تنها گرندوینر غایب در المپیک بودم، در مسابقات انتخابی شرکت می کنم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، رقابت های کاراته قهرمانی دنیا کمتر از 40 روز دیگر به میزبانی امارات در شهر دبی برگزار می گردد. بدون شک مدعی اصلی حضور در این مسابقات کاپیتان خستگی ناپذیر تیم ملی است که برای رسیدن به ترکیب ثابت در وزن 84- کیلوگرم باید در رقابت های انتخابی شرکت کرد.

تنها گرندوینر غایب در المپیک بودم، در مسابقات انتخابی شرکت می کنم

ذبیح الله پورشیب مردی از جنس انگیزه و تمرین است که در هر میدانی برای کسب مدال به میدان می رود. کاراته کایی که خستگی را نمی شناسد و در تمام 16 سال گذشته پس از حضور در مسابقات انتخابی به تیم ملی و افتخارات زیادی رسیده است. دور از انصاف است که برای نتیجه نگرفتن در یک تورنمنت از کاراته کایی انتقاد گردد که با نا امیدی آشنا نیست و در هر شرایطی سخت تمرین نموده و در میدان های بزرگ برترین مبارزات را به نمایش گذاشته و مدال کسب می نماید و برترین الگو برای جوانانی است که در ابتدای راستا هستند و می خواهند راه سخت رسیدن به سکوهای افتخار را طی نمایند.

ذبیح الله پورشیب در این مورد به خبرنگاران گفت: عشق و علاقه من کاراته است و معتقدم پرچم ایران در هر میدانی باید در بالاترین نقطه به اهتزاز درآید. بر همین اساس است که بیش از حد توانم برای رسیدن به پیروزیت کوشش می کنم. هیچ چیز نمی تواند سد راه من گردد و یا انگیزه من را از بین ببرد. اینکه مردم از من توقع دارند در هر میدانی به مدال رسیده و با دست پر برگردم، باعث افتخار من است. با توجه به آنکه در طول سال مسابقات متعددی پیش رو داریم و دائم در این میدان ها مبارزه می کنیم، کوشش ما آن است که با برترین شرایط اعزام شویم ولی واقعاً سخت است که آنها بدن ها را آماده نگه داشت

برترین کاراته کای وزن 84- کیلوگرم دنیا ادامه داد: یکی از همین موارد مسابقات کاراته وان مسکو بود، با وجود کسب چند پیروزی، به علت اشتباهاتی که به ندرت انجام می دهم، از رسیدن به مدال بازماندم. همین مسابقات شرایطی را فراهم کرد تا روی برطرف نقاط ضعف متمرکز شده و برای پیروزیت در مسابقات آینده بخصوص قهرمانی دنیا کوشش می کنم.

پورشیب با اشاره به حضور در مسابقات انتخابی گفت: در تمام سالهای قبل تابع تصمیم کادر فنی بوده و در همه اردوهای تیم ملی حضوری مداوم داشته و با عبور از پارامترهای مد نظر مربیان به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده ام و نتایج و عملکرد من چه در مسابقات داخلی و چه در رقابت های بین المللی معین است. در سال های اخیر هم هر موقع کادر فنی صلاح دانسته در مسابقات انتخابی شرکت نموده ام. برای مسابقات دنیای امارات هم تمام کوشش خود را می کنم تا شرایط حضور در این رقابت ها را فراهم کنم.

وی در مورد کسب اسم گرندوینر هم گفت: چندین سال بود که نفر دوم وزن خودم بودم و خیلی کوشش می کردم که به این اسم برسم ولی با چند امتیاز کمتر و یا از اعزام نشدن به یک یا دو تورنمنت، آن را از دست می دادم. اما در این دوره تا آخرین تورنمنت حضور داشته و در نهایت به خواسته خود رسیدم. خیلی علاقمند بودم با کسب مدال در آخرین میدان به این اسم برسم ولی در نهایت با کسب سه مدال طلای متوالی کاراته وان ها پیروز شدم دومین نفری باشم که در این سال ها برای ایران چنین اسمی را کسب می کنم. این اسم هر چند انفرادی است، ولی افتخار آن برای کاراته ایران است. خیلی مهم است در بین گرندوینرها صندلی ایران محفوظ بماند. خیلی مهم است که در هر میدانی قدرت کاراته ایران را اثبات کنیم.

پورشیب ادامه داد: در بین گرندوینرهایی که برای دو سال اخیر از سوی فدراسیون دنیای معرفی شدندتنها کاراته کای غایب در المپیک بودم و این هم شاید از شانس من بود. هر ورزشکاری دوست دارد که در المپیک حضور داشته باشد. من در هر تورنمنتی با این هدف به میدان رفته و مدال ها و امتیازات زیادی کسب کردم، ولی با قوانین عجیب فدراسیون دنیای و کاهش اوزان رسمی، شانس مبارزه روی تاتامی المپیک از من گرفته شد، که حسرت آن برای همواره با من خواهد ماند.

سرگروه تیم ملی در انتها گفت: برای من خیلی سخت بود که گرندوینر شدم، ولی در المپیک غایب بودم، همواره شکرگزار خداوند متعال بوده و با درس گرفتن و کسب تجربه از گذشته، خاطره المپیک را فراموش نموده و به آینده نگاه می کنم. مثل همواره با انگیزه فراوان و حضور در اردوهای تیم ملی تمام کوششم را می کنم تا در مسابقات آینده عضو تیم ملی شده و برای پیروزیت آن مبارزه کنم. قلب من فقط برای لحظه ای می تپد که پرچم کشورم به اهتزاز درآید و دل مردم عزیز ایران شاد گردد و تا زمانی که بتوانم برای کاراته ایران مفید باشم ادامه خواهم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1837

به "تنها گرندوینر غایب در المپیک بودم، در مسابقات انتخابی شرکت می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها گرندوینر غایب در المپیک بودم، در مسابقات انتخابی شرکت می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید