آشنایی با جاذبه های طبیعی مکزیک

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مکزیک کشوری است که پر از تنوع و زیبایی‌های طبیعی است. از کوه‌های بلند و آتشفشان‌های فعال تا سواحل آبی و غارهای زیرزمینی، این کشور برای علاقه‌مندان به طبیعت چیزی برای دیدن ندارد. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی مکزیک می‌پردازیم و به شما نشان می‌دهیم که چرا این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است.

آشنایی با جاذبه های طبیعی مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آتشفشان پوپوکاتپتل

آتشفشان پوپوکاتپتل یا پوپو به اختصار، بلندترین آتشفشان فعال در آمریکای شمالی و دومین قله بلند مکزیک است. این آتشفشان در فاصله 70 کیلومتری جنوب شرقی مکزیکو سیتی قرار دارد و ارتفاع آن 5426 متر است. این آتشفشان به دلیل شکل زیبا و مخروطی‌اش و برف‌های ابدی روی قله‌اش مورد توجه بسیاری از گردشگران و کوهنوردان است. اسم این آتشفشان به زبان ناواتل به معنی "کوه دود کننده" است و بر اساس افسانه‌های محلی، این آتشفشان نماد یک سرباز عاشق است که برای محافظت از معشوقه‌اش به خواب رفته است. معشوقه او نیز آتشفشان ایستاده در کنار او به نام ایساکسیواتل یا "زن خوابیده" است که شکل یک زن دراز کشیده را دارد. این دو آتشفشان از جمله مهم‌ترین نمادهای ملی و فرهنگی مکزیک هستند و در بسیاری از آثار هنری و ادبی به آن‌ها اشاره شده است.

موزه ملی مردم‌شناسی مکزیک

موزه ملی مردم‌شناسی مکزیک یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های جهان است که به نمایش و مطالعه فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف مکزیک می‌پردازد. این موزه در پارک چاپولتپک در مکزیکو سیتی واقع شده است و دارای 23 سالن نمایشگاه است که هر کدام به یک موضوع یا منطقه اختصاص دارد. در این موزه می‌توانید از آثار باستانی و هنری مربوط به تمدن‌های مایا، آزتک، تولتک، زاپوتک، اولمک، و دیگر قوم‌های بومی مکزیک دیدن کنید. همچنین می‌توانید از بخش‌هایی که به فرهنگ‌های معاصر و مردم‌شناسی مکزیک می‌پردازند بازدید کنید. از جمله آثار مشهور این موزه می‌توان به سنگ خورشید آزتک، مجسمه شاه کوآتموک، و مجسمه شاه پاکال اشاره کرد.

ساحل مخفی ماریتا (ساحل عشق)

ساحل مخفی ماریتا یا ساحل عشق یکی از عجیب‌ترین و زیباترین سواحل مکزیک است که در یک جزیره نزدیک ساحل نایاریت واقع شده است. این ساحل در واقع در داخل یک حفره عظیم است که احتمالاً در اثر انفجار‌های آزمایشی نظامی در قرن بیستم ایجاد شده است. برای دسترسی به این ساحل باید از یک تونل زیر آب عبور کرد که فقط در زمان کم‌جزر و مد قابل عبور است. این ساحل به دلیل شکل منحصر به فرد و زیبایی‌اش مورد توجه بسیاری از گردشگران است که می‌خواهند از آب و هوای گرم و آفتاب لذت ببرند. این ساحل همچنین در نزدیکی باستان شناسی تولوم (Tulum Archaeological Site) قرار دارد که یکی از مهم‌ترین میراث‌های تمدن مایا است. در این مکان می‌توانید از خرابه‌های قلعه، معبد رویایی، و معبد رویایی دیدن کنید و از منظره‌ای فوق‌العاده از دریا لذت ببرید.

غار زیر آبی سینوتس (Cenotes)

سینوتس یا غارهای زیر آبی یکی از شگفتی‌های طبیعی شبه جزیره یوکاتان هستند که در نتیجه فرو ریختگی سقف غارهای آهکی ایجاد شده‌اند. این غارها به عنوان منابع آب شیرین برای مردم مایا مهم بودند و همچنین مکان‌های مقدسی برای مراسم‌های مذهبی آن‌ها محسوب می‌شدند. امروزه این غارها جاذبه‌های گردشگری محبوبی هستند که می‌توانید در آن‌ها شنا، غواصی، و کایاک سواری کنید و از زیبایی‌های زیر آبی آن‌ها شگفت‌زده شوید. برخی از معروف‌ترین سینوتس‌ها عبارتند از: سینوته ایک کیل (Cenote Ik Kil)، سینوته دوس اوجوس (Cenote Dos Ojos)، و سینوته ساک اکتون (Cenote Suytun).

هیرو الا گوئا (Hierve el Agua)

هیرو الا گوئا یا آب جوشان یکی از عجیب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی مکزیک است که در ایالت اواسکا واقع شده است. این مکان شامل دو استخر طبیعی است که از آب‌های معدنی سرشار هستند و بر روی یک صخره بلند قرار دارند. این آب‌ها به دلیل دمای بالا و انحلال کربنات کلسیم، شکل‌های عجیب و زیبایی را ایجاد کرده‌اند که شبیه به آبشارهای سنگی هستند. این آبشارهای سنگی از بلندترین آبشارهای سنگی جهان هستند و بیش از 50 متر ارتفاع دارند. شما می‌توانید در این استخرها شنا کنید و از منظره‌ای خیره کننده از کوه‌ها و دره‌های اطراف لذت ببرید.

باغ‌های شگفت‌انگیز لاس پوزاس (Las Pozas)

لاس پوزاس یا استخرها یک باغ عجیب و زیبا است که در جنگل‌های مرطوب و سرسبز ایالت سن لوئیس پوتسی قرار دارد. این باغ توسط یک شاعر و هنرمند انگلیسی به نام ادوارد جیمز در دهه 1940 میلادی ساخته شده است و شامل بیش از 36 سازه‌ی عجیب و زیبا است که از بتن و آهن ساخته شده‌اند. این سازه‌ها شبیه به قلعه‌ها، برج‌ها، پل‌ها، و مجسمه‌هایی هستند که با الهام از فرهنگ‌های مختلف و تخیل خالقشان طراحی شده‌اند. این باغ همچنین دارای چندین استخر طبیعی است که از آب‌های رودخانه‌ی اطراف تغذیه می‌شوند و می‌توانید در آن‌ها شنا کنید و از آب و هوای خنک لذت ببرید.

هورنو تری (Horno3)

هورنو تری یا کوره سه یکی از جاذبه‌های صنعتی و تاریخی مکزیک است که در شهر مونتری واقع شده است. این کوره یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کوره‌های ذوب آهن در مکزیک است که در سال 1907 میلادی ساخته شده است و تا سال 1986 میلادی در حال کار بوده است. این کوره از جنس بتن و فولاد است و ارتفاع آن 40 متر و قطر آن 16 متر است. این کوره در حال حاضر تبدیل به یک موزه علمی و فرهنگی شده است که در آن می‌توانید از نمایشگاه‌های مربوط به تاریخچه و فناوری ذوب آهن و فولاد دیدن کنید و همچنین از بالای کوره از منظره‌ای بی‌نظیر از شهر مونتری بهره‌مند شوید.

نوادو دِ تولوکا (Nevado de Toluca)

نوادو دِ تولوکا یا کوه تولوکا یکی از بلندترین و زیباترین آتشفشان‌های خاموش مکزیک است که در ایالت مکزیک واقع شده است. این آتشفشان ارتفاعی برابر با 4680 متر دارد و برف‌های ابدی روی قله‌اش پوشیده است. این آتشفشان در آخرین بار در سال 1678 میلادی فوران کرده است و از آن زمان به بعد خاموش مانده است. این آتشفشان دارای دو دریاچه زیبا در داخل دهانه‌اش است که به رنگ‌های آبی و سبز متمایل هستند و نام‌های سونا (Sun) و لونا (Moon) را دارند. شما می‌توانید با راهپیمایی یا ماشین به بالای این آتشفشان برسید و از منظره‌ای خیره کننده از دریاچه‌ها و کوه‌های اطراف لذت ببرید.

لاس کلراداس (Las Coloradas)

لاس کلراداس یا رنگین‌کمان‌ها یکی از شگفتی‌های طبیعی مکزیک است که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. این مکان شامل چندین استخر نمک است که به دلیل حضور میکروارگانیسم‌های خاص، رنگ‌های مختلفی از قرمز تا صورتی و زرد را به خود گرفته‌اند. این استخرها در واقع بخشی از یک کارخانه نمک است که از آن‌ها برای تولید نمک استفاده می‌شود. اما این مانعی برای دیدن زیبایی‌های این مکان نیست. شما می‌توانید در این استخرها عکس بگیرید و از رنگین‌کمان‌های طبیعی شگفت‌زده شوید. این مکان همچنین در نزدیکی پارک ملی ریا لاگارتوس (Ria Lagartos) قرار دارد که یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده برای پرندگان مهاجر است. در این پارک می‌توانید از دیدن پرندگان مختلف مانند فلامینگوها، پلیکان‌ها، و خروس‌های دریایی لذت ببرید.

موزه مردم شناسی یا د لا انترپولوژیا (Museo Nacional de Antropología)

موزه مردم شناسی یا د لا انترپولوژیا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های مکزیک است که به بررسی و نمایش فرهنگ‌ها و تاریخ مردمان مکزیک می‌پردازد. این موزه در پارک چاپولتپک در مکزیکو سیتی واقع شده است و دارای 23 سالن نمایشگاه است که هر کدام به یک موضوع یا منطقه اختصاص دارد. در این موزه می‌توانید از آثار باستانی و هنری مربوط به تمدن‌های مایا، آزتک، تولتک، زاپوتک، اولمک، و دیگر قوم‌های بومی مکزیک دیدن کنید. همچنین می‌توانید از بخش‌هایی که به فرهنگ‌های معاصر و مردم‌شناسی مکزیک می‌پردازند بازدید کنید. از جمله آثار مشهور این موزه می‌توان به سنگ خورشید آزتک، مجسمه شاه کوآتموک، و مجسمه شاه پاکال اشاره کرد.

پلایا دلمور (Playa del Amor)

پلایا دلمور یا ساحل عشق یکی از زیباترین و عجیب‌ترین سواحل مکزیک است که در جزیره اسپیریتو سانتو در خلیج کالیفرنیا قرار دارد. این ساحل در واقع در داخل یک حفره عظیم است که احتمالاً در اثر فعالیت‌های آتشفشانی در گذشته ایجاد شده است. برای دسترسی به این ساحل باید از یک تونل زیر آب عبور کرد که فقط با قایق قابل دسترسی است. این ساحل به دلیل شکل منحصر به فرد و زیبایی‌اش مورد توجه بسیاری از گردشگران است که می‌خواهند از آب و هوای گرم و آفتاب لذت ببرند. این ساحل همچنین محل زندگی بسیاری از گونه‌های دریایی مانند ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، و دلفین‌ها است که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

بارانکا دل کبری (Barranca del Cobre)

بارانکا دل کبری یا دره مس یکی از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دره‌های جهان است که در ایالت چیواهوا واقع شده است. این دره در واقع شامل چندین دره است که در مجموع از دره کلرادو بزرگ‌تر و عمیق‌تر هستند. این دره‌ها به دلیل رنگ‌های مختلفی که به خاک و سنگ‌های آن‌ها داده‌اند، نام دره مس را گرفته‌اند. شما می‌توانید با قطار چیواهوا پاسیفیکو (Chihuahua Pacifico) که یکی از معروف‌ترین قطارهای جهان است، از این دره‌ها عبور کنید.

کایوکان (Coyoacán)، مکزیکو سیتی

کایوکان یکی از محله‌های قدیمی و زیبای مکزیکو سیتی است که در گذشته پایتخت امپراتوری آزتک بوده است. این محله دارای خیابان‌های پر رنگ و خانه‌های سنتی است که شما را به گذشته باز می‌گردانند. در این محله می‌توانید از بازارها، کافه‌ها، موزه‌ها، و کلیساهای تاریخی دیدن کنید و از فرهنگ و هنر مکزیکی لذت ببرید. از جمله جاذبه‌های مشهور این محله می‌توان به موزه فریدا کالو (Museo Frida Kahlo)، موزه لئون تروتسکی (Museo Leon Trotsky)، و کلیسای سن خوان باوتیستا (Iglesia de San Juan Bautista) اشاره کرد.

آگوا آزول (Agua Azul)، چیاپاس (Chiapas)

آگوا آزول یا آب آبی یکی از زیباترین آبشارهای مکزیک است که در ایالت چیاپاس واقع شده است. این آبشار از چندین سطح مختلف تشکیل شده است که هر کدام به یک استخر طبیعی منتهی می‌شوند. این آبشار به دلیل رنگ آبی فوق‌العاده‌اش معروف است که از انعکاس نور خورشید و حضور کربنات کلسیم در آب ناشی می‌شود. شما می‌توانید در این استخرها شنا کنید و از آب و هوای خنک و طبیعت سرسبز اطراف لذت ببرید. این آبشار همچنین در نزدیکی باستان شناسی پالنکه (Palenque) قرار دارد که یکی از مهم‌ترین میراث‌های تمدن مایا است.

تپه پیپیلا (Pípila)، گواناجاتو (Guanajuato)

تپه پیپیلا یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی مکزیک است که در شهر گواناجاتو واقع شده است. این تپه به افتخار یک قهرمان ملی مکزیک به نام خوان خوسه دِ لوس رِیس مارتینز، ملقب به پیپیلا، نامگذاری شده است. او در جنگ استقلال مکزیک در سال 1810 میلادی نقش مهمی داشت و با آتش زدن دروازه‌ی قلعه‌ی اسپانیایی‌ها، راه را برای حمله‌ی مردم باز کرد. در بالای این تپه یک مجسمه بزرگ از پیپیلا قرار دارد که از روی آن می‌توانید به منظره‌ای فوق‌العاده از شهر گواناجاتو نگاه کنید. این شهر یکی از زیباترین و رنگین‌ترین شهرهای مکزیک است که دارای خیابان‌ها و میدان‌های پر رنگ و خانه‌ها و کلیساهای سنتی است.

مینا ال ادن (Mina El Eden)، زاکاتکاس (Zacatecas)

مینا ال ادن یا معدن بهشت یکی از جاذبه‌های صنعتی و تاریخی مکزیک است که در شهر زاکاتکاس واقع شده است. این معدن یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین معادن نقره در مکزیک است که در سال 1546 میلادی کشف شده است و تا سال 1960 میلادی در حال کار بوده است. این معدن در حال حاضر تبدیل به یک موزه تاریخی و فرهنگی شده است که در آن می‌توانید از نمایشگاه‌های مربوط به تاریخچه و فناوری استخراج نقره و فولاد دیدن کنید و همچنین از داخل معدن با قطار یا اتومبیل گشتی بردارید. این معدن همچنین دارای یک رستوران و یک دیسکو در داخل خود است که می‌توانید در آن‌ها از غذا و موسیقی لذت ببرید.

تکیلا، خالیسکو (Jalisco)

تکیلا یکی از شهرهای معروف و دیدنی مکزیک است که در ایالت خالیسکو واقع شده است. این شهر به عنوان مهد نوشیدنی ملی مکزیک به نام تکیلا شناخته می‌شود که از فرآوری گیاه آگاوه تولید می‌شود. شما می‌توانید در این شهر از کارخانه‌ها و مزارع تکیلا بازدید کنید و از فرآیند تولید و تاریخچه این نوشیدنی آگاه شوید و همچنین از انواع مختلف آن چشیده و خریداری کنید. این شهر همچنین دارای خیابان‌ها و میدان‌های زیبا و سنتی است که می‌توانید از فرهنگ و هنر محلی آن‌ها دیدن کنید و از موسیقی و رقص ماریاچی (Mariachi) که از این منطقه می‌آید لذت ببرید.

جزیره جانیتسیو (Isla Janitzio)، میچوآکان (Michoacan)

جزیره جانیتسیو یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مکزیک است که در دریاچه پاتسکوارو در ایالت میچوآکان قرار دارد. این جزیره محل زندگی قوم پورپچا (Purépecha) است که یکی از قوم‌های بومی مکزیک هستند و از فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود برخوردارند. شما می‌توانید با قایق به این جزیره بروید و از دیدن خانه‌ها و بازارهای رنگین و سنتی آن‌ها دیدن کنید و از غذاها و صنایع دستی محلی آن‌ها خریداری کنید. در بالای این جزیره یک مجسمه بزرگ از خوسه ماریا مورلس (José María Morelos) قرار دارد که یکی از قهرمانان جنگ استقلال مکزیک بوده است و از روی آن می‌توانید به منظره‌ای زیبا از دریاچه و کوه‌های اطراف نگاه کنید. این جزیره همچنین مکان برگزاری مراسم روز مردگان (Día de los Muertos) است که یکی از مهم‌ترین جشن‌های فرهنگی مکزیک است و در آن مردم به یاد عزیزان درگذشته‌شان می‌افتند و با شمع‌ها و گل‌ها و غذاهای مخصوص آن‌ها را گرامی می‌دارند.

جزایر ماریتاس (Islas Marietas)، نایاریت (Nayarit)

جزایر ماریتاس یک گروه از جزایر کوچک و صخره‌ای هستند که در اقیانوس آرام در نزدیکی ساحل نایاریت قرار دارند. این جزایر به عنوان یک پارک ملی حفاظت شده هستند و محل زندگی بسیاری از گونه‌های دریایی و پرندگان می‌باشند. شما می‌توانید با قایق یا هلیکوپتر به این جزایر بروید و از دیدن طبیعت وحشی و زیبای آن‌ها دیدن کنید و همچنین از فعالیت‌های مختلفی مانند شنا، غواصی، و کایاک سواری لذت ببرید. از جمله جاذبه‌های این جزایر می‌توان به ساحل عشق (Playa del Amor) اشاره کرد که یک ساحل زیبا و مخفی است که در داخل یک حفره عظیم قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از یک تونل زیر آب عبور کرد.

چیچن ایتزا (Chichen Itzá)، یوکاتان

چیچن ایتزا یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین میراث‌های تمدن مایا است که در ایالت یوکاتان واقع شده است. این مکان یک شهر باستانی بزرگ است که دارای بسیاری از ساختمان‌ها و معابد است که از نظر معماری و هندسی بسیار شگفت‌انگیز هستند. از جمله ساختمان‌های مشهور این شهر می‌توان به هرم کوکولکان (El Castillo)، میدان بزرگ (Gran Plaza)، معبد جگرها (Templo de los Guerreros)، و ستون‌های هزار (El Caracol) اشاره کرد. این شهر همچنین دارای یک چاه زرهی (Cenote Sagrado) است که به عنوان یک مکان مقدس برای مراسم‌های مذهبی و قربانی‌های انسانی مایا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شهر در سال 1988 میلادی به عنوان یک میراث جهانی توسط یونسکو اعلام شده است و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مکزیک است.

نتیجه‌گیری

مکزیک کشوری است که پر از تنوع و زیبایی‌های طبیعی است. از کوه‌های بلند و آتشفشان‌های فعال تا سواحل آبی و غارهای زیرزمینی، این کشور برای علاقه‌مندان به طبیعت چیزی برای دیدن ندارد. در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی مکزیک پرداختیم و به شما نشان دادیم که چرا این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از سفر به این کشور لذت ببرید.

انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2137

به "آشنایی با جاذبه های طبیعی مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های طبیعی مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید