تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز خواهان تسریع در روند تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه این کلانشهر شد.

تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز

علی اکبر سلطانی گفت: با توجه به پیگیری طرح به هنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز به وسیله دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری و توجه به مسائل ترافیکی ناشی از استفاده مردم ازخودرو های شخصی و عدم استفاده از حمل و نقل همگانی، این موضوع مهم در راستای گره گشایی و روان سازی ترافیک و برطرف مشکل شهروندان مورد توجه نهاده شد.

او گفت: یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی یکی از راهبرد های اساسی بهبود کارایی سیستم های حمل و نقل همگانی است و این اقدام با هدف کاهش ناهماهنگی های موجود در خدمات حمل و نقل مد نظر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور نهاده شد که در این راستا در سال 97 معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اقدام به قراردادی با موضوع مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر شیراز به موازات طرح بازنگری مطالعات حمل و نقل انجام داد که متاسفانه به نتیجه ای نرسید.

سلطانی گفت: یکی از دلایلی که مطالعات یکپارچه سازی حمل و نقل و ترافیک، نتایج آن تحقق نیافت، توقف مطالعات جامع به دلایل گوناگون از جمله عدم تایید مطالعات دانشگاه شیراز و بعلاوه تحریم های ظالمانه نرم افزار کلان نگر (EMME) بود، که از این رو، این مطالعات به پایان نرسید.

او گفت: در سال 98، با توجه به ابلاغیه ضابطه 777 برنامه و بودجه و الزام به انجام توضیح خدمات، به عنوان ابزار تخصیص اعتبارات ملی در زمینه حمل و نقل همگانی به کلان شهر ها، پیگیری این ضابطه در دستور کار دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نهاده شد.

سلطانی گفت: با توجه به بروزرسانی نتایج مطالعات جامع، به وسیله مشاور مطالعات دانشگاه علم و صنعت ایران و لزوم پیگیری سریع و به موقع توضیح خدمات این ضابطه، برای اخذ مصوبات اجرایی سیستم های حمل و نقلی در شهر شیراز و از یک طرف، اتمام مدت تغییر قیمت حق الزحمه و الزام و پیگیری این مطالبه و جلوگیری از اتلاف وقت و فرصت های پیش رو، موضوع به وسیله معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با جدیت تمام مورد آنالیز و پیگیری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این راستا و در جهت تسریع و تسهیل در فراهم کردن شرایط، مصوبه شورا می تواند راه گشا این مهم باشد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2170

به "تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز" امتیاز دهید

1 کاربر به "تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید