ترکیه دست آمریکا را در پوست گردو گذاشت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ایسنا نوشت: در شرایطی که آنکارا ائتلاف ناتو را برای حمایت از مبارزه خودش علیه نیروهای کرد یگان های مدافع خلق (ی پ گ) تحت حمایت آمریکا در سوریه تحت فشار گذاشته است، وزیر دفاع آمریکا به ترکیه تاکید نمود تا مانع تراشی در راستا پشتیبانی از یک برنامه دفاعی ناتو برای بالتیک و لهستان را متوقف کند.

ترکیه دست آمریکا را در پوست گردو گذاشت

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دوشنبه پیش از نشست ناتو در مصاحبه با رویترز به آنکارا هشدار داد تهدیدهایی که آن ها می بینند، همه نمی بینند و در ادامه گفت از اینکه ی پ گ را با عنوان گروه تروریستی برچسب بزنند تا این بن بست برطرف گردد، حمایت نمی نماید.

او از آنکارا درخواست کرد تا روی چالش های بزرگتری که مقابل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واقع شده است، متمرکز گردد. اسپر در راستا سفر به لندن گفت: پیغام ما به ترکیه این است؛ ضرورت دارد که روی این طرح های واکنشی پیشرفت داشته باشیم و این نمی تواند با نگرانی های خاص خود آن ها به تاخیر بیفتد. اتحاد ائتلاف و آمادگی ائتلاف بدین معناست که شما روی مسائل بزرگتری متمرکز شوید؛ مساله بزرگتر، آمادگی ائتلاف ناتو است و همه تمایل ندارند که مطابق دستورکار آن ها پیش بروند. دیگران چیزهایی که آن ها تهدید می بینند، تهدید نمی دانند.

نمایندگان ناتو برای پیشبرد طرح ارتقای دفاع لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مقابل هرگونه تهدیدی از جانب روسیه، به تاییدیه رسمی تمامی 29 عضو احتیاج دارند. این مناقشه در شرایطی که ناتو آماده برگزاری هفتادمین سالروز نشست خود می گردد، نشانه ای از تشدید اختلافات میان آنکارا و واشنگتن بر سر طیفی از موضوعات از جنگ در سوریه تا رشد روابط دفاعی ترکیه با روسیه است.

ترکیه از ناتو می خواهد تا رسما نیروهای ی پ گ را که اصلی ترین مولفه نیروهای سوریه دموکراتیک (تحت حمایت آمریکا) هستند، به عنوان تروریست به رسمیت بشناسد و از اینکه متحدانش از این گروه حمایت می نمایند، خشمگین است. مارک اسپر در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن می پذیرد که برای برطرف این بن بست، ی پ گ را به عنوان گروه تروریستی در نظر بگیرد، گفت: از این (مساله) حمایت نمی کنم. ما مواضع خودمان را حفظ می کنیم و معتقدم که ناتو هم همین کار را می نماید.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 658

به "ترکیه دست آمریکا را در پوست گردو گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه دست آمریکا را در پوست گردو گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید