ملاقات سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان ملاقات کرد.

ملاقات سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگاران، دو طرف در این ملاقات بر ضرورت تقویت همکاریهای مجلسی بین دو کشور تاکید کردند.

همچنین دو طرف بر یاری به دولت ها برای برطرف مسائل و موانع همکاریها بویژه در حوزه های مالی و تجاری و تقویت صنعت توریسم و گردشگری در حوزه توریسم تفریحی و سلامت علاوه بر توریسم زیارتی تاکید کردند. ضرورت معرفی گسترده تر جاذبه های فرهنگی و گردشگری دو کشور به یکدیگر و افزایش دیپلماسی مجلسی و اعلام آمادگی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و برگزاری کارگاه های آموزشی هنری و صنایع دستی از دیگر موضوعاتی بود که درباره آن گفت وگو شد.

طرف ایرانی نیز در این ملاقات اظهار کرد: مجلس ها نقش مهمی در برطرف موانع و مسائل همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف دارند. دو کشور همسایه و برادر نباید اجازه دهند یک قدرت فرامنطقه ای با فاصله ای هزاران مایلی از این منطقه در فرایند همکاری های دو جانبه و منطقه ای مانع تراشی کند.

طرف ایرانی توضیح داد که مجلس های دو کشور می تواند زمینه ساز ارتباط گسترده تر مردمی بین دو کشور باشند.

طرف پاکستانی نیز در این ملاقات از مواضع مقامات عالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قضیه کشمیر بویژه مواضع صریح حضرت آیه الله خامنه ای قدردانی کرد و از دولت ایران به خاطر تسهیلاتی که برای زائران پاکستانی بویژه در ایام اربعین فراهم می نماید تشکر کرد.

طرف پاکستانی همچنین از نقش فعال دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تقویت و ارتقاء همکاری های دو جانبه و چندجانبه مجلسی بین دو کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگاران، گروه دوستی مجلسی ایران و پاکستان بزرگترین گروه دوستی مجلسی در مجلس پاکستان با عضویت 137 نماینده است و رئیس این گروه آقای نوید قمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 833

به "ملاقات سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر ایران با تعدادی از اعضاء گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید