جونیور چگونه به پرسپولیس آمد؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آنالیز روند جذب جونیور براندائو نشان می دهد، روزی این مهاجم با اصرار گابریل کالدرون جذب شده، اما حالا سرمربی پرسپولیس از مسئولیت جذب بازیکن برزیلی شانه خالی می نماید.

جونیور چگونه به پرسپولیس آمد؟

به گزارش، ابتدای فصل نوزدهم فوتبال ایران، زمانی که کالدرون به عنوان جانشین برانکو معرفی گردید، این مربی آرژانتینی تغییراتی را در لیست نفرات پرسپولیس ایجاد کرد و از همان ابتدا با آنالیز هایی که انجام داد، صحبت از لزوم جذب یک مهاجم خارجی تمام عیار کرد. بر همین اساس، درخواست رسمی از سوی سرمربی به دست مدیرعامل باشگاه رسید تا روند مذاکرات با گزینه های مختلف شروع شود و در نهایت هم بازیکنی به پرسپولیس آمد که با وجود قراداد سنگین، توانایی فنی بالایی از خود نشان نداد. اما چه اتفاقی رخ داد که جونیور براندائو با عقد قراردادی 573هزار دلاری، به پرسپولیس آمد؟

در ابتدا که کالدرون خواهان جذب مهاجم خارجی شد، جلساتی میان او و ایرج عرب مدیرعامل وقت پرسپولیس برگزار می شود و در ادامه گزینه هایی از سوی سرمربی به مدیرعامل ارائه می شود، اما بازیکنانی که کالدرون معرفی می نماید، آنقدر گران قیمت بودند که از همان ابتدا معین بود باشگاه توان جذب آن ها را ندارد. در ادامه اینبار ایرج عرب نام چند مهاجم را در اختیار کالدرون قرار می دهد، اما مربی آرژانتینی روی نام همه آن ها خط قرمز می کشد. در میان میان گزینه های عرب، نرمین هاسکیچ مهاجم بوسنیایی که آقای گل لیگ صربستان شده بود هم حضور داشت، اما با وجود اصرار آقای مدیر عامل، سرمربی جذب این بازیکن را به صلاح تیم نمی داند.

در آن مقطع پس از برگزاری جلسات متعدد، عرب به همکاران خود می گوید اگر با اصرار ما مهاجم بوسنیایی جذب شود و نتواند گلزنی کند، کالدرون همه تقصیر ها را بر گردن باشگاه خواهد انداخت و به همین خاطر پروژه جذب نرمین هاسکیچ منتفی می شود. در ادامه باشگاه پرسپولیس کی روش استندلی را به کالدرون پیشنهاد می دهد که بازهم با مخالفت این مربی آرژانتینی روبه رو می شود. با این حال با توجه به عملکرد این مهاجم در تیم سپاهان، عرب مذاکراتی را برای جذب او شروع می نماید، اما کوشش ها به نتیجه نمی رسد تا در نهایت دوباره پرسپولیسی ها روی گزینه های سرمربیگری تیم فکر کند.

در همین حال مذاکراتی با گزینه های مد نظر کالدرون شروع می شود و در ادامه مودیبو مایگا به ایران می آید، اما این مهاجم نمی تواند تست های پزشکی باشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارد و به کشورش باز می شود. بعد از او در میان گزینه های موجود سرمربی تیم، تنها بازیکنی که از نظر اقتصادی باشگاه توانایی پرداخت دستمزدش را داشت و کالدرون نیز برای جذب او اصرار می کرد، جونیور براندائو بود. مهاجم برزیلی که سرمربی تیم اصرار زیادی داشت تا به پرسپولیس ملحق شود.

بر همین اساس عرب به وسیله لئوفیجو، مدیربرنامه های برزیلی جونیور براندائو، مذاکراتی را برای جذب این مهاجم برزیلی شروع می نماید و در ادامه پس از توافق نهایی، مقرر می شود، جونیور به ایران بیاید. البته با توجه به اینکه طبق قوانین مدیربرنامه های برزیلی نمی توانست در ایران فعالیت کند، یک مدیربرنامه ایرانی مسئول پیگیری می شود تا قرارداد همکاری بین طرفین منعقد شود.

با ورود جونیور به ایران و پذیرفته شدن در تست های پزشکی، مذاکرات بر سر مسائل اقتصادی هم شروع می شود. در ابتدا مدیر برنامه برزیلی جونیور پیشنهاد 600هزار یورویی ارائه می نماید و در نهایت دو طرف روی 500هزار یورو توافق می نمایند، اما با توجه به اینکه عرب قصد داشت قراداد به دلار منعقد شود، در نهایت روی مبلغ 573هزار دلار توافق می شود. با توجه به اینکه جونیور تحت قرارداد باشگاه لودوگورتس بود، قرضی به پرسپولیس می پیوندد و قرار بر این می شود مبلغی از قرارداد 573هزار دلاری اش، به حساب باشگاه بلغارستانی واریز شود. با توجه به اینکه یک مدیر برنامه ایرانی هم در این میان فعالیت نموده، حدود 20هزار دلار از قراداد جونیور نیز، به او میرسد.

با اصرار کالدرون، قرارداد جونیور با حضور ایجنت برزیلی و ایرانی اش، منعقد می شود و به او تمرین پرسپولیس می رود. در روز های اول با وجود اینکه این مهاجم نشان داده بود توانایی فنی مطلوبی ندارد، اما سرمربی پرسپولیس امدیوارانه درباره او صحبت می کرد و نفهمیدن زبان بازیکنان را دلیل هماهنگ نبودن او با تیم عنوان می کرد. اما حالا با گذشت 9 هفته از لیگ، مربی آرژانتینی رسما عنوان نموده جونیور نتوانسته نظرش را جلب کند و به همین خاطر در ترکیب پرسپولیس به میدان نخواهد رفت.

جونیور براندائو برزیلی روزی با اصرار کالدرون به ایران آمد و قرارداد 573 هزار دلاری منعقد کرد، اما حالا، کالدرون از او برای پرکردن جایگاه های نیمکت استفاده می نماید و برای تقویت خط حمله تیمش هم خواهان جذب مهاجم جدید خارجی شده است. البته در این میان سرمربی پرسپولیس نبود بودجه کافی را دلیل جذب مهاجم بی کیفیت برزیلی عنوان نموده و بار ها در مصاحبه هایش گفته است: جونیرو گزینه نهم ما بود!

اینکه پرسپولیس در ابتدای فصل احتیاج به جذب مهاجم خارجی داشته یا خیر، مسأله ای است که فقط سرمربی تیم باید درباره آن اظهار نظر کند، اما در این میان چند سوال بسیار مهم وجود دارد که امیدواریم روزی مدیران باشگاه پرسپولیس پاسخ قانع نماینده ای برای آن ها داشته باشند. وقتی باشگاه به خاطر محدودیت های اقتصادی توان جذب مهاجم خوب خارجی را نداشت، چرا به اصرار کالدرون گزینه نهم جذب شد؟ حالا که مربی آرژانتینی از باشگاه خواسته یک مهاجم خارجی خوب جذب کند، آیا باشگاهی در ابتدای فصل توان پرداخت دستمزد مهاجم تاپ را نداشت، الان بودجه کافی برای جذب مهاجم تاپ را در اختیار دارد؟ و در آخر، حتی اگر الان پرسپولیس بودجه کافی برای جذب یک مهاجم تاپ در اختیار داشته باشد، تکلیف هدر دادن 573هزار دلاری که قرار است به جونیور پرداخت شود، چه می شود؟

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 612

به "جونیور چگونه به پرسپولیس آمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جونیور چگونه به پرسپولیس آمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید