ترین های دنیای پرندگان ، گزارش تصویری

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در این گزارش شما را با 5 نمونه از ترین های دنیای پرندگان آشنا می کنیم.

ترین های دنیای پرندگان ، گزارش تصویری

بلندپرواز ترین

کرکس بلند پروازترین پرنده دنیا است البته کرکس ها به تیزپروازی، دوربینی و درازی عمر هم معروفند. کرکس ها در همه قاره ها یافت می شوند به جز در اقیانوسیه و جنوبگان. این پرنده می تواند تا ارتفاع 11274 متری از زمین پرواز کند.

پر تحمل ترین پرنده

دارکوب کله قرمز در زمان پرواز و انجام عمل سوراخ کردن درخت می تواند تا نیروی 10 جی را تحمل کند. این پرنده در امریکای شمالی زندگی می نماید.

باهوش ترین پرنده

کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی پرنده ای محبوب در دنیا است، دلیل محبوبیت این پرنده، هوش سرشار و قدرت سخنگویی و تقلید صدای این پرنده می باشد. طوطی خاکستری بعد از انسان دارای قوی تری فکر برای حفظ لغات است این پرنده با توانایی یادگیری و به خاطر سپردن 800 لغت رتبه باهوش ترین پرنده این جدول را از آن خود کرده است . بعضی معتقدند که کاسکو یک تقلید نماینده کلمات نیست بلکه او قادر است که مفهوم واقعی کلمات را هم درک نماید. از جمله کسانی که به این امر معتقدند و سخت از آن دفاع می نمایند خانم دکتر آرین پیپربرگ است که در کتاب خود اظهار می دارد: کاسکو قادر است مفهوم کلمات را به خوبی درک کند. این پرنده می تواند مفهوم صفر را درک کرده و عدم وجود یک چیز را کاملاً بفهمد.

البته مطالب گفته شده بدین معنی نیست که مغز این پرنده شبیه به مغز انسان عمل می نماید، بلکه منظور این است که این مغز می تواند بعضی از مسایل منطقی را به یکدیگر مرتبط ساخته و در سطح بسیار پایین آن ها را تجزیه و تحلیل نماید.

بیشتر ترین عمر

بیشترین طول عمر در بین پرندگان هم متعلق به یک نوع دیگر از طوطی است. این پرنده طوطی، کاکادو کاکل زرد یا کاکل لیموئی نام دارد و با سنی نزدیک به 80 سال در دنیای پرندگان بیشترین عمر را می نماید. این طوطی در جزیره سولاوزی و جزایر اطراف ان زندگی می نماید. بعلاوه این طوطی یکی از محبوبترین پرندگان زینتی در دنیا است.

سریع ترین پرنده

سریعترین پرنده در دنیا نوعی شاهین با نام (peregrine) است که بنا بر مقدار گیری منابع مختلف در زمان پرواز سرعتی 320 کیلومتری پیدا می نماید. شاهین جثه ای عظیم به مقدارٔ کلاغ دارد. طول بدنش 34 تا 58 سانتی متر و طول بال های باز آن 80 تا 120 سانتی متر است. و در هر 5 قارهٔ دنیا زندگی می نماید.

منبع: خبرنگاران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1745

به "ترین های دنیای پرندگان ، گزارش تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترین های دنیای پرندگان ، گزارش تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید