تحویل جنگنده های جدید نسل پنجم به نیروی هوایی روسیه تا انتها امسال

به گزارش وبلاگ مجله پریها، وزارت دفاع روسیه بیان کرد که آخرین آزمایشات بر روی جنگنده های جدید نسل پنجم سوخو-57 در امسال به خاتمه رسیده و این فناوری ها به نیروی هوایی این کشور تحویل داده می گردد.

تحویل جنگنده های جدید نسل پنجم به نیروی هوایی روسیه تا انتها امسال

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی درونوف معاون وزیر دفاع و فرمانده نیروهای هوایی روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا اظهار داشت که آزمایشات به روی جنگنده های جدید نسل پنجم سوخو-57 در سال 2019 به سرانجام می رسد و مدرنیزه سازی هواپیماهای میگ-35 نیز تا سرانجام سال 2021 سرانجام خواهد یافت.

وی یادآور شد که در نتیجه نشست ویژه ای که با حضور ولادیمیر پوتین فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه در بندر سوچی برگزار گردید، وظیفه مدرنیزه سازی تجهیزات سه هنگ نیروی هوایی کشور با جنگنده های جدید سوخو-57 معین شد.

این مقام نظامی همچنین گفت: بالگرد های ویژه حمل و نقل از نوع میگ-38 و بالگردهای جنگی از نوع میگ-28ان.ام نیز تا آخر سال 2019 به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده می شوند.

وزارت دفاع روسیه در جریان نمایشگاه بین المللی آرمیا- 2019 ، قرارداد خرید 76 فروند از جنگنده های سوخو-57 را امضاء کرد. همچنین سفارش خرید 98 فروند از بالگردهای جنگی از نوع میگ-28ان.ام نیز داده شده است.

جنگنده های سوخو-57 جدیدترین جنگنده های نسل پنجم در روسیه به شمار می رود که نخستین نمونه های آن در سال 2010 به پرواز درآمدند. این جنگنده ها دارای قدرت مانور بسیار بالا و اجرای پروازهای مافوق صوت بوده و قدرت تجهیز با جدیدترین تسلیحات نظامی را دارد.

جنگنده های میگ-35 نیز یک جنگنده جدید چند منظوره از نسل چهار++ است که نمونه توسعه یافته انواع جنگنده های میگ است. پروازهای آزمایشی این نوع هواپیما در سال 2017 شروع شد.

بالگردهای میگ-28ان.ام یک بالگرد تهاجمی از نسل جدید با کارآیی بسیار بالاست که قدرت اجرای ماموریت های گسترده ای از جمله نابودی ماشین های زرهی و اهداف هوایی در ارتفاع پایین، شناسایی پهپادهای دشمن و همچنین در هماهنگی هدف قرار دادن بالگردها و هواپیماهای دیگر را دارد.

بالگرد میگ-38 از عملکرد بالایی در پرواز برخوردار بوده و جزو قابل اطمینان ترین سیستم های پرواز و دارای تجهیزات مدرن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 342

به "تحویل جنگنده های جدید نسل پنجم به نیروی هوایی روسیه تا انتها امسال" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحویل جنگنده های جدید نسل پنجم به نیروی هوایی روسیه تا انتها امسال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل جنگنده های جدید نسل پنجم به نیروی هوایی روسیه تا انتها امسال"

1 دیدگاه

احمد 15 اردیبهشت 1399

ارتش روسیه دوست ایران است باید به سلاحهای پیشرفته هوایی خصوص جنگنده های فوق پیشرفته مجهز باشند تا جلو اسراییل و آمریکا و ترکیه در منطقه کم نیارن چون روی این سه کشور نمیشود حساب بازکند

پاسخ به احمد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید