برترین رنگ برای نقاشی ساختمان کدام است؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، فضای منزل به مرور زمان برای افرادی که در آن زندگی می نمایند تکراری و خسته نماینده می گردد و افراد ساکن در منزل به این احساس دچار می شوند که باید تغییری در محیط زندگی خود ایجاد نمایند . برترین و کم هزینه ترین راه برای ایجاد تغییرات در منزل و خلق فضای شاداب و شادی بخش همانا نقاشی و رنگ آمیزی داخلی ساختمان می باشد . برای اینکه بتوان از رنگی استفاده کرد که قابلیت ماندگاری بیشتری داشته باشد و از طرفی دارای زیبایی خوبی باشد بهتر است در خصوص انتخاب آن تحقیق صورت بگیرد تا بتوانید جلوه زیبایی به منزل خود بدهید . در این مقاله کوشش می کنیم تا با معرفی برترین رنگ برای نقاشی ساختمان ، شما را در انتخاب برترین رنگ برای منزلتان هدایت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید .

برترین رنگ برای نقاشی ساختمان کدام است؟

چند نوع رنگ ساختمانی وجود دارد ؟

امروزه با توجه به تنوعی که رنگ ها در بازار دارند این مساله مهمی است که رنگ با کیفیتی را از بین این همه رنگ تشخیص دهید . با توجه به سلیقه ای که شما دارید می توانید از بین رنگ های مختلف با کیفیت های متفاوت برترین رنگ را برای نقاشی منزل خودتان انتخاب کنید .

رنگ روغنی

این نوع رنگ جزء آن دسته از رنگ هایی محسوب می شود که از دیر باز مورد استفاده مصرف نمایندگان بود . این رنگ دارای کیفیت ها و تنوع زیادی می باشد و از نوع براق آن گرفته تا انواع غیر براق آن در بازار موجود است . از این نوع رنگ در حال حاضر بیشتر برای ضد زنگ و عایق استفاده می شود . رنگ روغن قابلیت شست و شو و دوام بالایی دارد و از پوشش دهی مناسبی برخوردار است و باعث می شود تا رنگ محیط روشن تر به نظر برسد که این ویژگی ها را می توان جزء موارد مثبت این نوع رنگ دانست و از طرفی این نوع رنگ دارای معایبی نیز می باشد که مهمترین آن این است که رنگ روغنی براق ، ایرادات دیوار و ناهمواری های آنرا به وضوح نمایان می نماید و بعلاوه موقع رنگ کاری تا مدتی دارای محیط را دارای بوی شدیدی دچار می نماید .

برترین برند رنگ روغنی ساختمانی

با توجه به اینکه برند های مختلفی در بازار از این نوع رنگ وجود دارد اما در این بخش ما به معرفی برترین برندهای رنگ روغنی در ساختمان اشاره کنیم که از مقبولیت بیشتری بین مصرف نمایندگان برخوردار است . از جمله برترین برند ها می توان به پیکو ، شادان ، لتو ، افرا ، سمند و بسیاری از برندهای دیگر اشاره نمود . برای رنگ آمیزی منزل خود بهتر است با یک متخصص این حوزه مشورت کنید تا در انتخاب برترین برند به شما یاری کند .

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک نیز یکی از انواع رنگ ها می باشد که در رنگ آمیزی بیشتر منازل از آن استفاده می شود . در بازار انواع مختلفی از این رنگ با کیفیت های گسترده موجود می باشد که شما با توجه به میزان بودجه و سلیقه شخصی خود می توانید مناسب ترین نوع آنرا برای منزل خود انتخاب کنید . یکی از مزایای که میتوان برای این نوع رنگ برشمرد این است که رنگ آمیزی به وسیله آن ساده می باشد و یک فردی که تجربه کافی در زمینه رنگ آمیزی ندارد می تواند به تنهایی از پس رنگ آمیزی منزل خود بربیایید زیرا به راحتی میتوان آنرا با آب ترکیب نمود و بدون اینکه نیازی به حلال های نفتی باشد ، برای رنگ آمیزی آنرا محیا ساخت . از معایبی که می توان برای آن نام برد این است که این رنگ دوام کمتری در مقایسه با سایر رنگ های موجود دارد و از طرفی رطوبت را نیز به خود جذب می نماید و اصلاً مناسب منطقه ها با رطوبت بالا نیست . بعلاوه این رنگ را نمی توان برای درب و پنجره و آهن آلات استفاده کرد .

رنگ مولتی کالر

این نوع رنگ جزء آن دسته از رنگ هایی محسوب می شود که در مقایسه با دو نوع اولی نو تر است . این رنگ دارای زیبایی بینظیری می باشد و پس از رنگ آمیزی شما شاهد چند رنگ می باشید یعنی زمینه ای از رنگ های مختلف را می توانید ببینید .

رنگ بلکا

این نوع رنگ یکی از رنگ های موجود در بازار است که مورد پسند بیشتری از افراد قرار می گیرد و برای منزل خود از آن استفاده می نمایند . این نوع رنگ شباهت زیادی به کاغذ دیواری دارد و از الیاف سلولزی ساخته می شود . این رنگ دارای مزایای زیادی می باشد . این رنگ می تواند به خوبی عیب های دیوار را بپوشاند و به عنوان عایق گرما و سرما می تواند به خوبی عمل کند از طرفی دارای تنوع رنگی بالایی می باشد بعلاوه ضد آب است و به راحتی قابلیت ترمیم دارد .

رنگ پتینه

این نوع رنگ نیز جزء آندسته از رنگ های نوی محسوب می شود که علاقمندان به خود را پیدا نموده است . اگر بخواهید برای رنگ آمیزی منزلتان از این نوع رنگ بهره ببرید دست بازتری دارید و می توانید طرح های مطابق با میل خودتان را اجرا کنید و هر گونه طرحی که دوست داشتید را در منزلتان پیاده کنید .

از مزایای این نوع رنگ می توان به این اشاره نمود طول عمر و دوام بیشتری دارد و قابلیت ترمیم و لکه گیری را نیز دارد از طرفی گرد و غبار به راحتی از روی آن تمیز می شود .

رنگ اکریلیک

این نوع رنگ خیلی مناسب برای دکوراسیون و طراحی منزل می باشد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است . در گذشته از آن فقط برای رنگ آمیزی اتومبیل استفاده می کردند اما امروزه در رنگ آمیزی منزل نیز از آن استفاده می نمایند .

از مزایای ان می توان به موارد بیشماری اشاره نمود بطور مثال برای اینکه بتوان این رنگ را برای رنگ آمیزی محیا کرد هیچ احتیاجی به حلال های شیمیایی ندارد به راحتی با آب نیز قابلیت محیا شدن را دارد . بوی نا مطبوعی ندارد به راحتی خشک می شود و از همه مهم تر اینکه این نوع رنگ با محیط زیست سازگار است و به آن آسیبی نمی زند .

رنگ آمیزی منزل دارای چند مرحله است ؟

با توجه به اینکه رنگ آمیزی ساختمان مهم می باشد و تمام کارها باید بدون اشتباه صورت بگیرد پس ضروری است تا تمام موارد زیبایی شناسی و ذوق هنری به همراه رعایت موارد بهداشتی در ان رعایت شود . رعایت نکردن اصول رنگ آمیزی در ساختمان باعث می شود تا علاوه بر صرف هزینه های زیاد ، وقت بیشتری را نیز از شما بگیرد . برای رنگ آمیزی منزل بهتر است تحقیقات لازم صورت بگیرد زیرا هر نوع دیواری که با مواد مختلفی ساخته شده است نیازمند زیر سازی و مراحل پیشنیازی می باشد که باید اجرا گردند تا در نهایت دیوار و سقف زیبایی داشته باشیم .

برترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

بسیاری از افراد از رنگ سفید و یکنواخت دیوار های منزل خود خسته شده اند و در پی راهی هستند تا منزل خود را از یکنواختی دربیاورند . برترین راه برای جانبخشی و شادابی به دیوار منزلتان این است که از یک ترکیب دو تا سه تایی برای رنگ آمیزی یکی از دیوارهایتان بهره ببرید . در رنگ آمیزی مدرن دیگر لازم نیست تا از قواعد گذشته بهره ببرید بلکه می توان با طرح های هوشمندانه و زیبا از چندین رنگ برای رنگ آمیزی دیوار های منزل استفاده کرد .

برترین رنگ برای دیوار گچی

یکی از برترین رنگ هایی که برای دیوارهای گچی وجود دارد رنگ سیلیکونی می باشد . رنگ سیلیکونی می تواند هر گونه خراش و فرو رفتگی در دیوار های گچی را بپوشاند و برای رنگ آمیزی دیوار های گچی که دارای دو میلیمتر فرو رفتگی می باشند قابلیت استفاده و پوشاندن را دارد . از این رنگ برای اجرای طرح های گرافیکی و فانتزی می باشد البته نباید فراموش کرد که اجرای چنین طرح هایی دارای هزینه زیادی می باشد .

قیمت برترین رنگ ساختمانی

با توجه به تنوعی که در بین رنگ ها وجود دارد نمی توان قیمت ثابتی برای رنگ ها ذکر کرد البته نباید فراموش کنیم که کیفیت و برند رنگ ها نیز در مشخص قیمت آنها تاثیرات بسزایی دارند و با توجه به بودجه خودتان که می خواهید مصرف کنید ، سراغ رنگ های مقرون به صرفه یا گران بروید .

رنگ ساختمان خارجی

با توجه به اینکه از رنگ آمیزی می توان در تغییر دکوراسیون و زیبایی خانه استفاده کرد و طوری رنگ آمیزی را انجام داد تا خانه ای مدرن تر و زیباتر داشته باشید بهتر است از انواع رنگ های خارجی نیز استفاده نمائید . بسیاری از برند های رنگ خارجی دارای اعتبار بین المللی هستد و در سراسر دنیا دارای علاقمندان خود می باشند . البته باید توجه داشت تا در هنگام انتخاب رنگ های خارجی به شرایط آب و هوایی منزل محل سکونت توجه کنید زیرا بسیاری از رنگ ها مخصوص شرایط آب و هوایی مخصوص به خود می باشند . از بین تمامی رنگ های ساختمانی خارجی می توان به موارد زیر اشاره نمود .

  1. برند بنجامین مور
  2. بهر beher
  3. والسپار

مطالب پیشنهادی:

هزینه نقاشی ساختمان با مالک است یا مستاجر؟

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2114

به "برترین رنگ برای نقاشی ساختمان کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رنگ برای نقاشی ساختمان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید