رئیس سابق ام آی6: کرونا داخل چین مهندسی شده است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس (ام .آی.6) در اظهار نظری همسو با مقام های آمریکایی مدعی شد ویروس کرونا (کووید-19) از آزمایشگاهی در چین خارج شده است.

رئیس سابق ام آی6: کرونا داخل چین مهندسی شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ریچارد دیرلاو که در سال های 1999 تا 2004 میلادی ریاست ام آی6 را برعهده داشت در گفت وگو با نشریه دیلی تلگراف اظهار کرد، گزارش علمی تازه ای را مشاهده کرده مبنی بر اینکه ویروس کرونا از داخل چین مهندسی شده است.

او بر پایه گزارش یاد شده مدعی شد، ویروس کرونا نتیجه دست کاری ژنتیکی است و به طور طبیعی به وجود نیامده است. دیرلاو همچنین ادعا کرد که این ویروس در حین تحقیقات دانشمندان چینی روی خفاش از داخل آزمایشگاه خارج شده است.

رییس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس با بیان این ادعا، پکن را مسئول خسارت های ناشی از شیوع کرونا در سطح جهان توصیف کرد و پرسید: اگر چین مسئولیت این بحران را بپذیرد آیا خسارت های آن را جبران خواهد کرد؟

وی در حالی این مطلب را گفت که بیشتر دانشمندان معتقدند ویروس کرونا از حیوانات به انسان منتقل شده است.

همچنین دیوید رابرتسون استاد دانشگاه گلاسکو چندی پیش در کمیته علمی و فناوری مجلس اعیان انگلیس شرح داد که هیچ مدرکی درباره دست ساز بودن ویروس کرونا وجود ندارد. وی اضافه نمود: به نظر من، ما به این درجه از علم نرسیده ایم که چنین ویروسی را تولید کنید. این ویروس بسیار منحصر به فرد است.

این استاد دانشگاه گلاسکو همچنین متذکر شد: همه ما می توانیم از تئوری توطئه هیجان زده شویم اما باید مدارک مستدلی را برای اثبات ادعای خود ارائه کنیم.

پیشتر سفیر آمریکا در انگلیس نیز گفته بود که پنهان کاری و دروغگویی چین باعث شد کووید-19 به یک تهدید جهانی تبدیل شود.

این دیپلمات آمریکایی در یادداشتی برای نشریه تایمز نوشته بود: چین نخست تلاش کرد خبرهای مربوط به گسترش این ویروس را پنهان کند. سپس با ارائه گزینشی اطلاعات در مقابل مقام های بهداشتی، در سطح بین المللی مانع تراشی کرد.

اگر چین در زمان مقتضی اقدام درست را انجام می داد، بیشتر افراد جمعیت این کشور و جهان از تأثیر جدی این بیماری نجات می یافتند.

سفیر آمریکا در انگلیس اضافه نمود: در نهایت وقتی این بحران پایان می یابد، باید نتایج و هزینه های این شکست در همکاری های بین المللی را ارزیابی کنیم.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش تر گفته بود؛ پکن باید در هشدار دادن به جهان به دنبال شیوع این بیماری در این کشور سرعت عمل به خرج می داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1056

به "رئیس سابق ام آی6: کرونا داخل چین مهندسی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق ام آی6: کرونا داخل چین مهندسی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید