اینکه کارفرمایان می گویند افزایش دستمزد باعث تعطیلی بنگاه می گردد بهانه است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه در بالاترین قیمت سهم دستمزد در قیمت تمام شده حدود 11.5 درصد است گفت:اینکه کارفرمایان می گویند افزایش دستمزد باعث تعطیلی بنگاه می گردد فقط بهانه است.

اینکه کارفرمایان می گویند افزایش دستمزد باعث تعطیلی بنگاه می گردد بهانه است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره اینکه کارفرمایان می گویند اگر دستمزد افزایش یابد، بنگاه تعطیل می گردد گفت:میزان پیشنهادی که نمایندگان کارگران برای دستمزد ارائه کردند، به هیچ عنوان نمی تواند باعث تعطیلی بنگاه گردد.

وی ادامه داد:سال گذشته تمام مولفه های تاثیرگذار در کالا و خدمات افزایش یافت، هزینه انرژی، هزینه طلا، هزینه حمل و نقل، هزینه مواد اولیه افزایش یافت. تمام مواردی که در بازار موثر هستند افزایش یافته است. اینکه دستمزد با سهم کمتر از 7 درصد در قیمت تمام شده به عنوان مسئله خطرناک در کالا و خدمات به حساب بیاید درست نیست.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: این موارد بهانه هایی برای سرکوب مزدی است و بار ها در جلسات مختلف درباره آن صحبت نموده ایم.

خدایی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقام رسمی وزارت صنعت، معدن تجارت سهم جبران خدمت (دستمزد، بیمه کارگر، هزینه ایاب و ذهاب، خوراک کارگران) حدود 11.5 درصد و حدود 89 درصد عوامل به مسائل دیگر ارتباط دارد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:این موضوع یک بهانه ای برای سرکوب دستمزد کارگران است. بازار نشان داد با وجود اینکه سال گذشته تحریم های بسیاری شدیم، به هیچ عنوان افزایش دستمزد نه تنهاباعث بیکاری بنگاه نشد بلکه میزان ایجاد اشتغال از پارسال بهتر هم بود. به همین خاطر نمی پذیریم و بیشتر یک بهانه است.

وی با باین اینکه اعتقاد دارم قبل از اینکه به نقطه انفجار برسیم باید به پیشواز افزایش دستمزد برویم گفت: نباید بیشتر از این دستمزد را فریز نگه داریم. در حوزه دستمزد نیازبه یک تصمیم شجاعانه داریم وامیدوارم سال جاری آمادگی این تصمیم شجاعانه را داشته باشیم و دلسوزان اقتصاد ایران زمینه تصمیم شجاعانه را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 870

به "اینکه کارفرمایان می گویند افزایش دستمزد باعث تعطیلی بنگاه می گردد بهانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینکه کارفرمایان می گویند افزایش دستمزد باعث تعطیلی بنگاه می گردد بهانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید