جمهوری اسلامی ایران بین تشیع و تسنن هیچ تبعیضی قائل نمی گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیر واحد تحقیقات و پژوهش امور دینی وزارت دین اندونزی در سنندج گفت: در سفر به استان کردستان می بینم که جمهوری اسلامی ایران بین اهل تشیع و اهل سنت هیچ تبعیضی قائل نمی گردد و وجود ندارد که این یک افتخار است.

جمهوری اسلامی ایران بین تشیع و تسنن هیچ تبعیضی قائل نمی گردد

وحید سوگی ارتو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج با اشاره به اهداف سفر خود به ایران و کردستان گفت: هدف از آمدن بنده به کشور ایران در واقع یک تطبیق ادیان مختلف است.

وی گفت: می خواهم ببینم که کشور ایران اسلامی با اهل سنت چه رفتاری دارند و چطوری با آنها برخورد می نمایند چون ما هم در کشور اندونزی هم شیعه و هم اهل تسنن داریم.

مدیر واحد تحقیقات و پژوهش امور دینی وزارت دین اندونزی، توضیح داد: در کشور اندونزی شیعه اقلیت و جمعیت سنی ها بیشتر است اما در کشور ایران جمعیت شیعه زیاد و سنی به نسبت کم تر است و هدف دیگر از این سفر این است که می خواهم از نزدیک برخورد جمهوری اسلامی ایران با مردم اهل سنت که در برخی استان های کشور ایران وجود دارند را ببینم و در این سفر مقایسه و تطبیق سازی بین برخورد کشور اندونزی و ایران با اهل سنت را تحقیق کنم.

در قانون اساسی ایران قانون و نظم خاصی وجود دارد

وی گفت: می دانم که کشور ایران در قانون اساسی خودشان یک قانون و نظم خاصی وجود دارد که برای اهل سنت تنظیم شده و من نیز می خواهم این قانون و چگونگی رفتاری را در اندونزی انعکاس بدهم.

کشور اندونزی اهل سنت را مورد احترام قرار نمی دهد

سوگی ارتو اضافه نمود: در کشور اندونزی برخی از اقلیت مذهبی یعنی اهل سنت را مورد احترام قرار نمی دهند اما در کشور ایران وقتی برخوردها را می بینم خیلی تعجب می کنم.

جمهوری اسلامی ایران بین تشیع و تسنن هیچ تبعیضی قائل نمی گردد

وی اظهار کرد: امروز که در همین مسجد جامع سنندج استان کردستان نشستیم و مردم اهل سنت را می بینم افتخار این است که جمهوری اسلامی ایران بین اهل تشیع و اهل سنت هیچ تبعیضی وجود ندارد که بگویند این شیعه و این سنی است باید رفتار جداگانه ای با آنها داشته یاشیم.

همه چی در کردستان امن و امان است

مدیر واحد تحقیقات و پژوهش امور دینی وزارت دین اندونزی، اعلام کرد: قبلا شنیده بودم که در کردستان ایران هیچ امنیتی وجود ندارد اما اکنون وقتی می بینم هیچ اتفاقی در کردستان نیفتاده است و همه چی امن و امان و همواره تحت کنترل است و مردم استان کردستان بصورت منسجم با همدیگر و در کنار هم زندگی می نمایند.

انسجام مردم کردستان به خاطر علمایشان است

وی گفت: انسجام مردم کردستان بخاطر علمایشان است که در بین خودشان آگاهانه برخورد می نمایند و یک اختلافی هم وجود ندارد چون این تدبیر علمای کردستان برای مردم خیلی کار بسیار مهمی است.

مدیر واحد تحقیقات و پژوهش امور دینی وزارت دین اندونزی، گفت: در کردستان هیچ برنامه خاص دینی نداریم و چون من هم پژوهشگر و محقق وزارت دین اندونزی هستم و آمدن بنده از سوی وزارت دین اندونزی به ایران و کردستان نیز تحقیق در خصوص ادیان مختلف و نحوه برخوردها با مذاهب است که پس از بازگشت به اندونزی این تحقیق را به مردم اندونزی انتقال می دهم و بعد از آن هم سمینار بزرگ مخصوص این سفر در اندونزی برپا می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 537

به "جمهوری اسلامی ایران بین تشیع و تسنن هیچ تبعیضی قائل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری اسلامی ایران بین تشیع و تسنن هیچ تبعیضی قائل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید