جذابیت های تاریخی مکزیک که نباید از دست بدهید

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مکزیک سرزمینی پر از تنوع فرهنگی و طبیعی است. این کشور دارای تاریخی غنی و پربار است که بازدید از آثار تاریخی آن یک تجربه فراموش نشدنی برای گردشگران فراهم می آورد. در این مقاله به معرفی برخی از مهمترین و دیدنی ترین جاذبه های تاریخی مکزیک می پردازیم که حتما نباید از دست داد.

 

جذابیت های تاریخی مکزیک که نباید از دست بدهید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پیرامیدهای تئوتی هوآکان

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین آثار تاریخی مکزیک، پیرامیدهای تئوتی هوآکان هستند که در فاصله 50 کیلومتری شهر مکزیکو سیتی قرار دارند. این پیرامیدها توسط تمدن آزتک ها ساخته شده اند و شامل 3 پیرامید اصلی به نام های پیرامید خورشید، پیرامید ماه و پیرامید سرپنتین می باشند. پیرامیدهای تئوتی هوآکان در سال 1987 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. بازدید از این پیرامیدها و شناخت فرهنگ و تمدن سازندگان آنها یکی از ضروری ترین برنامه های هر سفری به مکزیک به شمار می رود.

شهر باستانی تئوتی هوآکان

شهر باستانی تئوتی هوآکان که در کنار پیرامیدها قرار دارد، پایتخت امپراتوری آزتک ها بوده است. این شهر دارای خیابان ها و معابدی است که از زمان امپراتوری آزتک برجای مانده اند. علاوه بر این، موزه باستان شناسی تئوتی هوآکان نیز در این شهر قرار دارد که دارای مجموعه ای غنی از آثار تمدن آزتک هاست. بازدید از این شهر باستانی به شما اجازه می دهد تا بهتر با تاریخ و فرهنگ قوم آزتک آشنا شوید.

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا مرکز مذهبی و سیاسی تمدن مایاها در شبه جزیره یوکاتان بوده است. این شهر باستانی که قدمت آن به 600 سال پیش از میلاد می رسد، شامل بیش از 3500 سازه است که تاکنون مورد بازسازی قرار گرفته اند. معابد، استادیوم، رصدخانه و زمین بازی توپ الاستیک از جمله بناهای مهم این شهر باستانی هستند. چیچن ایتزا از سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از مقاصد گردشگری محبوب مکزیک به شمار می رود.

تولا ده آلنده

تولا ده آلنده شهری باستانی واقع در ایالت هیدالگو است که توسط تمدن تولتک ها بنا شده است. این شهر که در حدود سال 600 پس از میلاد ساخته و متروکه شده است، دارای خیابان ها و ساختمان های متعددی است. بلندترین پیرامید تولتک ها به نام پیرامید خورشید در این شهر قرار دارد. تولا ده آلنده از سال 1997 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

موزه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی مکزیک در مکزیکو سیتی یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های باستان شناسی در جهان است که دارای بیش از 100 هزار اثر تاریخی است. این موزه در سال 1939 میلادی تاسیس شده و شامل بخش های مختلفی برای نمایش آثار مربوط به فرهنگ های باستانی مکزیک از جمله اولمک، تئوتی هوآکان، تولتک، تاراسکو و مایا است. بازدید از این موزه به شما کمک می کند تا به طور کامل با تاریخ باستانی مکزیک آشنا شوید.

موزه آنتروپولوژی و تاریخ مکزیک

موزه ملی آنتروپولوژی و تاریخ واقع در پارک چاپولتپک شهر مکزیکو، مجموعه ای غنی از آثار باستانی مکزیک را به نمایش می گذارد. این موزه در سال 1964 میلادی تاسیس شده و دارای بیش از 25 هزار اثر تاریخی از دوران پیش از کلمب و دوره استعمار اسپانیا است. از جمله آثار مهم این موزه می توان به سنگ نگاره تیزوک، سنگ خورشید آزتک و تندیس آتش اشاره کرد.

موزه تمپلو مایور

معبد بزرگ تمپلو مایور در مرکز شهر مکزیکو سیتی یکی دیگر از آثار تاریخی بسیار مهم این کشور است که در دوران امپراتوری آزتک بنا شده است. این معبد در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده که آثار با ارزشی از فرهنگ و هنر آزتک ها را به نمایش می گذارد. مجسمه آزتکی خدای باران تلالوک از جمله مهمترین آثاری است که در این موزه نگهداری می شود.

خانه های آبی کوبا

شهر کوبا در ایالت وراکروز خانه های رنگارنگی دارد که به خانه های آبی معروف هستند. این خانه ها در سده 18 و 19 میلادی و در دوران استعمار اسپانیا ساخته شده اند و نمادی از معماری استعماری در مکزیک به شمار می روند. خانه های آبی در سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

آثار تاریخی اواکساکا

شهر اواکساکا در ایالت اوآخاکا دارای بناهای تاریخی متعددی است که از دوران استعمار اسپانیا به جا مانده اند. کلیسای سانتو دومینگو، کاخ بدوی حکومتی و کلیسای سانتا پریسیلا از جمله مهمترین این آثار هستند. شهر اواکساکا در سال 1987 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

زونه آرکئولوژیکال پالنکوه

مجموعه زونه آرکئولوژیکال پالنکو در ایالت کامپچه شامل آثاری از تمدن های مایا و تولتک است که از سده 5 تا 10 میلادی به جا مانده اند. این مکان در سال 1999 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. از جمله جاذبه های این مکان می توان به ساختمان های سنگی، زیگورات ها، بقایای خانه ها و گورستان ها اشاره کرد.

موزه فریدا کالو

موزه فریدا کالو در شهر مکزیکو مجموعه ای از آثار و وسایل شخصی متعلق به نقاش مشهور مکزیکی فریدا کالو را به نمایش می گذارد. این موزه که در خانه سابق فریدا کالو و همسرش دیه گو ریورا قرار دارد، در سال 1958 میلادی گشایش یافته است. علاوه بر آثار هنری، وسایل شخصی مانند لباس ها، جواهرات و اسناد در این موزه نگهداری می شود که بازدید از آنها به شناخت بهتری از زندگی فریدا کالو منجر می شود.

کاخ بلواس

این کاخ که در مرکز تاریخی شهر مکزیکو قرار دارد، در سده 16 میلادی و در دوران استعمار ساخته شده است. کاخ بلواس امروزه به عنوان موزه ملی تاریخ مکزیک استفاده می شود و دارای گنجینه ای ارزشمند از آثار تاریخی این کشور از جمله نقاشی ها، مجسمه ها، اسناد و اشیای تزئینی است.

پایتخت های سابق

شهرهای تنوچتیتلان، تلاکسکالا و اکسوچیمیلکو که در گذشته پایتخت آزتک ها بوده اند، دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی هستند. بازدید از این شهرها برای آشنایی با تاریخ پیش از کلمب مکزیک بسیار حائز اهمیت است.

بازدید از جاذبه های تاریخی مکزیک فرصتی فوق العاده برای آشنایی با تمدن های باستانی و گذشته پربار این کشور فراهم می آورد. امید است که این مقاله بتواند راهنمای مفیدی برای سفر شما به مکزیک و بازدید از مهمترین آثار تاریخی آن باشد. موفق و پیروز باشید.

انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2306

به "جذابیت های تاریخی مکزیک که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت های تاریخی مکزیک که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید