درخواست لاوروف از هند و چین برای حل تنش های مرزی خبرنگاران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزیر امور خارجه روسیه از چین و هند خواست تا یک راه حل سیاسی مورد توافق دوجانبه برای حل و فصل بحران به وجود آمده در منطقه مرزی پیدا نمایند.

درخواست لاوروف از هند و چین برای حل تنش های مرزی خبرنگاران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تایمز هند، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به هند سفر نموده، در مصاحبه ای از چین و هند خواست تا یک راه حل سیاسی مورد توافق دوجانبه برای حل و فصل بحران به وجود آمده در منطقه مرزی لداخ، بدون مداخله خارجی پیدا نمایند.

لاوروف در ادامه گفت: ما فرایند عادی سازی را در خط کنترل واقعی (LAC) از نزدیک دنبال می کنیم. ما از توافقاتی که پس از مکالمه تلفنی وزرای خارجه هند و چین در 25 فوریه 2021 با هدف حل اوضاع حاصل شد، استقبال می کنیم. ما به اهداف دهلی نو و پکن برای اقدام مستقل و در چارچوب ساز و کار های گفتگوی دوجانبه و بدون دخالت کشور های خارجی احترام می گذاریم.

در 25 فوریه، وزیر خارجه هند در تماسی تلفنی با وانگ یی، همتای چینی خود روابط میان دهلی نو و پکن را مورد آنالیز قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه هند آدینه خاطرنشان کرد، پس از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور، دهلی نو انتظار دارد که پکن در حل و فصل بحران لداخ مشارکت کند.

دو طرف ماه گذشته نیروهایشان را از منطقه ای موسوم به خطر کنترل واقعی عقب کشیدند و دهمین دور نشست فرماندهان ارشد با بحث درباره مسائل به جامانده در رابطه با این منطقه دنبال شد.

از جنگ سال 1962 میان هند و چین، این دو کشور فاقد مرز مشخصی در هیمالیا هستند. به دنبال درگیری مرگبار سال گذشته در لداخ، هند و چین حضور نظامی خودشان را در آنجا تقویت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1546

به "درخواست لاوروف از هند و چین برای حل تنش های مرزی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لاوروف از هند و چین برای حل تنش های مرزی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید