باید به فکر 20 سال آینده باشیم، وابستگی ورزش به دولت کاهش یابد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، مراسم آیین رونمایی از طرح های شکوه و شمس با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون ورزش های همگانی امروز دوشنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار گشت.

باید به فکر 20 سال آینده باشیم، وابستگی ورزش به دولت کاهش یابد

رضا شجیع در تشریح طرح های جدید فدراسیون همگانی گفت: به کمک شبکه ملی سمن های ورزشی ظرفیت سمن های جوان را در حوزه ورزش فعال می کنیم. کشوری مانند چین شعار هزار سمن ورزشی را دارد که در این 4 هزار سمن ورزشی، بار قابل توجهی از مدیریت توسعه ورزش کشور را به دوش می کشد.

وی گفت: این در حالی است که بر اساس آمارهای بخش جوانان کشور در حال حاضر 250 سمن جوانان در ایران فعال است و از سمن های ورزشی نیز اطلاعات دقیقی در دست نداریم. بنابراین امیدواریم که این شبکه در اولین گام این سمن ها را شناسایی کند تا ظرفیت آنها فعال شود.

نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی تاکید کرد: شبکه شکوه را داریم که اتفاق مبارکی است. سالهاست که حوزه همگانی وزارت ورزش تلاش می کند که کمیته همگانی را درفدراسیونهای ورزشی ایجاد کند و امروز با حضور نمایندگان 20 فدراسیون احکام آنها توزیع شد که یک حرکت رو به جلو است. همگرایی در ورزش همگانی فعالیت ظرفیت ها و تعامل بین فدراسیون ها از اهداف این شبکه است که باید آن را به اوج برسانیم و حلقه مفقوده می باشد.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در این مراسم گفت: نکته ای که بر روی آن تاکید بسکمک دارم ورزش همگانی است. در ورزش همگانی با جمعیت 82 میلیون ایرانی روبرو هستیم، اگر قرار است در ورزش همگانی اتفاقی رخ دهد و حرکتی را ببینیم باید بتوانی م توانی مطابق با 82 میلیون جمعیت ایران ایجاد کنیم که در واقع مشارکت عمومی در ورزش همگانی را ببینیم.

احمدی ادامه داد: با ظرفیت های محدود گذشته و ادامه همان نگاه و رویدادهای گذشته مدیریتی اتفاقی در ورزش همگانی رخ نداد. کم توجهی هایی در دوره های گذشته شاهد بودیم که در گذشته آثار و تبعاتش را امروز به چشم می بینیم. آمارهایی که ملایی داد واقعیت های امروز جامعه است، باید به بعد سلامت و ابتلا به بیماری ها توجه کنیم.

وی گفت: آمارها آمارهای خوبی نیست این آمارها در شرایطی که با جمعیت جوان روبرو هستیم یعنی پنجره جمعیتی امروز کشور جوان است اما در بیست سال آینده شرایط متفاوت خواهد بود و اگر از امروز به فکر نباشیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد و تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

احمدی تاکید کرد: اگر بتوانیم در ورزش همگانی ظرفیت سازی کنیم ضرورت است که از همه ظرفیت های موجود شناسایی و آنها را فعال کنیم. قرار نیست همه ظرفیت های مرتبط با ورزش دولتی باشد لکن ظرفیت های دولتی را به کار بگیریم نهایتاً جوابگوی بخشی از نیازهای کشور است. ما باید ظرفیت های مردمی را شناسایی و فعال کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: باید از تجربه های پیروز جهانی استفاده کنیم و در رویکردها و روندهای مدیریتی خود به کار بگیریم، ورزش هر چه وابستگی کمتری به دولت داشته باشد می تواند پویاتر باشد.

در ادامه محسن باقریان دبیر فدراسیون ورزش های همگانی گفت: همانطور که می دانید جهان با ویروس کرونا درگیر است و ورزش قهرمانی با چالش روبرو شده است اهمیت ورزش همگانی امروز بسیار پررنگ تر از قبل است. شبکه های لازم در هم افزایی یعنی تامین تندرستی 82 میلیون ایرانی واضح تر شده، ورزش همگانی برخلاف ورزش قهرمانی جای مدال، سکو و رسانه نیست بلکه تلاشگرانی را نیاز دارد که کارشان از جنس کار جهادی است.

وی ادامه داد: از همه عزیزان که امروز برای آیین رونمایی کمک کردند تشکر می کنم و آغاز این هم افزایی را در کنار فدراسیون ها خواهیم داشت و همچنین از طرح شمس که نیاز مبرم ورزش همگانی است بهره خواهیم برد.

باقریان در سرانجام گفت: به عنوان خادم ورزش همگانی از همه کسانی که به ما کمک کردند تشکر می کنم امیدوارم مسیری را که آغاز کرده ایم در ادامه دستاوردهای خوبی از جنس شادی و تحرک برای مردم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1269

به "باید به فکر 20 سال آینده باشیم، وابستگی ورزش به دولت کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به فکر 20 سال آینده باشیم، وابستگی ورزش به دولت کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید