واکسن های موجود کووید-19 در برابر انواع سویه های کرونا اثربخش است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، هانس کلوگ،مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا امروز (پنج شنبه) گفت: واکسن های کووید-19 که در حال حاضر برای مقابله با این بیماری در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است می تواند در برابر تمامی سویه های کروناویروس مصونیت ایجاد کند.

واکسن های موجود کووید-19 در برابر انواع سویه های کرونا اثربخش است

وی اضافه نمود: مسئولان سلامت باید مراقب افزایش موارد ابتلا به این بیماری ناشی از کروناویروس هندی باشند؛ اما واکسیناسیون و اقدامات کنترلی به جلوگیری از شیوع آن یاری می نماید.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا تاکید نمود: تمامی ویروسهای کووید-19 که تا به امروز ظهور پیدا نموده اند به واکسن های موجود و در دسترس واکنش نشان داده اند.

کشورهای سراسر اروپا توزیع واکسن کروناویروس از چندین شرکت داروسازی مختلف از جمله فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون را شروع نموده اند.

وی تاکید نمود: از زمان شناسایی سویه ای از کروناویروس در هند موسوم به B.1.617 تا به امروز دستکم 26 کشور از 53 کشور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت به آن گرفتار شده اند.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا با بیان اینکه ما هنوز در حال کسب اطلاعات در خصوص سویه جدید هستیم، عنوان نمود: این سویه می تواند با سرعت کافی گسترش پیدا کند و جایگزین سویه جهش یافته در انگلیس موسوم به B.1.1.7 گردد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در صفحه ویروس کرونا خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1667

به "واکسن های موجود کووید-19 در برابر انواع سویه های کرونا اثربخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های موجود کووید-19 در برابر انواع سویه های کرونا اثربخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید