تور ارزان برزیل: جاری شدن سیل در برزیل جان 100 نفر را گرفت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، بیش از 100 نفر در شهر کوهستانی پتروپلیس در استان ریودوژانیروی برزیل جان خود را به علت جاری شدن سیل از دست دادند.

تور ارزان برزیل: جاری شدن سیل در برزیل جان 100 نفر را گرفت

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی بارش باران های شدید و جاری شدن سیل، بیش از 100 نفر در شهر کوهستانی پتروپلیس در استان ریودوژانیروی برزیل جان خود را از دست دادند.

بارش باران کم سابقه و سیل ناشی از آن بعلاوه خانه های مسکونی بسکمک را ویران کرد و باعث آب گرفتگی خیابان ها و شناور شدن خودروها در جاده های مملو از آب شد.

به گزارش یورونیوز، مقام های محلی می گویند مقدار بارندگی روز سه شنبه از کل میانگین بارش باران در ماه فوریه در این منطقه بیشتر بوده است.

کلودیو کاسترو فرماندار ریودوژانیرو به خبرنگاران در محل گفت: شرایط تقریباً شبیه جنگ است. اتومبیل هایی که به یکدیگر برخورد نموده اند و خودروهای بسکمک هم واژگون شده اند و همچنان حجم زیاد گل ولای و آب در خیابان ها جاری است.

مقام های محلی می گویند انتظار می رود تعداد قربانیان از این هم بیشتر گردد. بسکمک از منازل مسکونی به علت رانش زمین به صورت کامل تخریب شده اند.

نیروهای آتش نشانی و امداد همچنان در حال کمک به بازماندگان این حادثه هستند. مسئولان محلی می گویند از شدت این فاجعه و خرابی های به بار آمده شوکه شده اند.

شهرداری پتروپلیس سه روز عزای عمومی اعلام نموده و آوارگان به مدارس و پناهگاه ها منتقل شده اند.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل که در حال حاضر در روسیه به سر می برد نسبت به این بلای طبیعی واکنش نشان داده و از وزرای خود خواسته که با تشکیل جلسه به مسئولان محلی در پتروپلیس در امر امداد و نجات به بازماندگان این فاجعه کمک نمایند.

او بعلاوه در فرودگاه مسکو در تبادل نظر با خبرنگاران گفته است که دولت او در سریع ترین زمان ممکن کوشش خواهد به کمک قربانیان بشتابد و اطمینان حاصل کند که تمام اقدامات لازم برای کاهش مسائل ناشی از سیل رفع شده است.

از ماه دسامبر بارش های شدید در منطقه ها مختلف برزیل باعث به راه افتادن سیل های مرگبار و رانش زمین در شمال شرق این کشور و به ویژه در استان سائوپائولو شده بود.

قطع درختان جنگل های آمازون و مدیریت غلط دولت بولسونارو در کنار قهر طبیعت، از جمله مهم ترین دلایل جاری شدن سیل در برزیل عنوان می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2033

به "تور ارزان برزیل: جاری شدن سیل در برزیل جان 100 نفر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: جاری شدن سیل در برزیل جان 100 نفر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید