با افزایش مراودات با این کشور می توانیم بهره بیشتری را از صادرات ببریم.

عابدی معاون امور مالی استانداری خراسان جنوبی گفت: مردم استان مردمانی آموزش پذیرند که با انجام همین آموزش های مدون و کاربردی توانستیم برای چهارمین فصل پیاپی پایین ترین نرخ بیکاری در کشور را با یاری آموزش های فنی و حرفه ای به دست آوریم.

در این جلسه همچنین جمعی از فعالان مالی به بیان خواسته های خود پرداختند.

انتهای پیغام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1185

به "راه اندازی دپارتمان ملی تخصصی معدن در نهبندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دپارتمان ملی تخصصی معدن در نهبندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید