تور بلغارستان: بلغارستان؛ 15 سرگرمی هیجان انگیز و غیرمتعارف

به گزارش وبلاگ مجله پریها، بلغارستان کشوری هفت میلیون نفری در جنوب شرق اروپا است که طی سالیان اخیر، گردشگران زیادی را به خود می خواند.

تور بلغارستان: بلغارستان؛ 15 سرگرمی هیجان انگیز و غیرمتعارف

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بلغارستان هنوز تبدیل به یکی از مقاصد شناخته شده و اصلی در جهانگردی جهان نشده و این بدان معنا است که بسیاری از فعالیت های هیجان انگیزی که می توان در این کشور منطقه بالکان انجام داد، ناشناخته مانده است. هنگامی که وارد بلغارستان می شوید، حس هیجان و کنجکاوی به سراغتان می آید؛ پایکوبی با هیولاها، گوش سپردن به صدای نی انبان در ارتفاعات کوه یا بیدار شدن پیش از طلوع خورشید برای چیدن گل سرخ. در ادامه، فهرستی از فعالیت هایی را که باید در بلغارستان از آن ها لذت ببرید، برایتان آماده نموده ایم.

اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید، سفر خود را با تور بلغارستان برنامه ریزی کنید. انواع تورهای بلغارستان را از لحاظ قیمت در خبرنگاران با هم آنالیز نموده و مقرون به صرفه ترین تور را از آژانس مسافرتی مربوطه به راحتی بخرید.

تور زمینی بلغارستان

پایکوبی با هیولاها

هر ساله، از ژانویه تا اواسط ماه مارس، در شهرها و روستاهای مختلف بلغارستان، رسم عجیب و هیجان انگیز کوکری (Kukeri) برگزار می گردد که در آن، مردها و پسرها مثل هیولا لباس پوشیده و تا جایی که می توانند، با زنگ های بزرگی که به کمرشان بسته اند، صداهای عجیب و غریب فراوری می نمایند. آ نها بر این باورند که با این کار، روح شیطان را از خود و شهرشان دور می نمایند.

گوش دادن به صدای نی انبان در کوه

اولین تعطیلات آخر هفته در ماه آوریل، فصل رفتن به دهکده کوهستانی کوچی به نام گلا (Gela) و شرکت در بزرگ ترین مسابقه نی انبان نوازی در کشور است که در آن می توانید از موسیقی زیبا و انعکاس آن بر سنگ های کوه رودوپ (Rhodope) لذت ببرید.

ایستادن در مرکز 4 عبادتگاه از 4 دین مختلف

دقیقا در مرکز شهر صوفیه، مکانی هست که در آن، 4 عبادتگاه از 4 دین مختلف در کنار هم، در صلح و آرامش واقع شده اند. این میدان را میدان هم زیستی ادیان می نامند که شامل یک کلیسا ارتدوکس، یک مسجد، یک کلیسای جامع کاتولیک و یک کنیسه یهودیان است.

تماشای پایکوبی بر آتش

نستیناری یا پایکوبیندگان بر آتش، سنتی را اجرا می نمایند که یک قرن قدمت دارد و در دهکده کوچکی در کوه استرانزا (Strandzha) به نام بالگاری (Balgari) اجرا می گردد. هر ساله در روز سوم ژوئن، نستیناری ها که علامت کنستانتین و سنت هلن را روی بازوان خود خالکوبی نموده اند، روی زغال های گداخته می پایکوبیند.

بیدار شدن پیش از طلوع خورشید و چیدن گل سرخ

در بلغارستان، دره ای هست که آن را دره گل سرخ می نامند و محل رویش انواع رز داماسک است؛ منبع اصلی تهیه روغن گل سرخ که در ساخت برترین عطرها و لوازم آرایش های فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد.

فصل برداشت این گل در ماه ژوئن است و شما به عنوان یک جهانگرد می توانید در این فرایند شرکت کنید. مهم است بدانید که زمان برداشت این گل، سپیده دم است تا روغن آن ها حفظ گردد. بنابراین مجبورید صبح خیلی زود بیدار شوید.

شرکت در جشنواره موسیقی بر بلندای قله ها

کلبه ییلاقی آمباریستا (Ambarista) در ارتفاع 5 هزار پایی (1500 متری) از سطح زمین قرار گرفته است، اما این حقیقت مانع از آن نیست که صدها نفر، پیر و جوان، برای شرکت در جشنواره بلوبری این مسافت را پیموده و در این جشن بزرگ به پایکوبی و پایکوبی بپردازند. به آن ها ملحق شوید و آخر هفته تان را با موسیقی زنده، یادگیری هنرهای دستی و آشپزی بپردازید.

جشن روز 14 فوریه، جشن انگور

در بلغارستان، روز 14 فوریه، فقط روز ولنتاین نیست. البته روز ولنتاین به سبب تأثیر و نفوذ فرهنگ غرب در بلغارستان، هواداران بیشتری پیدا نموده است، اما جشن ملی بلغارستان در این روز، جشن انگور است؛ جشن هایی که در تاکستان ها برگزار می شوند و مردم به شکرانه برداشت محصول، به جشن و پایکوبی می پردازند. می توانید به این جشن ها ملحق شده و لذت ببرید.

جشن صبح روز اول ماه ژوئیه

رسم عجیبی در بلغارستان هست که طبق آن، صبح روز اول ماه ژوئیه معمولا در ساحل جشن گرفته می گردد. ریشه این سنت به روشنی معلوم نیست، اما شاید از زمانی که جنبش هیپی ها آغاز شد و رونق گرفت (یعنی زمان حکومت کمونیست ها بر بلغارستان)، به جای مانده باشد. مشهورترین محل برای جشن صبح روز اول ماه ژوئیه، ساحل صخره ای دریای سیاه در نزدیکی شهر کامن بریاگ (Kamen Bryag) است.

بانجی جامپینگ از بالای دهانه غار

غار پروهودنا (Prohodna) یکی از زیباترین غارهای بلغارستان است که دو دهانه بزرگ در سقف خود دارد که آن ها را چشم خدا نامیده اند و برای بانجی جامپینک مناسب هستند.

پنیر سبز

تنها جایی که می توان پنیر سبز پیدا کرد، روستایی در بلغارستان است که چرنی ویت (Cherni Vit) نام دارد. این پنیر سنتی و خوشمزه، با لایه ای سبز پوشانده شده و بسیار معطر است. ارزش یک بار امتحان را دارد!

هیجان قایق سواری

به محض آغاز شدن فصل گرما و قایق سواری، رودخانه استروما (Struma) شلوغ می گردد. از سرانجام ماه مارس تا اواخر ماه ژوئن، می توانید از هیجان و شادی قایق سواری لذت ببرید. به غیر از استروما، قایق سواری در رودخانه های دیگری نیز انجام می گردد؛ رودخانه های آیسکار (Iskar)، مستا (Mesta) و آردا (Arda)، گزینه های مناسبی برای تجربه ای این اوقات مفرح هستند.

تماشا هفت دریاچه از یک نقطه

دریاچه های هفت گانه ریلا (Rila)، یکی از برترین و جالب ترین جاذبه های جهانگردی بلغارستان است. وقتی از کوه ریلا بالا بروید، زیبایی هفت دریاچه چشم شما را به خود خیره خواهد نمود. از آن بالا، چشم انداز ای فوق العاده را خواهید دید و دریاچه های هفت گانه ریلا زیر پایتان خواهد بود.

صخره نوردی در ساحل

بلغارستان مجموعه ای بزرگ از صخره ها و کوهستان هایی است که پیمودن آن ها خالی از لطف نیست، اما یکی از چالش برانگیزترین این تفریحات، بالا رفتن از صخره های ساحل دریای سیاه است. به روستای کامن بریاگ بروید تا چشم انداز صخره ای زیبا و بی نظیرش را ببینید.

بازدید از بقایای قبایل تراکیه ای

قبایل تراکیه ای (Thracian) تأثیر فرهنگی بسیار بر بلغارستان گذاشته اند. از آن ها، سنگ قبرها، مکان های مقدس، مقبره و خرسنگ در سراسر بلغارستان به جای مانده است.

بعضی از این میراث، به وسیله یونسکو مورد حفاظت قرار گرفته و باقی آن ها نیز به وسیله نسل نو و در راستای احیای آیین های باستانی استفاده می گردد. حتما به کازانلاک (Kazanlak) بروید و از موزه تاریخی آن بازدید کنید تا داستان های عجیبش را بشنوید. بعد از آن، تماشا خرسنگ بوزوگراد (Buzovgrad) را که در 10 کیلومتری کازانلاک است، از دست ندهید.

رفتن به جزیره های فصلی

در طول رودخانه دانوب (Danub)، جزیره های مختلفی هست که در طی سال، در جاهای مختلفی از رودخانه سر بر می آورند. هنگامی که هوا گرم می گردد و سطح آب پایین می آید، این جزایر وحشی سر از آب بیرون می آورند. دسترسی به این جزایر به وسیله قایق یا کایاک امکان پذیر است. لیولیاک (Lyulyak)، میشکا، آلکو (Aleko) و باتین (Batin) مشهورترین این جزایر هستند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1954

به "تور بلغارستان: بلغارستان؛ 15 سرگرمی هیجان انگیز و غیرمتعارف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: بلغارستان؛ 15 سرگرمی هیجان انگیز و غیرمتعارف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید