خطر بروز کووید طولانی مدت در بچه ها کمتر است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که علایم طولانی مدت ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 در بچه ها نادر است.

خطر بروز کووید طولانی مدت در بچه ها کمتر است

به گزارش خبرنگاران، علایم کووید 19 در بیشتر مبتلایان به این بیماری خفیف است، اما بعضی از بیماران ماه ها با علایمی از جمله خستگی طولانی مدت، درد مداوم و تنگی نفس دست و پنجه نرم می نمایند.

این شرایط کهکووید طولانی نام گرفته است، تاثیر مخربی بر زندگی مبتلایان دارد و احساس خستگی حتی پس از یک پیاده روی کوتاه هم بروز می نماید.

تا به امروز تمرکز روی نجات جانِ افراد در طول همه گیری بوده است؛ هرچند در حال حاضر این شناخت حاصل شده که بعضی از افراد با عواقب بلندمدت عفونت کووید روبرو هستند.

اکنون داده های این مطالعه تازه که به وسیله محققان کالج کینگ لندن و روی بیش از هزار و 700 کودک انجام شد، نشان می دهد بیش از 98 درصد از بچه های که علایم ویروس کرونا را تجربه کردند، در مدت هشت هفته بهبود یافتند.

با این حال ، 77 نفر یا کمی بیشتر از چهار درصد، بیش از چهار هفته از علایم کرونا رنج بردند. به گفته محققان، این علایم اغلب خستگی، سردرد یا از دست دادن حس بویایی است.

با این حال، یافته ها نشان می دهد ابتلا به کووید طولانی مدت در بچه ها کمتر از بزرگسالان رایج است و بیش از 10 درصد آنها به علایم طولانی مدت کووید مبتلا می شوند.

دکتر اما دانکن، استاد غدد درون ریز بالینی در کالج کینگ لندن و نویسنده این مطالعه در بیانیه مطبوعاتی گفت: این موضوع اطمینان بخش است که تعداد بچه های که علایم طولانی مدت کووید 19 را تجربه می نمایند، اندک است.

به گفته محققان، بسیاری از بچه ها مبتلا به کووید 19 علایم ندارند یا به شکل خفیف این بیماری مبتلا می شوند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان دنیای بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری دنیای این ویروس را گفت.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های تازهی را در دنیا به وجود آورده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1762

به "خطر بروز کووید طولانی مدت در بچه ها کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بروز کووید طولانی مدت در بچه ها کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید